قلعه نویی خیلی وقت است که فوتبالش پاک نیست الان گندش درآمده

به گزارش افکارنیوز، حسین کعبی پس از مصاحبه اخیر خود علیه قلعه‌نویی دوباره مصاحبه‌ای جنجالی علیه سرمربی استقلال انجام داد و به انتقاد شدید از وی، عبدالله ویسی و کارلوس کی روش پرداخت. کعبی معتقد است قلعه‌نویی خودش ناپاک است که از فساد در فوتبال حرف می‌زند.

* حرف‌هایت در خصوص جام‌ملت‌های ۲۰۰۷ و امیر قلعه‌نویی خیلی سروصدا کرده است.


- عاشق فوتبالم اما بلد نیستم ساکت باشم و چشم و دهنم را روی واقعیت‌ها ببندم و به مردم دروغ بگویم. در مالزی چیزهایی دیدم که آدم می‌فهمد که چه خبر است. ۴۰ تا ۵۰ نفر به مالزی آمدند که ۳ نفرشان راننده قلعه‌نویی در تهران بودند اما الان پای حرف همین راننده‌ها بنشینید می‌بینید که چه حرف‌هایی می‌زنند.

* مثل اینکه حسابی در خصوص ژنرال حرف داری؟!

- ژنرال چیست که این همه صدا می‌کنند؟ دوران بادیگارد داشتن گذشته است! در آن بازی‌ها یک تعدادی از دوستان و نزدیکان آقای سرمربی بودند که به هر ترتیب باید در ترکیب بازی می‌کردند. من بعد از جام‌جهانی با لسترسیتی قرارداد بستم و وارد اردوی تیم‌ملی که شدم این آقا یک تبریک ساده به من نگفت. برایش لقب گذاشته‌اند فکر می‌کند چه خبر است، این آقا خیلی وقت است فوتبالش پاک نیست منتها الان گندش درآمده. اینها فکر کردند ۲ نفر کنارشان راه می‌رود خیلی بزرگ شده‌اند. کنفرانس خبری بازی با سپاهان را دیدم این آقا برگشت گفت می‌مانم تا آدم‌های فاسد بروند، می‌خواهم بگویم مردم بدانند کسی که این حرف را می‌زند خودش ناپاک است.

* پس با این تفاسیر موافق حرف‌های جواد نکونام هستی؟


- آقای قلعه‌نویی که این‌همه ادعا داری چرا دل جواد نکونام را شکستی؟ جواد به کنار، مردم ببینند در اطراف این آقا چه می‌گذرد که صدای رفقای فوتبالی این آقا مانند سیدمهدی رحمتی هم درآمده است. جواد از معدود آدم‌هایی است که فوتبال سالمی بازی می‌کند.

* آن بازیکنی که گفته‌ای متاسفی که الگویت بوده، مهدوی‌کیا بود؟

- آن بازیکنی که در جام‌ملت‌ها با من خصومت داشت کس دیگری است. امثال مهدوی‌کیا و کریمی بازیکنان بزرگی هستند که افتخار بازی کردن کنارشان را داشتم. آقا مهدی اصلا در این فازها نبود و هیچ وصله‌ای به او نمی‌چسبد. خیلی‌ها آن سال هم‌پستی من بودند. مطمئن باشید اگر می‌خواستم اسم بیاورم می‌گفتم ولی مطمئن باشید بازیکن بزرگی مثل مهدوی‌کیا چنین کاری نکرده و نمی‌کند.

* تو فصل گذشته در استقلال‌صنعتی بودی. امسال هم شایعات زیادی بر سر راه حضور میثم بائو در این تیم به وجود آمد!


- نمی‌دانم درباره میثم چه اتفاقی افتاده و چقدر رفتنش به اهواز مربوط به حمایتش از قلعه‌نویی است اما فقط این را می‌گویم که سال قبل سر انتقال ایمان مبعلی به استقلال اتفاقاتی افتاد که بعد از این انتقال عبدا… ویسی را با خودشان به مکه بردند. نیم‌فصل جواد نکونام به من زنگ زد گفت امیر قلعه‌نویی تو را می‌خواهد اما بعد دلالی که با سرمربی رابطه داشت بازیکنی را به تیم آورد که دو بار مینیسک پاره کرده بود.

* البته در صحبت‌های اخیرت از ویسی هم خیلی انتقاد کرده‌ای!

- به این آقا گفته‌اند گواردیولا واقعا فکر کرده گواردیولاست. سال قبل برای تیمش زحمت کشیدیم اما الان در استقلال‌صنعتی یک سری همزبان‌هایش را جمع کرده انگار امثال حسین کعبی و مردم اهواز اسراییلی هستند که از آنها انتخاب نمی‌کند. ابراهیم تهامی که به برنامه ۹۰ آمد همین عبدا… ویسی دعا می‌کرد که بعضی مسایل را نگوید!

* درباره مدیران فوتبال ایران چه نظری داری؟

- زمانی که ما با فولاد قهرمان شدیم مدیریت قوی بود اما الان نگاه کنید مثلا مدیرعامل استقلال‌صنعتی را چه کسی می‌شناسد. ما در فوتبال فقط ساکت و کاشانی را داشتیم که واقعا می‌فهمیدند فوتبال چیست و کار می‌کردند. اما الان می‌بینیم که طرف مدیر می‌شود آنقدر دزدی می‌کند که مجبور می‌شوند بیرونش کنند!

* این حرف‌ها شرایط حضور تو در فوتبال را سخت نمی‌کند؟


- ۹۴ بازی ملی دارم و خدا را شکر می‌کنم که تنها فردی هستم که در ۵ رده کاپیتان تیم‌ملی بودم و فکر نمی‌کنم کسی را پیدا کنید که این افتخار را داشته باشد. خدا را شکر که خدا شغلی به من داده و از آن طریق کسب در آمد می‌کنم و مثل بعضی‌ها وابسته فوتبال نیستم. الان حرف زدم می‌گویند دلش پر است اما من همیشه همین بوده‌ام و نمی‌توانم دروغ بگویم. با این جثه به همه چیز در فوتبال رسیدم، اروپا رفتم و جلوی بازیکنان بزرگ فوتبال بازی کردم و به این آقایان می‌خندم. از همین‌جا می‌گویم در فوتبال فقط ۴ نفر برای من زحمت کشیده‌اند؛ درخشان، دادگان، فرکی و بگوویچ. خدا را شکر می‌کنم که شروع فوتبالم با زمان فعلی مصادف نشد وگرنه باید دنبال دلال‌ها بودیم تا به تیم می‌رفتیم.



* درباره تمدید قرارداد کارلوس کی روش چه نظری داری؟


- این هم مثل اکثر آدمهای فوتبال ایران سیاهباز شده است، مطمئن باشید اگر پیشنهاد خارجی داشت یک لحظه هم نمیماند. این آقا اصلا کارنامه فوتبالی قابلقبولی ندارد، میگویند مربی رئال و تیمملی پرتغال بوده اما با این تیمها چند قهرمانی آورده که الان اینهمه ادعا دارد.