وزارت نفت زردپوشان پایتخت را نجات دهد

به گزارش افکارنیوز، مهدی تاج در حاشیه جلسه ساماندهی مسائل فرهنگی باشگاه‌ها در صحبت با خبرنگاران گفت: ‌ در بحثکانون هواداران برخی باشگاه‌ها بسیار موفق و برخی از باشگاه‌ها موفقیت کمی داشتند. در جلسه امروز اکثر مثال‌ها در مورد پرسپولیس و استقلال بود اما همه فوتبال ما این دو باشگاه نیستند. البته عمده هواداران برای پرسپولیس و استقلال هستند.

وی افزود: امروز در مورد قراردادهای غیرشفاف و چندگانه صحبت شد و اغلب مثال‌ها از پرسپولیس و استقلال بود اما در فوتبال ایران باشگاه‌هایی مثل سپاهان، فولاد، تراکتورسازی و … هم حضور دارند و کسی نباید هواداران را فقط مختص به این دو تیم بداند.

تاج تصریح کرد: باشگاه‌هایی که نام بردم همه دارای کانون هواداران هستند نباید از کانون هواداران استفاده ابزاری و به نفع یک انتخاب یا برکناری ترغیب و حرکت کرد. کانون هواداران وظیفه حمایت از باشگاه و بازیکن را دارد خیلی از اتفاقاتی که در ورزشگاه می‌افتد به تأثیر نتایج و اتفاقات درون زمین است. رفتار بازیکن برای هواداران مهم است وقتی مو، لباس و حرکت یک بازیکن خوب نیست این مسئله هواداران را تحت تأثیر قرار می‌دهد باید جلوی این مسائل را بگیریم البته اتفاقاتی که روی سکوها می‌افتد در همه جای دنیا وجود دارد اما اینجا برجسته‌تر است و باید با آن مقابله کنیم.

وی تأکید کرد: نقش رسانه در این میان مهم است امروز جلسه بسیار خوبی برگزار شد و باید تمام باشگاه‌ها را به فعالیت پویا در کانون هواداران ترغیب کنیم. البته تمامی باشگاه‌ها کانون هواداران دارند اما فعالیت برخی از آنها کمرنگ است. باشگاه‌هایی مثل سایپا و نفت تهران که هواداران کمی دارند مشکلاتشان هم کمتر است.

تاج در رابطه با اینکه آیا مدیران در جلسه امروز قولی برای انجام کارهای فرهنگی دادند، اظهار داشت: این جلسه برای هم‌اندیشی است. حجت‌الاسلام ماندگاری هم در آن حاضر شده و صحبت‌های خودش را انجام خواهد داد. باید کار مثبت را ببینیم خیلی از باشگاه‌ها برای هوادارانشان کارت صادر کرده‌اند و فعالیت‌های خوبی داشتند وقتی یک هوادار تبریزی ده کیلومتر را برای رسیدن به ورزشگاه پیاده طی می‌کنند طبیعی است که رفتار بدتری نسبت به هواداری داشته باشند که با مترو به زیر ورزشگاه می‌آید و امکانات بسیار خوبی دارد. باید امکانات را برای هواداران فراهم کنیم و در تعطیلی فعلی لیگ زمان خوبی برای هم‌اندیشی داریم.

تاج در پاسخ به سؤالی در رابطه با تغییر و تحولات فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در همه سازمان‌ها تغییرات وجود دارد برخی به خاطر مشکلات شخصی خودشان جدا می‌شوند به طور مثال هادی آیت‌اللهی نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال خودش استعفاء داد. در بخش بانوان تغییراتی انجام شد البته خانم شجاعی همچنان نمایندگی AFC را حفظ کرده و باید کرسی‌هایمان را نگه داریم اما در کنارش فردی دیگری جایگزین او شده است.

تاج در مورد وضعیت راه‌آهن خاطرنشان کرد: راه‌آهن در لیگ می‌ماند ابتدا باید از دادستانی که برای ماندن راه‌آهن تلاش می‌کند تشکر کنیم. آنها هدفشان بقای راه‌آهن در لیگ است البته دادستانی بارها اعلام کرده قصد تیم‌داری ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نداشتن هدف تیم‌داری از سوی دادستانی به معنای منحل شدن راه‌آهن است اظهار داشت: آنها می‌گویند تیم‌داری نمی‌کنیم پیشنهاد سازمان لیگ این است که راه‌آهن هم مثل مابقی املاک بابک زنجانی که به وزارت نفت واگذار شد به وزارت نفت واگذار شود تا پس از این کار آنها باشگاه را به فروش برسانند. مذاکرات دیگری هم اتفاق افتاده که امیدواریم مسئله این تیم حل شود.

رئیس سازمان لیگ در رابطه با اینکه آکادمی راه‌آهن منحل شده و وقتی این اتفاق بیفتد این باشگاه نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای بگیرد و منحل می‌شود خاطرنشان کرد: این مورد که بخش پایه راه‌آهن منحل شده را نشنیده‌ام هر طور شده باید تلاش کنیم تا کانالی بزنیم که این باشگاه یا به طور کامل خصوصی شود و یا اینکه به شرکتی مثل نفت، مس یا … واگذار شود. دیروز خودمان با مس جلسه‌ای داشتیم و در این رابطه پیشنهاد دادیم البته سازمان لیگ مسئول واگذاری نیست و در این میان نقشی نداریم.

وی در مورد وضعیت علی لطیفی که آیا نمی‌تواند مربیگری کند اظهار داشت: او مشکل خاصی نداشته است.

تاج در مورد اینکه علیپور اعلام کرده او مشکل دارد، خاطرنشان کرد: باید مصاحبه علیپور را بخوانم و سپس نظرم را بگویم.