به گزارش افکارنیوز، با این‌که نیم فصل اول لیگ چهاردهم فوتبال هنوز به پایان نرسیده اما بازار شایعات نقل و انتقالات برای نیم فصل دوم داغ داغ است به هر حال این موضوع بهانه‌ای شد تا به بررسی این شایعات قبل از فصل نقل و انتقالات بپردازیم.

** تغییر چهره سرخپوشان در نیم فصل دوم

تیم فوتبال پرسپولیس نتوانست در فصل نقل و انتقالات شروع فصل عملکرد خوبی‌ داشته باشد و حتی لیست اولیه این تیم با مشکلات و بدشانسی‌هایی از قبیل داستان مهرداد پولادی، ‌ سربازی ماهینی و مصدومیت دغاغله و رضا نوروزی همراه شد هم اکنون باید ببینیم سرخ پوشان در بازار نقل و انتقالات نیم فصل دوم چگونه عمل می‌کنند.

حمید درخشان پس از بررسی نقاط ضعف تیمش به این نتیجه رسیده که پرسپولیس در پست‌های دفاع چپ، هافبک نفوذی و خط حمله نیاز به تقویت دارد و حتی گزینه‌های مدنظرش را مشخص کرده است.

سازمان لیگ برتر مجوز استفاده از ۶ بازیکن خارجی را به تیم‌های آسیایی داده و بر این اساس تیم پرسپولیس قصد دارد با جذب ۳ بازیکن خارجی در نیم فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا تقویت شود.

بر طبق شنیده‌ها بازیکنان خارجی مدنظر پرسپولیس یک مهاجم اوکراینی و یک مدافع چپ پاکستانی – فرانسوی هستند. مدافع چپ در لیگ دسته اول فرانسه بازی کرده است اما شاخص‌ترین بازیکن خارجی مدنظر پرسپولیسی‌ها یک هافبک نفوذی سیاه پوست و تنومند سوئدی است که در لیگ برتر انگلیس بازی کرده و کیفیت فنی بالایی دارد اما ۷۰۰ هزار دلار برای پرسپولیس هزینه در بر خواهد داشت. این بازیکن به اژدها معروف است و درخشان و حسین عبدی بعد از دیدن فیلم‌های این بازیکن را پسندیدند.

این هافبک نفوذی عضو یک تیم ترکیه‌ای است و قراردادش را باید فسخ کند و به پرسپولیس بپیوندد اما پرسپولیس به غیر از این سه بازیکن خارجی، یک هافبک دفاعی ایرانی هم می‌خواهد که در لیگ برتر بازی می‌کند و پرسپولیس مذاکرات را آغاز کرده است.

مربیان پرسپولیس برای اینکه بتوانند سه بازیکن خارجی به فهرست تیمشان اضافه کنند ناچارند یکی از بازیکنان خارجی خود را از دست بدهند که یکی از آنها آسیایی خواهد بود.

بر طبق شنیده‌ها قرار بود نیلسون از لیست بازیکنان خارجی پرسپولیس در نیم فصل خارج شود اما اشتباه سوشا مکانی در بازی با گسترش فولاد تمام معاملات درخشان را بر هم زد و به نظر نمی‌رسد نیلسون از ترکیب پرسپولیس در نیم فصل جدا شود.

به هر حال چیزی که مشخص است برای نیم فصل دوم یکی از دروازه‌بانان پرسپولیس از این تیم رفتنی است البته هنوز مشخص نیست سوشا مکانی یا نیلسون، چون هر هفته یکی از این دو گلر شاکی می‌شود و جدایی‌اش را اعلام می‌کند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان تیم فوتبال پیکان مدنظر درخشان، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس است اما مسئولان پرسپولیس این موضوع را تکذیب کردند.

بر طبق شنیده‌ها دو باشگاه سایپا و پدیده به نیلسون برای نیم فصل دوم پیشنهاد دادند و بعید نیست این دروازه‌بان پیراهن یکی از این دو تیم را در نیم فصل دوم بپوشد.

بر طبق شنیده‌ها اگر یکی از دروازه‌بان‌های پرسپولیس در نیم فصل از این تیم جدا شوند، مسئولان پرسپولیس یکی از ۲ دروازه بان سپاهان را برای جایگزینی گلر جدا شده در نظر دارند البته بعید است باشگاه سپاهان تن به این انتقال بدهد به هر حال سرخپوشان روی جذب رحمان احمدی یا شهاب گردان نظر دارند.

