سر الکس فرگوسن: کی روش نابغه است

به گزارش افکارنیوز، پیروز قربانی در مورد کارلوس کی‌روش و بحث‌های مختلف مبنی بر ماندن یا جدایی او از تیم ملی اظهار داشت: «کی‌روش در این چند سال به تیم ملی نظم داد. آلکس فرگوسن در کتاب خود گفته که او یک نابغه است، بنابراین کی‌روش نمی‌تواند یک مربی کوچک باشد. من فکر می‌کنم بیشتر مشکل از طرف ما بود که نتوانستیم از این مربی نهایت استفاده را ببریم.»



او ادامه داد: «من معتقدم در استفاده از کی‌روش استراتژی نداشتیم و نمی‌دانستیم چه هدفی را باید دنبال کنیم. ما فقط دنبال این بودیم که یک اسم بزرگ را به تیم ملی بیاوریم. ما باید در بحثاستعدادیابی، برطرف کردن مشکلات ساختاری فوتبال ایران، بحث‌های آموزشی و خیلی مسائل دیگر از این مربی استفاده می‌کردیم، ولی نتوانستیم این کار را انجام دهیم.»



قربانی تأکید کرد: «فوتبال ایران در این مسائل با مشکلات زیادی مواجه است، پس ما نباید توقع داشته باشیم که کی‌روش شق‌القمر کند. فوتبال ورزشی است که باید برای موفقیت زیاد زحمت کشید و هیچ‌وقت کار نادرست جواب نمی‌دهد. من فکر می‌کنم باید برای ادامه همکاری با کی‌روش یک استراتژی مشخص را تعیین کنیم و نهایت استفاده را از این مربی ببریم.»



مدافع سابق استقلال در مورد اینکه می‌گویند، کی‌روش در حال تغییر نسل بازیکنان تیم ملی است، گفت: «من فکر می‌کنم این اقدام فقط به شخص کی‌روش برنمی‌گردد، چون بازیکنان لیگ برتر با عملکرد خوب خودشان توانستند نظر کی‌روش را جلب کنند یا به‌نوعی خودشان را تحمیل کنند. یکی از نقاط ضعف کی‌روش این است که لیگ را در این چند سال خوب ندید، ولی من فکر می‌کنم در فصل جاری واقعا لیگ خوبی داشتیم. او باید با مربیان لیگ برتری تعامل بیشتری داشته باشد.»



قربانی در پایان می گوید: بهتر است كه در استفاده از این مربی دقت بیشتری كنیم در ضمن در این فوتبال آنقدر پیشكسوت فهیم و كاربلد داریم كه از آنها می توانیم با تشكیل یك كمیته فنی استفاده كنیم.