نقره که گرفتم همه از دور و اطرافم محو شدند

به گزارشافکارنیوز، از بهداد سلیمی، قهرمان سنگین وزنه‌‌برداری جهان انتظاری جز طلا نمی‌رود و همین مسئله سبب شده است نقره او در بازی‌های جهانی آلماتی به زعم خیلی‌ها یک ناکامی برای وی محسوب شود. این بهانه‌ای شد برای گفت‌وگوی تازه با بهداد سلیمی؛ مردی که از رفتارها بعد از کسب مدال نقره ناراحت است و البته عزمش را جزم کرده تا دوباره طلایی شود. این گفت‌وگو را بخوانید.

بهداد چه خبر؟
تمریناتم را شروع کردم و آرام آرام در حال نزدیک شدن به شرایط آرمانی خودم هستم. ۹ ماه حضور شبانه‌روزی در اردوی تیم ‌ملی به خاطر بازی‌های آسیایی اینچئون و مسابقات جهانی قزاقستان فشار زیادی را به من وارد کرده و خدا را شکر بدون آسیب‌دیدگی پایان یافت. طبق هماهنگی‌هایی که با حاج‌حسین رضا‌‌زاده داشتم، قرار شد در تمرینات تیم‌ ملی جوانان و زیرنظر حسین توکلی برنامه‌های هوازی و بدنسازی را آغاز کنم. این تمرینات به من کمک می‌کند که چربی‌های اضافه را آب کنم.

ظاهراً قرار است باز هم برای ذوب‌آهن روی تخته بیایید؟
قرار بود تا پیش از بازی‌های جهانی برای ذوب‌آهن روی تخته بروم اما باشگاه به دلیل رقابت نزدیکی که با ملی ‌حفاری دارد، از من درخواست کرده که دوباره وزنه بزنم. اگر شرایطم ایده‌آل باشد، در فینال وزنه خواهم زد.

گویی باشگاه کاله مازندران شما را استخدام مادام العمر کرده است!
طلای من که به نقره تبدیل شد، همه پشتم را خالی کردند و از دور و اطرافم رفتند! اما باشگاه کاله تصمیم به حمایت از من و کیانوش رستمی گرفت که این جای تقدیر دارد.

با توجه به حرکت باشگاه کاله احتمال دارد این باشگاه در وزنه‌‌برداری، تیم تشکیل دهد؟
دور از ذهن نیست.

بهداد، چه شد که طلایت به نقره تبدیل شد؟
نمی‌خواهم بهانه بگیرم اما ۹ ماه حضور در اردوی شبانه‌روزی تیم ‌ملی به منظور شرکت در بازی‌های آسیایی اینچئون و همچنین مسابقات جهانی آلماتی مرا خسته کرده بود. نمی‌شد در بازی‌های آسیایی شرکت نکنم چون برای دولت مهم بود اما واقعیت این است که من خسته و با بدن تحلیل رفته به آلماتی رفتم اما نگران آینده من نباشید. در ۲۰۱۵ بهدادی متفاوتی را خواهید دید. من آماده می‌شوم که طلای مسابقات جهانی هویستون آمریکا را از آن خود کنم تا دل مردم دوباره شاد شود. هیچ چیز جز طلا مرا ارضا نمی‌کند. شاید به همین خاطر در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۵ شرکت نکنم چرا که مدال جهانی با مدال آسیایی قابل قیاس نیست.

این روزها رابطه‌‌تان با کورش باقری چگونه است؟
کورش باقری یکی از بهترین مربیانی بود که من با او کار کردم. نتایجی که به همراه وی گرفتم، صدق گفته‌ام را تأیید می‌کند اما یکسری مسائل داخلی وجود داشت که باعثقطع همکاری وی با تیم‌ ملی شد. من هنوز هم روی حرف‌هایم هستم اما اگر به گذشته برگردم، پخته‌تر عمل می‌کنم که حاشیه درست نشود. به هر صورت من آن موقع جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر بودم.

بهداد تا کی به حضور در وزنه‌‌برداری ادامه می‌دهد؟
خب اگر مصدوم نشوم، دست‌کم تا المپیک ریو مرا روی تخته خواهید دید. اینکه می‌گویم اگر مصدوم نشوم، به این دلیل است که آسیب‌دیدگی در وزنه‌‌برداری طبیعی است. شما باید به یکباره وزنه را بالای سر ببرید. به همین خاطر فشار زیادی را تحمل می‌کنید.

ظاهراً یکسری حرف‌های ناگفته داری؟
من هيچ جا نگفتهام اگر مسئولان حمايت نكنند، از مدال طلا خبري نيست. من براي شاد كردن دل مردم روي تخته ميروم و محبت مردم است كه به من روحيه ميدهد. البته كه حمايت مسئولان، ما را به ادامه اين مسير دلگرم خواهد كرد و در اين شكي وجود ندارد. اينجا لازم است تشكري هم داشته باشم از مسئولان استاني در مازندران، به خصوص مدير كل ورزش و جوانان استان كه تلاش ميكند دغدغههاي قهرمانان استان را به حداقل برساند و به بنده هم خيلي لطف داشته است.