عليرضا منصوريان پيش از سفر تيم ملي فوتبال اميد ايران به عراق در گفتوگو با ايسنا، اظهار كرد: ما اميد زيادي به موفقيت در بازي با عراق حتي در كشور خودشان داريم. تمرينات خوبي داشتيم و به لحاظ تاكتيكي بازيكنان پيشرفت قابل توجهي در آن داشتند. ما از هر حيث آمادهايم تا پيروز ميدان باشيم. تنها دو بازيكن ما مشكل خروجش باقي مانده بود كه آن هم حل شد. جا دارد از سردار باران چشمه، سرهنگ حلوايي و سرهنگ صادقي و نيز تمام مجموعه دانشگاهي و دانشآموزي كه با ما همكاري كردهاند تشكر كنم.

وی در ارزیابی از تیم امید عراق تصریح کرد: عراق به لحاظ فیزیکی تیم بسیار خوبی است. ما فیلم بازی‌های آن‌ها را دیدیم و نسبت به شرایط این تیم اطلاعات دقیق و کاملی داریم که از آنجا برای ما فرستادند. شرایط هوایی اربیل(محل برگزاری مسابقه) کاملا شبیه تهران است و به لحاظ فنی هم از تیم عراق اطلاعات خوبی داریم.

منصوریان در پاسخ به این سوال که ظاهرا قرار بود محمد خرمگاه و یکی، دو نفر دیگر را برای اخذ اطلاعات به عراق بفرستید که این کار میسر نشد، پس اطلاعات فنی که از آن صحبت می‌کنید را چگونه به دست آوردید؟ اظهار کرد: ما از ابتدا نام خرمگاه را مطرح کردیم، اما افراد دیگری را به عراق فرستاده بودیم تا اسامی‌شان لو نرود. کار ما دقیق و حساب شده بود. به طور مثال ما می‌دانیم جاسم کرار به تیم امید عراق سرکشی کرده و اطلاعاتی را از تیم امید ایران به آن‌ها داده است. محل هتل ما تا ورزشگاه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر فاصله دارد. به هر ترتیب ما تسلیم عراق نمی‌شویم و برای برد به میدان خواهیم رفت.

منصوریان گفت: ما سیستم‌ ریکاوری مناسبی را برای بازیکنانی که دیر به اردو اضافه شدند، در نظر گرفتیم تا آن‌ها به توان جسمی نسبتا برابری با سایرین برسند. تیم ما به لحاظ شرایط روحی و روانی فوق العاده‌ است و بازیکنان متوجه شرایط تیم امید هستند.

سرمربی تیم امید درباره علت عدم عقد قراردادش با فدراسیون به ایسنا، گفت: درباره این مساله و یکسری از مسایل دیگر پس از بازی‌های تیم امید برابر عراق صحبت خواهم کرد.

منصوريان در پاسخ به اين سوال كه عدم عقد قرار داد شما در فدراسيون به اين دليل نبوده كه مسئولان منتظر هستند تا عملكرد تيم اميد برابر عراق را ببيند و در صورت راه يابي به دور بعد درباره آينده كاري شما تصميم بگيرند؟ اظهار كرد: من فعلا به اين مساله ورود نميكنم و تنها ميگويم كه كادر فني تيم اميد به احترام پرچم مقدس ايران و مردمي كه هر چه داريم از آنها داريم به تيم اميد خدمت ميكنند. ميتوانم بگويم ۴۵ روز از زمان حضور من تا تيم اميد با تيم عراق فرصت داشتيم كه ميتوانستيم هر كاري انجام دهيم.