پرسپولس در آستانه یک دعوای حقوقی جدید

به گزارشافکارنیوز،در شرایطی که باشگاه پرسپولیس هنوز مسائل و مشکلات خود با اسپانسر پیشین یعننی شرکت صدرا سیستم پاسارگاد را حل و فصل نکرده و تکلیف آن قرارداد نامعلوم مانده است، با اسپانسر این فصل هم دچار مشکل شد و به نظر می‌رسد با یک پرونده حقوقی دیگر روبه‌رو خواهد شد.

در حال حاضر قطع همکاری بدون هیچ توافقی روی داده است از طرف باشگاه پرسپولیس عدم تعهدات مالی توسط اسپانسر دلیل این قطع همکاری اعلام شده است.

گفته می‌شود در قرارداد فی‌مابین شرط شده بود که هرگاه تا مدت مقرری از تاریخ‌های تعیین شده مبالغ واریز نشود باشگاه حق فسخ یک طرفه خواهد داشت.

در نقطه مقابل اسپانسر مدعی است عدم اجرای تعهدات ابتدا از سوی پرسپولیس روی داده است و این امر باعثاختلال در کار شرکت بهره‌بردار از برند باشگاه شده است. نتیجه اینکه آنها نیز متقابلا نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند. البته باشگاه پرسپولیس این مسئله را قبول ندارد. آنها عنوان می‌کنند بحثاصلی شرکت بهره‌بردار به دخالت‌های شرکت sis و حضور نماینده‌ای در هیئت مدیره مربوط می‌شد که در مورد اول شرکت مورد اشاره در عمل فعالیتی ندارد و درب آن پلمب شده بود و در مورد دوم هم اسپانسر حق ورود به آن حوزه را نداشته است. در این میان منابع غیر رسمی عنوان می‌کنند که مشکلات مورد اشاره اسپانسر در جلسات بیش از این مورد بوده. همانطور که همین منابع عنوان می‌کنند اسپانسر به طور عجیبی از همان فرصت‌ها و امکاناتی که در اختیار داشته است برای کسب درآمد استفاده نمی‌کرد و حداقل برای تبلیغات روی پیراهن با فروش محصولات به شکل الکترونیک برنامه‌ریزی نکرد.

حال در این شرایط پای ۹/۵ میلیارد تومانی در میان است که اسپانسر پرداخت کرده است.

آنها حدود یک سوم از تعهدات مالی خود را اجرا کردند در حالی که در کمتر از یک سوم بازی‌های این فصل و بیش از یک سوم زمان طول فصل فضای تبلیغاتی و برند پرسپولیس را در اختیار داشته‌اند.

مقام‌های رسمی باشگاه پرسپولیس می‌گویند قصد شکایت ندارند چون طبق قرارداد از حق خود برای فسخ استفاده کرده‌اند اما منابع غیر رسمی و نزدیک به اسپانسر از احتمال پیگیری جدی و حقوقی پرونده خبر می‌دهند.

حال باید دید در اینصورت آیا پرسپولیسیها صرفا موضع دفاعی به خود خواهند گرفت یا اینکه شکایت متقابلی را به عنوان ضرر و زیان مطرح خواهند کرد. مانند آنچه در پرونده ژوزه روی داد.