کفاشیان: ۵ سال از ریاستم باقی مانده!

به گزارش افکارنیوز، علی کفاشیان با حضور در برنامه زاویه صحبت‌های جالبی را مطرح کرد که بخش‌های مهم آن را در زیر می‌خوانید:

* از ۱۸ ماه قبل از المپیک ریو دنبال یک مربی با کارنامه بودیم چون تیم امید برای ما حیاتی محسوب می‌شد، بنابراین بررسی‌ها را آغاز کردیم و به مربی با کارنامه‌ای مثل وینگادا رسیدیم.

* وینگادا با آن تیمی که می‌خواست نتوانست کار کند و در مجموع شرایط برای او مهیا نبود و با وجود شایستگی‌هایی که داشت کمیته فنی صلاحیت او را تأیید نکرد البته مربی را نمی‌توان از روز اول شناخت اما پس از ۸ ماه این اتفاق افتاد و کمیته فنی با ادامه کار او مخالفت کرد و آنها این اعتقاد را داشتند که وینگادا توانایی اداره تیم ملی را ندارد و چون نمی‌توانستیم برای تیم امید ریسک کنیم به خواسته کمیته فنی تن دادیم تا آنها در فاصله ۴ ماه تا مقدماتی المپیک یک مربی دیگر را انتخاب کنند.

* ۵ سال از دوران مدیریتم باقی مانده یعنی یک سال و یک دوره

* در گذشته عدم صعود تیم‌های ملی امید به المپیک در کنار ضعف کادر فنی به مشکلات مدیریتی هم ربط داشت.

* عابدینی نمی‌تواند حس من را پیش‌بینی کند و خودم حسم را می‌دانم و حسم می‌گوید ۵ سال دیگر در فدراسیون می‌مانم.

* بعضاً‌ اشتباهات مدیریتی فنی باعثناکامی تیم‌های پایه شد و نباید آنها را به حساب فدراسیون بگذارید چرا که فدراسیون بیشترین هزینه را برای تیم‌های ملی رده‌های سنی کرده و برای آنها نقشه راه دارد.

*‌ در حال حاضر باشگاه‌ها مدیریتی روی تیم‌های پایه ندارند و در حالی که حاضرند ۱۰ میلیارد برای بازیکنان بزرگ‌سال خرج کنند حاضر نیستند ۵۰ میلیون برای تیم‌های پایه خرج کنند چرا که مدیریت فکر می‌کند فقط با تیم بزرگسالان دیده می‌شود البته فدراسیون هم نمی‌تواند یقه باشگاه‌ها را بگیرد چون آنها مستقل هستند اما باید قوانینی وضع شود تا بتوان با وجود آنها به تیم‌های پایه نظارت کرد.

* برای اداره فدراسیون و بهتر شدن شرایط باید شرایط مالی بهتری داشت البته اینکه می‌گویید دستاوردهای در دوران رؤسای فدراسیون گذشته بوده که در زمان من نیست قبول ندارم و نمی‌دانم آنها چه کرده‌اند که ما نکرده‌ایم و معتقدم که هیچ فرقی بین ما وجود ندارد ضمن اینکه ما ۶ ساختمان در این مدت ساختیم که عکس‌ها و فیلم هایش موجود است.

* پول جام جهانی برای ما واریز نشده اما ترجیح می‌دهیم تا بدون بدهی کار خود را پیش ببریم تا برای ادامه کار فکرمان باز باشد.

* تلویزیون باید ۶۰ درصد مخارج فوتبال را بدهد که نمی‌دهد و نمی‌دانم که چرا حالا به این صحبت رسیدیم این بخش را قطع کردید.

* رئیس فدراسیون کره جنوبی صاحب کارخانه هیوندا است و پول برایش مطرح نیست رؤسای فدراسیون‌ کشورهای عرب هم پسر خاله و قوم‌ و خویش‌های شیخ‌ها و پولداران عرب هستند.

* کی‌روش و کرانچار قهر نبودند که بخواهند با هم آشتی کنند البته در مورد مسائل مختلف با کی‌روش مشورت می‌کنیم و به او گفتیم که پس از جام ملت‌ها اولویت‌مان با تیم امید است اگر کرانچار هم بخواهد بیایید باید با کی‌روش هماهنگ باشد البته آن زمان دیگر موقعیت کرانچار فرق خواهد کرد چون به درون خانواده فوتبال می‌آید و او دیگر سرمربی باشگاه نخواهد بود. البته باید از قبل با کرانچار صحبت شود و در قراردادش برخی مسائل ذکر شود چون پس از آن دیگر کی‌روش و کرانچار مقابل هم نیستند و باید به هم هم‌فکری بدهند هرچند که یک جاهایی حرف آخر را فدراسیون می‌زند.

* حبیب کاشانی فوتبال را بهتر از من می‌شناسد و عرق ملی دارد و مدیری است که می‌تواند به تنهایی مدیریت کند و به همین دلیل تیم امید را به او سپردیم.

* انتخاب مربی کار بنده نیست و کمیته فنی باید در این مورد نظر بدهد و در هیئت رئیسه مطرح و به تصویب برسد.