قلعه نویی از روی سی دی داسیلوا را پسندید

به گزارش افکارنیوز، منصور پورحیدری درباره آخرین تصمیمات انجام گرفته در کمیته نقل و انتقالات استقلال اظهار داشت: «در حال انجام دادن کارهای مان هستیم تا شرایط به نحوی که کادر فنی می خواهد پیش برود. البته در نقل و انتقالات نیم فصل و ابتدای فصل دو تفاوت عمده وجود دارد. مهمترین تفاوت این است که در ابتدای فصل بازیکنان یا آزاد هستند یا قراردادشان با باشگاه شان به پایان رسیده است ولی در نیم فصل بازیکنان همه در تیم های شان مشغول بازی هستند و برای به خدمت گیری آنها باید نظر مساعد باشگاه های شان را هم جلب کرد.»



وی ادامه داد: «در حال حاضر بر سر مسایلی مثل رقم رضایتنامه یا اینکه یک باشگاه در ازای آزاد کردن بازیکنش از تیم ما بازیکن می خواهد به مشکلاتی برخورده ایم که باعثمی شود تا کمی در دروند کاری مان کندی صورت بگیرد.»



عضو کمیته نقل و انتقالات استقلال در این باره که با صادر نشدن چک مورد نظر باشگاه سایپا از سوی پرسپولیس حالا استقلال می تواند راحت تر بابک حاتمی را جذب کند توضیح داد: «در این باره شخص افشارزاده در حال مذاکره با باشگاه سایپا است. در مجموع امیدواریم تا لیستی که امیر قلعه نویی به ما داده است را جذب کنیم.»



پورحیدری در این ارتباط که آیا اعضای کمیته نقل و انتقالات موافق جذب غلامرضا عنایتی است یا نه اظهار داشت: «این موضوع صددرصد به نظر کادر فنی مربوط می شود و ما فقط مسئولیت مذاکره با باشگاه ها و بازیکنان را داریم. ضمن اینکه عنایتی همیشه نشان داده در هر تیمی که هست برای آن تیم مؤثر بوده است. همانطور که گفتم اگر این تقاضا برای جذب عنایتی مربوط به ابتدای فصل بود کار خیلی راحت تر می شد اما الان و در نیم فصل کمی کار برای مان دشوار می شود.»



وی درباره اینکه آیا کمیته نقل و انتقالات نسبت به بحثسن عنایتی موضعی ندارد بیان داشت: «ما فقط در بحثمذاکره با بازیکنان ورود می کنیم و بیش از آن دخالتی در اتفاقات نداریم. این کمیته ابتدای فصل هم بود و در آن برهه هم فقط برای جذب نفرات مدنظر کادر فنی تلاش می کرد. حالا هم همه هم و غم ما این است که بتوانیم نفرات مدنظر سرمربی تیم را جذب کنیم.»



سرمربی اسبق استقلال درباره بازی آخر این تیم در اهواز هم صحبت کرد و گفت: «متأسفانه در بازی که می توانستیم برنده باشیم موفق به این کار نشدیم و سه بار از حریف جلو افتادیم اما هر بار گل دریافت کردیم. این نشان می دهد که استقلال در خانه حریف بازی خوب و هجومی را به نمایش گذاشته است اما اینکه ۴ گل خورده است هم نشان دهنده این است که ما در دفاع نتوانسته ایم خوب عمل کنیم. مطمئن هستم کادر فنی در تعطیلات به خوبی روی این موضوع کار خواهد کرد. چون برنامه تیم را که توسط قلعه نویی تنظیم شده می دانم و برای بحثدفاعی هم برنامه های خودش را ریخته است. ضمن اینکه ما در ادامه لیگ شانس بیشتری نسبت به دور رفت داریم. چرا که علاوه بر بازی های خانگی بیشتر رقبای اصلی ما برای قهرمانی در لیگ درگیر رقابت های لیگ آسیایی می شوند و این آنها را از تمرکز کامل روی لیگ دور می کند.»



عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در این باره که جدایی منتظری از استقلال تا چه اندازه در ضعف این روزهای خط دفاعی تیم استقلال نقش داشته خاطر نشان کرد: «قطعا جدایی منتظری در این زمینه بی تأثیر نیست. البته بازیکنانی که الان در استقلال هستند هم مؤثر هستند اما منتظری به عنوان یک دفاع مطمئن و با اخلاق چه در تیم استقلال و چه در تیم ملی نشان داده که یک بازیکن تعیین کننده در خط دفاع است.»



پورحیدری در این باره که با وجود جذب رافائل داسیلوا چرا پس از ۱۸ هفته چرا این بازیکن هنوز یک بار هم درون دروازه نایستاده است گفت: «قلعه نویی در ابتدای فصل که قصد انتخاب این بازیکن را داشت از روی سی دی این بازیکن را دید و انتخابش کرد. او معتقد بود که می تواند به تیم کمک کند. اما یکسری مشکلات مانند عدم آشنایی اش به زبان انگلیسی باعثشده تا او نتواند با اعضای تیم ارتباط برقرار کند.»



وی در پاسخ به این سئوال که آیا قبل از جذب این دروازه بان کسی نمی دانسته که او انگلیسی بلد نیست بیان کرد: به هر حال این هم از اتفاقاتی است که رخ داده ولی در این مدت فروزان توانسته به خوبی وظایفش را اجرا کند و کار را پیش ببرد.