حمله شدید مدیرعامل پرسپولیس به سیاسی

به گزارش افکارنیوز، امیر عابدینی درباره انتقادهایی که به امیررضا خادم معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص انتخاب افرادی چون حمیدرضا سیاسی برای هیئت مدیره پرسپولیس می‌شود، گفت: اگر حرفی بزنیم به خادم برمی‌خورد و ناراحت می‌شود. باشگاه پرسپولیس به شدت از نظر مالی دچار مشکل شده و وضعیت استقلال هم آتش زیر خاکستر است. اگر افراد صاحب برنامه‌ در رأس این دو باشگاه بودند، می‌دانستند چه کاری انجام دهند.


«از وقتی خادم وارد فوتبال شده، ببینید چه اتفاقاتی افتاده است»، وی با بیان این جمله تصریح کرد: ما تنها در بخش بانوان موفقیت‌هایی داشته‌ایم که قصد دارند فریده شجاعی را که در بخش بانوان و هیئت رئیسه خوب کار کرده، برکنار کنند.


عضو پیشین کمیته فنی پرسپولیس با اشاره به افرادی که در هیئت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال حضور دارند، خاطرنشان کرد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دچار مشکل هستند که دلیل آن هم به حضور افرادی برمی‌گردد که در این دو باشگاه کار می‌کنند. آقایان گروهی را انتخاب کرده‌اند که به اعتقاد من حضور دو سه نفر از آنها کافی بود و سایر افراد باید از عناصر فوتبالی که آشنا به مسائل مدیریت کلان، مسائل اجتماعی، فرهنگی و … هستند، انتخاب می‌شدند.


عابدینی ادامه داد: اشکالی ندارد آقایانی که در ساخت‌ و ساز هستند و با لابی وارد مجموعه شده‌اند، بخواهند برای فوتبال هم خرج کنند اما باید بدانیم به چه طریقی این کار صورت می‌گیرد؟ سیاسی از سال گذشته به تعبیری استقلال را ساپورت مالی کرده و حالا هم باشگاه راه‌آهن را از نظر مالی تأمین می‌کند. اینها درحالی است که او رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است و طبیعتاً بودجه این باشگاه را هم تأمین می‌کند. بالاخره یک نفر در این مملکت پیدا می‌شود که بپرسد این پول‌ها از کجا می‌آید؟


مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس ادامه داد: تنها یک نفر که پول باد آورده به دست آورده باشد، می‌تواند این‌گونه هزینه کند. این آقایان دنبال چه منافعی هستند؟ باید پرسید که این آقا(سیاسی) کجا بوده و چگونه وارد فوتبال شده است؟ یعنی این آقا یک‌ شبه عاشق فوتبال شد؟ چرا وقتی می‌گوییم که در هیئت مدیره باید تغییر و تحول صورت بگیرد به آقایان بر می‌خورد؟


وی با اشاره به مشخص نشدن وضعیت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس به تسنیم گفت: سیاسی می‌داند که اگر فردی قوی برای مدیرعاملی پرسپولیس انتخاب شود، اختیارات از او گرفته می‌شود و طبیعی است که سیاسی نمی‌خواهد چنین اتفاقی بیفتد. در زمان مدیرعاملی من افرادی چون دکتر شایگان، برومند، شکیب و مهندس جمالی ۷،۸ سال در هیئت مدیره حضور داشتند ولی هیچ کدام از اصحاب رسانه متوجه حضور آنها نشدند. خاطرم هست که برای باشگاه‌های آسیا که ۲ خبرنگار همراه تیم حضور داشتند در مورد حضور این افراد در کنار پرسپولیس سوالاتی پرسیدند که با توضیحات ما متوجه شدند که عضو هیئت مدیره باشگاه هستند.


مدیرعامل پیشین پرسپولیس خاطرنشان کرد: زمان ما، مهندس محلوجی رئیس مجمع بود و مشاور باشگاه هم هاشمی طبا بود. هاشمی طبا ذاتا استقلالی بود و از استقلال حمایت می‌کرد ولی در جایی اگر کم می‌آوردم از وی کمک می‌گرفتم. در استقلال هم افراد بزرگی چون ایروانی، میرولد و امیدوار رضایی حضور داشتند که تیم را در برابر مشکلات حفظ می‌کردند. اسپانسرینگ با حضور این افراد معنا گرفت و درآمدزایی و ترانسفر بازیکنان آغاز شد. آنها فوتبال را از نزدیک لمس کرده بودند.


عابدینی اضافه کرد: درست است که سیاسی ۲۰ میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس و خارج از سیستم یک میلیارد تومان هم برای کشتی هزینه کرده ولی قحط الرجال نبود که وی را به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب کردند.