تفاوت تیم ملی والیبال ایران با دیگر تیم‌ها

به گزارش افکارنیوز، مصطفی کارخانه با اشاره به عملکرد خوب تیم ایران در بازی با آرژانتین اظهار کرد: برد خیلی ارزشمندی داشتیم. با تسلط بالا توانستیم این بازی را ببریم. سرویس های عالی و دفاع خوبی داشتیم. البته آرژانتین اگر همین طور بازی کند به استرالیا هم می بازد. بازی خوب ایران قدرت تفکر را از آرژانتین گرفت. آن ها چند امتیاز در ست دوم جلو افتادند ولی در نهایت ایران بازی را گرفت. این موضوع نشان می دهد که تیم ایران چقدر با اعتماد به نفس و خوب کار می کند. کادر فنی تیم ایران هم خیلی با آرامش کار را دنبال می کرد. بازیکنان ایران همه روز خوبی داشتند. سعید معروف و موسوی عالی بودند.

وی ادامه داد: شما وقتی تاکتیک ها را خوب اجرا کنید، تمام استراتژی های خوب حریف را خنثی خواهید کرد. تیم ولاسکو خیلی ضعف داشت. ضعف عمده این تیم در دریافت بود. والیبال ایران آنقدر رشد کرده که حالا آرژانتین را هم ضعیف می بینیم. بازیکنان ایران خیلی خوب بازی کردند. ما تنها یک شکست مقابل فرانسه داشتیم. ولی سایر تیم ها هم همین شرایط را دارند. گاهی باخت هم خوب است و می تواند برای یک تیم تلنگر باشد.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران با اظهار تعجب از اینکه ولاسکو حرفش را تکذیب کرده گفت: ولاسکو چنین حرفی زده بود که سطح والیبال ایران همان است و باید برود. اما او مربی حرفه ای است و حالا به صراحت این موضوع را قبول نمی کند. بازیکنان ایران انگیزه زیادی داشتند که نشان دهند همه موفقیت های قبلی ایران به ولاسکو برنمی‌گشت.

کارخانه تاکید کرد: در ادامه مسابقات نباید انگیزه خود را از دست بدهیم. باید برای پیروزی و صعود به دور بعدی هدفمند و خوب کار کنیم. باید مرحله به مرحله پیش برویم. تا اینجا نمره بازیکنان ایران بیست است. ما شانس قهرمانی و شانس ششمی را دراین مسابقات را داریم. بدترین نتیجه ایران می تواند ششمی باشد. قطعا اگر خودمان را باور کنیم به موفقیت های بزرگتری می رسیم. باید بخواهیم و خود را قبول داشته باشیم. باید تیم را مدیریت کنیم. تیم ها را نباید به حاشیه ببریم.

کارشناس والیبال در پایان گفت: فرق بزرگ تیم ایران با سایر تیم ها این بود که بازیکنان ایران افت کمی دارند. سایر تیم ها سه دور ارنج خوب دارند. ما در هر شش دور ارنج خوبی داریم. تیم ذخیره خوبی هم داریم. این هم مهم است. سایر تیم ها شاید چنین شرایطی نداشته باشند. هزینه زیادی شده و پروسه یکی دو ساله نبوده که امروز این نسل والیبال موفق هستند. نیش و کنایه هم زیاد بوده است. از راس فدراسیون تا عوامل مختلف در این موفقیت ها شریک هستند. فدراسیون والیبال نشان داده که می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد.