به گزارش افکارنیوز، حسینعلی مهرانپور در مورد پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر آمریکا در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: امروز بازیکنان ایران عالی کار کردند و برابر تیم سازمان یافته و منظم آمریکا بهترین نمایش را داشتند. آمریکایی‌ها تیمی هستند که روی اصول کار می‌کنند اما ایران نشان داد که قدرتش به جهان دیکته شده است.

وی با بیان اینکه تیم‌های حریف با ترس مقابل ایران حاضر می‌شوند خاطرنشان کرد: این روزها حریفان از اینکه در گروه ایران قرار نگیرند بسیار خوشحال می‌شوند و این موضوع را یک خوش‌شانسی برای خود می‌دانند چرا که ایران بازیکنان جوان، جنگنده و شجاعی دارد.

کارشناس والیبال ایران در خصوص شکست ایران در ست‌های سوم و چهارم گفت: فکر می‌کنم در ست‌های سوم و چهارم بازیکنان ایران سرویس‌های زیادی از دست دادند و همین موضوع موجب شد این دو ست را واگذار کنند البته از طرفی هم با توجه به غیبت شهرام محمودی دست کواچ برای انجام دو تعویضه بسته بود.

وی ادامه داد: شهرام محمودی یکی از بازیکنان خوب ایران است که متأسفانه در این مسابقه به دلیل مصدومیت غایب بود. تیم ایران پاسور بسیار شجاعی دارد که همیشه با دید باز پاس می‌دهد. کاری که معروف در ست پنجم انجام داد و توپی که به صورت جاخالی وارد زمین آمریکا کرد بسیار استثنایی بود.

مهرانپور با بیان اینکه امروز کار تیمی ایران نسبت به بازی برابر ایتالیا کمی افت کرده بود عنوان کرد: اگر همین شرایط ادامه پیدا کند می‌توانیم برابر هر حریفی پیروز باشیم در بازی بعدی باید برابر فرانسه قرار بگیریم و نباید فراموش کنیم که در مسابقات جهانی هیچ تیمی آسان نیست باید به همه به چشم یک قدرت نگاه کنیم و از هیچ تیمی ساده نگذریم.

کارشناس والیبال ایران افزود: تیمهای فرانسه و بلژیک خطرناک هستند مخصوصاً بلژیکیها که مانند ایران به تازگی خود را به جمع مدعیان اضافه کردند و فاکتور مثبت آنها قد بلندترشان نسبت به ایرانیها است در مجموع نباید هیچ حریفی را ساده بگیریم.