پیش‌بینی آندو از قهرمان جام ملت‌های آسیا

به گزارش افکارنیوز، آندرانیک تیموریان اگر چه مانند قبل آماده و مهیا نیست اما هیچ گاه روحیه‌اش را نمی‌بازد و همواره در تمرینات باشگاهی و تیم ملی جزو با انرژی‌ترین‌ها است و سعی می‌کند این انرژی را به دیگر بازیکنان نیز انتقال دهد.



آندو پای پرواز تیم ملی به شهر لیسبون پرتغال و در حالی که بسیاری به دنبال گفتگو با او بودند تا درباره این اردو صحبت‌هایی کند، وعده قهرمانی در آسیا را داد. آندو بمب روحیه است حتی در بدترین روزها. این ویژگی او است.



* تمرینات تیم ملی شروع شد و حالا به‌طور رسمی برای حضور در جام ملت‌ها استارت می‌زنید. امیدی به تیم ملی هست؟

- قطعا هست. باید هم اینطور باشد. من به این تیم خوشبینم. حس می‌کنم در جام ملت‌های آسیا به دلیل اینکه با ۳ تیم عربی همگروه هستیم کمی کارمان دشوار است اما باید آنقدر محکم شروع کنیم که جای هیچ واکنشی برای مدعیان باقی نماند. ما باید کاری کنیم که آنها به جان هم بیفتند. بازی اول را که ببریم همین اتفاق می‌افتد.



* تا فینال اما راه زیادی هست.

- من مطمئنم که این دوره ایران به فینال جام ملت‌ها می‌رود. شک نکنید.



* فکر می‌کنی تا جام ملت‌ها باید چه فرآیندی درتیم ملی ایجاد شود؟

- علاوه بر تمرینات منظم و با برنامه و بازی‌های تدارکاتی منظم باید جوان‌ها به تیم ملی تزریق شوند و در کنار باتجربه‌ها به شرایط ایده‌آل فنی برسند. فکر می‌کنم با تلفیق جوان‌ها و باتجربه‌ها قهرمان جام ملت‌ها می‌شویم.



* این رویه در تیم‌های بزرگ جهان هم طی می‌شود؟

- بله، در حال حاضر اکثر تیم‌های ملی دنیا پوست‌اندازی کرده‌اند. وقتی بازیکنی ۴ یا ۵ سال برای تیم ملی بازی می‌کند خواسته یا ناخواسته از تیم ملی خداحافظی می‌کند. تیم ملی ایران هم از این قضیه مستثنا نیست. بازیکنان شایسته و جوانی در لیگ ایران بازی می‌کنند. این جوانان باید تا قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا در بازی‌های دوستانه حضور داشته باشند و کسب تجربه کنند. امیدوارم با این جوانگرایی که انجام می‌دهیم در بازی‌های آینده قوی‌تر ظاهر شویم.



* رفیقت علی کریمی هم به تیم ملی دعوت شد. تو با کریمی سال‌ها همبازی بودی و خاطرات زیادی با هم دارید. از حضور او چه احساسی داری؟

- برای کریمی خوشحالم و امیدوارم در تیم ملی تجربهاش بیشتر شود تا در آینده بتواند به یکی از مربیان خوب فوتبال ایران تبدیل شود. علی کریمی یکی از بازیکنان بزرگ ایران است. او سهم زیادی در موفقیت تیم ملی داشته است. او میتواند تجربیاتش در تیمهای بایرن مونیخ و پرسپولیس را در اختیار تیم ملی قرار دهد تا جوانترهای تیم از او یاد بگیرند. چه ایرادی دارد که از بزرگتر خودمان چیزهایی که نمیدانیم را یاد بگیریم؟!