بعد از این که صادقیان در شبکه‌های اجتماعی جدایی‌اش را مطرح کرد چند تیم از جمله راه‌آهن، تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن آستین‌های خود را برای جذب این بازیکن بالا زدند.

گفتنی است، امیر قلعه‌نویی در محفلی دوستانه اعلام کرده این بازیکن را نمی‌خواهند اما با این حال خبرهایی پیرامون مذاکره استقلال در راستای جذب صادقیان شنیده می‌شود.

هم‌اکنون هم از اصفهان خبر می‌رسد که جذب صادقیان، هافبک یاغی پرسپولیس در نیم فصل دوم جزو اقدامات سپاهان در فصل نقل و انتقالات خواهد بود تا با گرفتن این بازیکن خلاء محرم نویدکیا مصدوم و امید ابراهیمی بازیکن جدا شده‌اش را در نیم فصل دوم پر کند.

معاوضه صادقیان با دو بازیکن تیم راه‌آهن هم جزو خبرهایی بود که خیلی زود توسط سران ۲ باشگاه تکذیب شد.

همچنین مذاکره سران ۲ باشگاه پرسپولیس و ذوب‌آهن برای معاوضه صادقیان با قاسم حدادی‌فر خیلی زود توسط هر ۲ تیم تکذیب شد.

گفتنی است، رسول خطیبی سرمربی تراکتورسازی هم تمایلش به جذب صادقیان در نیم فصل دوم را اعلام کرده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سروش رفیعی و ادینهو بازیکنان مدنظر درخشان در نیم فصل دوم است که باشگاه پرسپولیس برای جذب آنها وارد مذاکره خواهد شد.

گفتنی است سروش رفیعی در نیم فصل دوم بازیکن آزاد خواهد بود و بعید نیست سر از پرسپولیس درآورد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که ایوب کلانتری، مهاجم صبای قم هم یکی از بازیکنان مدنظر تیم پرسپولیس در نیم فصل دوم است.

بر طبق شنیده‌ها، مهرداد کفشگری، حمید علی‌عسگر، احمد نوراللهی، میثم حسینی، رضا نورمحمدی، افشین اسماعیل‌زاده و رضا نوروزی که دوران نقاهت را سپری می‌کنند در لیست بازیکنان مازاد پرسپولیس برای نیم فصل دوم هستند و پرسپولیسی‌ها قرار است با کنار گذاشتن این بازیکنان و جذب بازیکنان جدید خون تازه‌ای به کالبد نیمه جان تیمشان تزریق کنند.

محمد ایرانپوریان، مدافع تراکتورسازی مد نظر پرسپولیسی‌ها است اما مسئولان تبریزی جواب رد به سرخپوشان دادند.

**۲ مدافع و یک مهاجم در فهرست جدید قلعه‌نویی

با توجه به نزدیک‌شدن زمان نقل و انتقالات نیم فصل دوم مسئولان باشگاه استقلال در صدد هستند شرایط را به نفع تیمشان رقم بزنند و بازیکنان جدید جذب کنند.

بر طبق شنیده‌ها، استقلال به علت کمبود مدافع در نیم فصل اول به دنبال جذب دو مدافع است و جذب یک مهاجم گلزن هم در فهرست قلعه‌نویی قرار دارد.

علیرضا رمضانی به دلیل پارگی رباط صلیبی تا پایان فصل قادر به بازی کردن برای استقلال نیست. طبق شنیده‌ها قرار است این بازیکن از لیست استقلال خارج شود و یک مدافع ملی‌پوش نوجوانان به نام حسینی جایگزین وی شود.

بر اساس شنیده‌ها، سیدمحسن حسینی هم یکی از گزینه‌های استقلال در خط دفاع برای نیم فصل دوم است.

گفتنی است، نظری جویباری، قائم مقام باشگاه استقلال بیان کرده که لیست مازاد این تیم بعد از دربی اعلام می‌شود. به هر حال استقلال در نیم فصل دستخوش تغییراتی البته جزئی خواهد شد و چند بازیکن، این تیم را ترک خواهند کرد.

امیرحسین صادقی با علم بر اینکه مصدوم است با استقلال قرارداد بسته و مسئولان این باشگاه را در جریان وضعیتش قرار نداده است. شنیده‌ها حاکی از آن است امیرحسین صادقی در لیست مازاد قلعه‌نویی قرار دارد.

