به گزارش افکارنیوز، حمید درخشان در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان گفت: من کارم را با پرسپولیس شروع کردم. این تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی در این تیم بازی می‌کردند که همگی اسطوره بودند و همیشه مایه مباهات پرسپولیس شدند.

وی ادامه داد: من هم به عنوان عضو کوچک باشگاه پرسپولیس به خانه خودم آمدم و تا جایی که توان دارم برای سربلندی پرسپولیس تلاش می‌کنم و یک دقیقه هم پا عقب نمی‌گذارم.

وی گفت: علی دایی یک اسطوره فوتبال است که هیمشه قابل احترام است اما ما مربیان کارمان همین است، یک روز هستیم یک روز نیستیم. مربی حرفه‌ای چمدانش پشت در است و هر وقت خواستند باید بگوید خداحافظ و برود. از من هم خواستند که آمدم. پرسپولیس شرایط خوبی نداشت. این ۸ هفته نتایج خوبی نگرفته است. شرایط خوبی برای مسابقه نداریم، امیدوارم بعد از این مسابقه هم گام‌های مثبت و خوبی برای پرسپولیس بردارم و ان‌شاءالله پرسپولیس را به شرایط گذشته‌اش برسانم.

وی در مورد اینکه برای حضور در پرسپولیس ریسک کرده است یا نه، گفت: برای موفقیت باید ریسک کرد من تجربیاتی از این دست را دارم البته نه در تیم بزرگی مثل پرسپولیس بلکه در تیم شهرداری تبریز که هفدهم جدول بود را با ۲۰ گل خورده تحویل گرفتم و آن موقع توانستم به این تیم کمک کنم و تیم را در لیگ برتر نگه داشتم و دو بازیکن هم به تیم ملی فرستادم، سعید دقیقی و میثم بائو. در پرسپولیس شرایط سخت و سنگین است و من هم ریسک کردم. اعتقاد دارم می‌توانم به این تیم کمک کنم. می‌دانم پرسپولیس چه جایگاهی دارد، برخی از دوستان هم نمی‌خواهند ما موفق شویم، من سابقه مربیگری در پرسپولیس را داشته‌ام.

سرمربی جدید پرسپولیس در خصوص اینکه قول قهرمانی به این تیم می‌دهد یا نه اظهار داشت: هیچ مربی عاقلی وقتی تیم را قبول می‌کند قول نمی‌دهد چون فوتبال فراز و نشیب زیاد دارد. ما می‌بینیم که پرسپولیس هم جایگاه خوبی در جدول ندارد و تا قهرمانی هم فاصله زیادی دارد و اگر بگویم پرسپولس را قهرمان می‌کنم خودم را گول می‌زنم چون پرسپولیس بیمار است و باید اکسیژن خوبی به این تیم تزریق شود تا به جایگاه خوبی برسد.

وی درباره حاشیه تمرین دیروز پرسپولیس اظهار داشت: من وارد مسائل حاشیه‌ای نمی‌شوم چون از جریانات خبر ندارم و فقط می‌دانم از ۲۴ ساعت قبل حکم برکناری کادر فنی قبلی را داده بودند و او قرار بود این حکم را اعلام کند و اگر در این میان اشکالی بوده یا سوء تفاهم به وجود آمده من خبر ندارم. باور کنید من دیروز نمی‌دانستم کادر فنی قبلی در تمرین حضور دارد وگرنه اگر می‌دانستم آنجا نمی‌رفتم.

درخشان ادامه داد: ما همه برای هواداران تلاش می‌کنیم چرا که پرسپولیس ملک شخصی ما یا شخص دیگری نیست و برای جلب رضایت هواداران تلاش می‌کنیم اما اینکه اتفاقات دیگری رخ داده من خبر ندارم و اینکه چرا قبلا پول بوده یا نبوده را من نمی‌‌دانم.

سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه او انتقاداتی به کادر فنی پیشین داشت، افزود: اگر هم انتقادی می‌کردم بحثفنی بوده و نباید خودمان را گول بزنیم چرا که تیم خوب بازی نمی‌کرد و همین موضوع باعثشد این تیم از ۷ بازی فقط ۸ امتیاز داشته باشد و انتقادات من همه فنی بوده است چرا که این تیم انتظارات را برآورده نکرد. من به عنوان یک پرسپولیسی دوست ندارم جای این تیم اینجا باشد و از فردا هم که کار ما آغاز می‌شود پیشکسوتان می‌توانند انتقاد کنند و انتقادات برای زحمتکشان پرسپولیس است. نباید اگر نتیجه نگرفتم بگویم چرا انتقاد می‌کنید. چطور از تیمی که در ۷ بازی به جای ۲۱ امتیاز فقط ۸ امتیاز گرفته نباید انتقاد کرد؟ انتقادات من فنی بوده و از فردا هم انتقادات فنی درباره من شروع می‌شود.

درخشان درباره دستیارانش هم خاطر نشان کرد: من فعلا ۲ نفر را اضافه کردم که حسین عبدی سابقه مشخصی دارد و تحصیلات عالیه هم دارد که در انگلستان دورههای فوتبال را پیگیری کرده است.