علی انصاریان: کاش ما هم بودیم!

به گزارش افکارنیوز، ایران برابر امارات نیز به برتری رسید و توانست با اقتدار به مرحله بعد صعود کند. اتفاقی مهم برای فوتبال ملی که با تمجید بسیاری از اهالی فوتبال در داخل همراه شده است.



علی انصاریان که روزگاری در زمره ستاره‌های فوتبال ایران به شمار می‌رفت و این روزها نیز در اردوی هنر به دنبال تکرار موفقیت‌هایش در عرصه فوتبال است. با دفاع از فلسفه و استراتژی کی‌روش معتقد است که او از داشته‌هایش استفاده می‌کند.



انصاریان با اشاره به هوش بالای این مربی پرتغالی او را کارگردانی بی‌نظیر در حرفه خودش می‌داند.



* از بازی با امارات بگو، چطور بود؟

- به نظرم خیلی خوب بود. البته نمی‌توان ضعف‌ها را ندید یا تنها به آنها پرداخت مهم این بود که ایران برد.



* البته اماراتی‌ها در برخی دقایق فشار زیادی روی تیم ما آوردند؟

- بله، امارات تیم خوبی بود و تصور نمی‌شد که تا این اندازه خوب فوتبال بازی کند و در دقایقی هم ما را اذیت کرد. اما در نهایت خوشحالم که تیم‌ملی برنده شد.



* با فلسفه کی‌روش که معتقد است باید توپ را به حریف داد اما نتیجه را گرفت موافقی؟

- تا اینجای کار که جواب داده و امتیازات کامل را به دست آورده. به نظرم کی‌روش با موجودی و چیزی که دارد تیم را به زمین می‌فرستد.



* اما خیلی‌ها معتقدند که این استراتژی کی‌ روش در جام ملت‌ها برخلاف جام جهانی توجیه ندارد؟

- فعلا که هم در جام جهانی جواب داد و هم در جام ملت‌ها نتایج خوبی گرفته‌ایم. البته احتمال دارد برابر ژاپن یا رقبای سرشناس دیگر به مشکل بخوریم اما بعید می‌دانم کی‌روش برنامه‌ای برای موقعیت‌های پیش رو نداشته باشد.



* به نظر خیلی به او اعتقاد داری؟

- خیلی برایش احترام قائلم. او بسیار با هوش و کاربلد است. به اعتقاد من کارگردانی فوق‌العاده‌ برای تیم‌ملی به شمار می‌رود.



* حالا که در عرصه هنر هم فعال هستی کی‌روش را با کدامیک از کارگردانان ایرانی همطراز می‌دانی؟

- قطعا در داخل باید با کارگردانانی چون استاد کیمیایی، مهرجویی، قبادی، حاتمی‌کیا و فرمان آرا مقایسه شود!



* در عرصه بین‌الملل چطور؟

- اسکورسیزی!



* خودت هم سابقه حضور در جام ملت‌ها را داری، از آن روزها و تفاوتش با جام ۲۰۱۵ بگو؟

- در دو تورنمنت بودم، یکی دوره علی دایی، باقری و عزیزی و دوره دیگر هم با قلعه‌نوعی بود. البته از بدشانسی در دوره‌هایی که بودم خوردم به پست نفراتی چون گل‌محمدی، خان‌محمدی، بختیاری‌زاده، هاشمی‌نسب و … به همین دلیل آنچنان که باید نتوانستم درخشش لازم را داشته باشم.



* پس چندان خاطره خوشی از آن دوران نداری؟

- راستش همیشه حسرت می‌خورم که ای کاش آن زمان کی‌روش سرمربی تیم ایران بود. تصور اینکه با کی‌روش و با بازیکنانی مثل دایی، باقری، خاکپور، مهدوی‌کیا و… به جام جهانی می‌رفتیم لذت بخش بود.



* هر چه گفتیم از نقاط قوت تیم‌ملی بود. نقطه ضعفی هم حتما هست؟

- متاسفانه حفظ توپ خوبی نداریم و خیلی زود و راحت توپ را از دست میدهیم. موضوعی که در مراحل بعدی برای ما بسیار مشکل ساز خواهد شد.