اگر به قهرمانی ایمان نداشتم، این تیم نمی‌آمدم

به گزارش افکارنیوز، هرایر مگویان درباره بازی های ملی اش با تیم ارمنستان صحبت کرد و گفت که دو بازی مهم برابر صربستان و فرانسه در پیش دارد. او البته از برد استقلال برابر ملوان و اتمام روند شکست های تیمشس هم خوشحال بود و می گفت که بازی تیمش را از ورزشگاه آزادی کنار تیموریان دیده است. او ابراز امیدواری کرد با استقلال قهرمان لیگ برتر ایران شود.



متن کامل گفتگو با مگویان در ادامه می آید:



* سرانجام استقلال پس از سه هفته ناکامی رنگ برد را دید اما بدون تو؟

- خیلی خوشحالم، با آندرانیک تیموریان بازی را از جایگاه ویژه نگاه می‌کردم و پیروزی دلچسبی بود. قبل از سفر به ایروان حسابی شارژ شدم. ۳-۱ بازی را بردیم در حالی که شانس های زیادی خلق کردیم.



* خط دفاع استقلال اشتباهاتی مقابل نفت، فولاد و ذوب آهن داشت اما قبول داری این بار جز یکی دو صحنه، بهتر از گذشته عمل کرد؟

- مطمئن باشید با گذر زمان و هماهنگی بازیکنان، شرایط بهتر از قبل خواهد شد. فوتبال مثل پیتزا نیست که داخل فر بگذاریدش و ۲۰ دقیقه بعد منتظر خوردنش باشید. در فوتبال مشکلات فقط با تمرین بیشتر و گذر زمان حل خواهند شد. کافی است سری به تمرینات استقلال بزنید و ببینید که مربیان و بازیکنان چطور بعد از هر بازی تلاش می کنند تا بهتر از قبل باشند. بعد از سه شکست بد دشوارترین کار جمع و جور کردن شرایط روحی تیم است. این فقط مختص به استقلال نیست، هر تیم دیگری حتی در سطوح بالای فوتبال اروپا هم بعد از چند نتیجه نامطلوب برای بازگشت دچار مشکل می شود و خوشبختانه در استقلال این بازگشت به خوبی انجام پذیرفت.



* فکر می کنی دلیلش چیست؟

- دلیلش هدفی است که مجموعه دارد، از کادر باشگاه گرفته تا مربیان و بازیکنان. چشم همه ما به تماشاگرانی است که من تا به حال نظیرشان را ندیده بودم. آنها فوق العاده اند، زبانشان را نمی دانم اما انرژی مثبتشان را کاملا حس می کنم. قطعا بقیه بازیکنان هم این حس خوب را دارند و همین سبب می شود با توان بیشتر به کارشان ادامه دهند.



* پشیمان نشدی که با مصدومیت تا آخر بازی با فولاد درون زمین ماندی و این آسیب دیدگی را به جان خریدی؟

- زمین فوتبال جای مبارزه است. آن روز ایستادم و تا لحظات آخر کنار هم‌تیمی‌هایم مبارزه کردم. خوشبختانه تحت نظر دکتر نوروزی مراحل درمانم خیلی خوب پیش رفت حالا آرام آرام آماده بازی می شوم.



* اما شاید با ادامه یافتن بازی اوضاعت وخیم تر می شد و مدت بیشتری از بازی ها دور می ماندی؟

- خدا دوستم دارد که این اتفاق نیفتاد. بهتر است برای مشکلی که به‌وجود نیامده ناراحت نباشیم.



* از بازی های مقدماتی اروپا حرفی نمی زنی؟

- ما شنبه آینده میزبان صربستان هستیم در حالی که بازی اولمان در کپنهاگ را به دانمارک ۱-۲ باختیم.



* فکر می کنی از بتوانید صربستان را شکست دهید؟

- خب در بازی با دانمارک یک بدشانسی بزرگ آوردیم و آن مصدومیت مهاجم مان میختاریان بود. متاسفانه هنریک که به قول یورگن کلوپ سرمربی دورتموند یک اسلحه مرگبار است همچنان با آسیب دیدگی روبروست و بعید به نظر می رسد به بازی شنبه برسد.



* پس ارمنستان با یک لشکر مصدوم میزبان صربستان است؟

- متاسفانه دیگر مهاجم مصدوم ما آراز اوزبیلیس است که در غیاب میختاریان به دردمان می خورد اما او هم آسیب دیده و کارمان دشوار است. در بدترین زمان ممکن مهره های تهاجمی خود را از دست داده ایم.



* خود تو شرایط بازی مقابل صربستان را داری؟

- برنارد(شالاند) تا امروز به من اعتماد کرده و جزو نفرات اصلی خط دفاعی اش بوده ام. فعلا در اردو شرایط بدی ندارم ضمن اینکه تحت نظر پزشک تیم قرار دارم و در نهایت باید ببینم به صلاح هست که بازی کنم یا خیر؟



* شاید حضورت در میدان پرفشاری مثل تقابل با صربستان سبب شود آسیب دیدگی ات تشدید شود؟

- گفتم که زیر نظر پزشک هستم مطمئن باشید اگر کمترین مشکلی باشد به میدان نخواهم رفت. من امسال با تیم های ملی ارمنستان و استقلال اهداف زیادی را دنبال می کنم و قصد ندارم به راحتی آینده ام را خراب کنم.



* شنیده ایم پزشک باشگاه استقلال هم به ایروان می آید. شاید باشگاه تدابیر خاصی را در مورد تو در نظر گرفته؟

- من هم شنیده ام دکتر نوروزی به ایروان می آید. به نظرم دکتر می خواهد بازی تیم ملی ارمنستان را خصوصا برابر فرانسه ببیند. اگر دکتر بیایید برای من هم بد نخواهد شد چون آخرین مشورت‌ها را از او می گیرم.



* موضوع بازی شما با فرانسه چیست؟ بازی تدارکاتی است؟

- فرانسه به عنوان میزبان یورو ۲۰۱۶ در بازی‌های مقدماتی حضور رسمی ندارد اما همزمان با بازی‌های ما به عنوان عضوی افتخاری به میدان می آید. ما شنبه برابر صربستان بازی می کنیم و سه شنبه - ۲۲مهر - میزبان این تیم با تمام بازیکنان اصلی اش هستیم. همان روز در گروه ما دانمارک میزبان پرتغال است و آلبانی در خانه صربستان به میدان می رود.



* ارمنستان چقدر شانس صعود به مرحله پایانی یورو ۲۰۱۶ را دارد؟

- رقبای سرسختی داریم اما نا امید نیستیم. ما در مقدماتی جام جهانی، ایتالیا را در خانه‌اش متوقف کردیم پس توانایی نمایش مطلوب برابر حریفان بزرگ را داریم.



* می دانی که استقلال ۲۹ مهر در مشهد به مصاف پدیده می رود؟

- قطعا به محض اتمام بازی ارمنستان برابر فرانسه با اولین پرواز به تهران می آیم تا در تمرینات پیش از این دیدار، حضور فعال داشته باشم. بازی‌های خارج خانه دشواری‌های خود را دارند اما تیمی که می خواهد قهرمان شود باید تحت هر شرایطی دنبال ۳ امتیاز تمام بازی‌ها باشد.



* پس امیدواری استقلال قهرمان لیگ برتر شود؟

- در این راه ما دو سه رقیب جدی داریم، اما اگر ایمان نداشتم استقلال برای قهرمانی نمی جنگد، هرگز به این تیم نمی آمدم. باور دارم با تیمی که داریم شانس جدی قهرمانی هستیم.