علت انتخاب علی کریمی از زبان کی‌روش

به گزارش افکارنیوز، حالا کارلوس کی روش به طور تمام و کمال از دستیار جدیدش دفاع می کند و او را لایق این امر می داند. کی روش در این باره گفته است: آقای مارکار آقاجانیان، علیرضا منصوریان، امید نمازی و حالا کریمی. برای این مربیان باید احترام زیادی قائل باشیم چون تمام‌شان در شروع کار هیچ دستمزدی از فدراسیون نگرفتند. من از آنها متشکرم. بقیه که از بیرون گود نگاه می‌کنند، روز اولی که اینجا می‌نشستند درخواست حقوقی را می‌کردند که غیرممکن بود. روز دوم که حضور داشتند درخواست‌های بیشتری می‌کردند در حالی که روز اول می‌گفتند نه، نه، من فقط می‌خواهم به تیم‌ملی کشورم خدمت کنم. در نتیجه این بازی‌های تظاهر‌آمیز من را آزار میدهد. در این پروژه من خیلی شفاف مطالب را با کفاشیان در میان گذاشتم.


ما به این نتیجه رسیدیم و تصمیم گرفتیم در روند انتخاب دستیار، کسی را بخواهیم که این مرحله آموزشی را طی کند و در آینده آماده شود. من این تصمیم را گرفتم که نمی‌خواهم اشتباه قبل را تکرار کنم. نمی‌خواهم دیگر دستیاری کنارم باشد که امروز با من باشد و همان شب به آمریکا برود و قرارداد ببندد. بدون اینکه با فدراسیون چنین مسئله‌ای را در میان بگذارد. به همین دلیل به تازگی سرمربی سپاهان حرف‌هایی مطرح کرده بود که کریمی باید به خاطر اتفاقاتی که در گذشته برای دستیارهای کروش افتاده بود، حواسش را جمع کند ولی من اینجا می‌خواهم بگویم که دیگر کسی نمی‌تواند با من بازی کند.



من میدانستم کریمی هنوز لیسانس مربیگری خود را نگرفته است. ولی او به زودی زود از طرق مناسب لیسانس B و C را میگیرد. چیزی که کمیته آموزش نمیتواند به کریمی اهدا کند، ۲۰ سال تجربه بینالمللی فوتبال است. چیزی که کمیته آموزش نمیتواند هیچوقت به او بدهد، تجربه بازی در بایرن، قطر، امارات، شالکه و بالای ۱۰۰ بازی ملی است. میخواهم تکرار کنم من اینجا کسی را نمیآورم که تجربهاش را برای من بیاورد، کسی را میآورم که بتوانم تجربهام را به او تزریق کنم. شما ببینید الان رایان گیگز به عنوان مربی کنار دست فانخال مینشیند. یا روی کاستا در جای دیگر مربیگری میکند. همینطور فاننیستلروی مربیگریاش را آغاز کرده است. علی کریمی هم مثل گیگز و فاننیستلروی و کاستا فاکتورهای اخلاقی لازم را دارد. او شجاعت را دارد، کاراکترش را دارد. از همه مهمتر برای خود من بازی کرده است. با این شرایط باید چه کسی غیر از او را انتخاب میکردم؟ کریمی به من وفادار بود. فقط منتظر فرصت هستم که مربیان بیشتری مثل کریمی را اضافه کنم به تیمملی. همانطور که در آخرین کنفرانسم گفتم در ماه ژانویه یک مربی دیگر را به تیمملی اضافه میکنم.