آرش برهانی، مهاجم استقلال همواره اختلافش را با قلعه‌نویی پنهان کرده است اما شرایط مطلوبی هم در این تیم سپری نمی‌کند. بر طبق شنیده‌ها این احتمال وجود دارد که برهانی نیم فصل دوم از استقلال جدا شود و سر از یکی از تیم‌های پدیده مشهد یا تراکتورسازی درآورد. همچنین منصوریان بدش نمی‌آید برهانی را در کنارش در تیم نفت تهران داشته باشد.

پژمان نوری هم‌اکنون ذخیره یعقوب کریمی است و به نظر می‌رسد که در نیم فصل دوم از استقلال جدا و به تیم سابقش ملوان بندر انزلی بازگردد. از سوی دیگر داسیلوا، دروازه‌بان خارجی استقلال قصد دارد در صورت معالجه و توافق مالی از استقلال جدا شود و به کشورش باز گردد.

همچنین مهدی کریمیان که کارت سربازی‌اش مشکل دارد حتی اگر این مشکل را هم حل کند تمایلی به ماندن در استقلال ندارد و شاید دوباره راهی تبریز شود.

بر طبق شنیده‌ها، آندو تیموریان با امیر قلعه‌نویی مشکل دارد و از سویی مطالبات خود را دریافت نکرده است. این بازیکن از شرایط خود راضی نیست و به شکلی رفتار کرده که گویا تمایلی برای ماندن در استقلال ندارد.

از سویی سپاهان وضعیت مالی خوبی نسبت به استقلال دارد و در میانه میدان یکی مثل تیموریان را می‌خواهد. اتفاقاً آندو بی‌میل نیست که از جمع آبی‌ها جدا شود.

بر طبق شنیده‌ها حسین فرکی با تیموریان تماس گرفته و از او خواسته است در نیم فصل دوم برای باشگاه سپاهان بازی کند اما سرمربی سپاهان خیلی زود این موضوع را تکذیب کرد.

همچنین بر طبق شنیده‌ها احتمال معاوضه تیموریان، ستاره ناراضی استقلال با شهاب گردان دروازه‌بان سپاهان وجود دارد.

بر اساس شنیده‌ها علاوه بر تیم سپاهان، چند تیم لیگ برتری دیگر هم تیموریان را برای نیم فصل دوم می‌خواهند اما این احتمال هم وجود دارد که تیموریان به یکی از تیم‌های لیگ ستارگان قطر بپیوندد.

به هر حال سرژیک تیموریان، مدیر برنامه‌های تیموریان بیان کرده که تیم‌های سپاهان، تراکتورسازی و پدیده برای تیموریان پیغام نفرستاده‌اند و وضعیت برادرم در استقلال خوب است.

همچنین میلاد فخرالدینی، مدافع استقلال تلویحاً خبر رفتنش از این تیم در نیم فصل را تأیید کرد اما بعد از چند روز اعلام کرد قرار نیست نیم فصل از استقلال برود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که قلعه‌نویی از علاقه فراز کمالوند به جاسم کرار آگاه است. بر این اساس قصد دارد این بازیکن را به تیم گسترش فولاد بدهد و ۲ بازیکن این تیم به نام‌های جابر انصاری و مهرداد بایرامی را بگیرد.

به هر حال باید دید فراز کمالوند که بیان کرده بود در نیم فصل دوم فقط به تراکتورسازی بازیکن می‌دهد و برای قهرمان شدن این تیم هر کاری از دستش برآید می‌کند روی حرفش می ماند یا نه!

*چهار بازیکن در لیست خرید تراکتورسازی

بر طبق شنیده‌ها، رسول خطیبی لیست خرید خود را آماده کرده و بعد از بازی مقابل نفت آن را به مدیران تراکتورسازی تحویل خواهد داد.

چهار بازیکن در لیست خرید خطیبی هستند به علاوه دو، سه بازیکنی که قرار است با بازیکنان این تیم معاوضه شوند، سینا عشوری، بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن و شجاع خلیل‌زاده، مدافع سپاهان به عنوان سهمیه سرباز به جمع سرخپوشان تبریزی در نیم فصل دوم می‌پیوندند.

*سیدصالحی از سایپا جدا می‌شود

بر طبق شنیدهها، سیدمحمدمهدی سیدصالحی در مورد شرایطی با جلالی صحبت کرده و بعد از آن وسایلش را جمع کرده و باشگاه را ترک کرد. شنیدهها حاکی از آن است که سیدصالحی نیم فصل دوم به تیم دیگری خواهد پیوست.