مجبور شدم پاسخ دروغشان را بدهم

مهدی مهدویکیا پس از امضای قرارداد با داماش گیلان، هنگامی که در نشست خبری روبهروی خبرنگاران نشست، گفت که برای حضور در پرسپولیس منتظر مسئولان این باشگاه بوده است. او گفت که گلایهای از رفتار باشگاه پرسپولیس ندارد ولی ادامه داد: در سالهای اخیر رفتار خوبی با بازیکنانی که سالها برای پرسپولیس بازی کردند، صورت نگرفت. اخلاق من را میدانید، هیچوقت دوست نداشتم وارد حاشیه شوم و الان هم همینطور هستم. من از کودکی عاشق پرسپولیس بودم و ۴ سال از حضور در این تیم لذت بردم، در اروپا هم که بودم اسم پرسپولیس همیشه پشت من بود. زمانی که بهترین بازیکن آسیا، بهترین جوان آسیا و بهترین دفاع راست بوندسلیگا شدم، همیشه اسم پرسپولیس پشت من بود، من خودم را همیشه پرسپولیسی میدانم و به هواداران این تیم خیلی علاقه دارم و همیشه هم به صراحت گفتهام که میخواهم فوتبالم را در پرسپولیس تمام کنم.

مهدوی‌کیا که با صراحت از تمایل خود برای حضور در پرسپولیس صحبت می‌کرد، ظاهرا با رفتن به داماش گیلان نمی‌تواند به فوتبال خود در پرسپولیس پایان دهد. او از زمان خداحافظی‌اش حرفی به زبان نیاورد اما هافبک سابق هامبورگ ممکن است آخرین فصل فوتبالش را در پیش داشته باشد. البته حمید استیلی، سرمربی پرسپولیس در مصاحبه‌هایی درباره تمایل خود برای جذب مهدوی‌کیا به صراحت صحبت ‌نکرد و حتی با افشای فهرست بازیکنان پرسپولیس، هیچ نامی از ملی‌پوش سابق دیده نشد. استیلی و مهدوی‌کیا زمانی در تیم ملی با هم همبازی بودند و در مسابقه تاریخی با آمریکا ۲گل تیم ملی را به‌ثمر رساندند. حمید استیلی بعد از حضور مهدوی‌کیا در داماش گفت: «مهدوی‌کیا جزو بازیکنان مدنظر ما بود و حتی من به خوردبین هم گفته بودم که با مهدی تماس بگیرد و به او بگوید که صبر کند تا وضعیت بازیکنان ما معلوم شود اما به هر حال تصمیم با خود مهدوی‌کیاست، من احترام زیادی برای او قائلم و این را همیشه گفته‌ام.» ولی همین حرف‌ها خشم مهدوی‌کیا را برانگیخت و در مقام پاسخگویی برآمد:

«تا حالا به خاطر هواداران سکوت کردم. اما با دروغ بزرگی که مطرح کردند، مجبورم پاسخ این حرف‌ها را بدهم. یک سال و نیم است که به فوتبال ایران بازگشته‌ام و همه اهالی فوتبال شماره تلفن من را دارند. اما هفته پیش خوردبین با شماره تلفنی که ۸ سال پیش در اختیارم بود و اکنون در اختیار مادرم است، تماس گرفت. به خاطر احترامی که برای خوردبین قائل بودم، به او زنگ زدم، اما متاسفانه توهینی به من شد که به‌خاطر روشن شدن ذهن هواداران مجبورم رسانه‌ای کنم. ایشان به من گفت ما در حال مذاکره با بازیکنان مد نظرمان هستیم و شما صبر کنید.» او ادامه داد: «به خوردبین گفتم حرف‌تان برای من سنگین است اما تا آخر هفته منتظر می‌مانم. نمی‌دانم چرا پس از اینکه یک ماه و نیم بازیکن آزاد بودم، آقایان تازه یادشان افتاده که من می‌توانم به پرسپولیس بیایم و الان بعد از امضای قراردادم با داماش این مسائل را مطرح کردند. این یک توهین علنی بود. چرا می‌خواهید افکار هواداران را خراب کنید؟ نمی‌دانم چرا اینقدر به حاشیه علاقه دارند. نمی‌دانم چرا بی‌خودی حاشیه درست می‌کنند. من که اهل حاشیه نیستم و با کسی کاری ندارم.»

قرارداد سفید

مهدی مهدویکیا حالا بازیکن داماش گیلان است و البته بهدلیل دوستی با امیر عابدینی قرارداد سفید امضا کرده و در لیگ یازدهم کاپیتان داماش خواهد بود. مدیرعامل داماش در این رابطه میگوید: وقتی میخواستیم با مهدی قرارداد ببندیم به او گفتم هر رقمی میخواهی بنویس اما او سرش را بالا نیاورد. دوباره به او گفتم باز هم سرش را بلند نکرد و تنها قرارداد را امضا کرد و گفت من برای شما رقمی نمینویسم. و مهدویکیا نیز در این رابطه گفت: دوست داشتم به تیم جوانی بروم که بتوانم تجربیاتم را انتقال دهم. هرچند خارجشدن خانوادهام از تهران سخت بود اما آنها با من همکاری کردند.