آخرین مهلت ارایه پیشنهاد میزبانی المپیک ۲۰۲۴

به گزارشافکارنیوز،رییس این کمیته با وجود این اعلام کرده است که در صورت تصویب روند پیشنهاد میزبانی در هفته آینده، ممکن است مرحله دعوت از نامزدها تا قبل از این تاریخ صورت بگیرد.

هدف از این امر جلوگیری از تکرار اتفاقاتی است که در فرایند پیشنهاد میزبانی بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ روی داد و طی آن چهار نامزد از شش نامزد به دلیل نگرانی های مالی و یا عدم حمایت های عمومی انصراف دادند به طوریکه در نهایت فقط دو شهر پکن و آلماتی قزاقستان باقی ماندند.

بنابراین در مرحله دعوت از نامزدها، شهرها در فاصله دو سال مانده به آغاز رقابت برای کسب میزبانی و قبل از صرف میلیون ها دلار هزینه، فرصت ارایه پروژه های خود و بحثدر مورد آنها را با کمیته بین المللی المپیک پیدا می کنند.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک با اعلام زمان ۱۵ سپتامبر(۲۴ شهریور) سال آینده به عنوان مهلت ارایه پیشنهاد میزبانی المپیک ۲۰۲۴ گفت: در مرحله دعوت از نامزدها، شهرهایی که تمایل به برگزاری المپیک دارند برنامه های خود را به بحثو گفت و گو می گذارند تا مشخص شود که آیا توان ارایه پیشنهاد میزبانی را دارند یا خیر.

تا کنون آلمان نامزدی یکی از دو شهر هامبورگ و یا برلین را برای این بازی ها قطعی کرده است در حالیکه شهرهای واشینگتن، بوستون، لس آنجس و سان فرانسیسکو هم گزینه های کشور آمریکا هستند.

انتظار می رود شهرهای رم ایتالیا، دوحه قطر، بوداپست مجارستان، شهری از آفریقا، پاریس فرانسه و استانبول ترکیه هم نامزدی خود را اعلام کنند.

میزبان المپیک ۲۰۲۴ در تابستان سال ۲۰۱۷ انتخاب می شود.