دایی و دل‌پیرو معروف‌ترین چهره‌های فینال جام ملت‌ها

به گزارش افکارنیوز، جام ملت‌های آسیا روز گذشته با قهرمانی میزبان به پایان رسید و استرالیا که دوره پیش به فینال رسیده و جام را به ژاپن داده بود، این بار توانست در خاک خودش و در حضور ۷۶۶۸۳ نفر حاضر در ورزشگاه جام را بالای سر ببرد.

دایی و دل‌پیرو؛ معروف‌ترین
علی دایی، آقای گل جهان و الکس دل‌پیرو معروف‌ترین چهره‌های فوتبالی بودند که برای دیدن بازی پایانی و به دعوت ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا به ورزشگاه آمدند.

سیدنی‌گردی دایی
علی دایی ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی از هتل فورسیزن برای گشت و ‌گذار در سیدنی و خرید سوغاتی بیرون رفت و قبل از ساعت ۱۶ به هتل بازگشت.

استقبال ایرانی‌ها از آقای گل جهان
نزدیک به ۳۰ ایرانی با حضور در مقابل هتل فورسیزن خواستار گرفتن عکس و امضا از آقای گل جهان شدند. البته دایی با توجه به فرصت کمی که برای آماده شدن و رفتن به سمت ورزشگاه داشت، از آنها عذرخواهی کرد تا به اتاقش برود و آماده شود و بعد از آن در خدمت‌شان باشد که ایرانی‌ها هم با او همکاری کردند.

دایی آبی‌پوش شد
علی دایی با کت و شلواری آبی(‌لاجوردی) و پیراهنی سفید به میان ایرانی‌ها بازگشت و نزدیک به ۱۵ دقیقه با آنها عکس یادگاری گرفت و آماده رفتن به ورزشگاه شد.

دایی، مهمان ایرانی‌های سیدنی
تعدادی از ایرانی‌های سیدنی از علی دایی دعوت به عمل آوردند در آخرین شب حضورش در سیدنی و بعد از پایان بازی نهایی جام ملت‌ها، شام را مهمان آنها باشد که او هم این دعوت را پذیرفت.

با اسکورت رفت
دایی با ماشینی که آرم کنفدراسیون فوتبال آسیا روی آن حک شده بود، به محل برگزاری دیدار پایانی جام رفت. البته دو ماشین هم که در آن بادی‌گارد نشسته بودند، در جلو و عقب این ماشین، دایی را اسکورت کردند.

فغانی در قرنطینه
علیرضا فغانی و کمک‌هایش در ۴۸ ساعت گذشته در یکی از اتاق‌های هتل فورسیزن قرنطینه بودند. داوران دیدار پایانی جام ملت‌ها با دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها در این مدت از اتاق خود خارج نشدند، بلکه به هیچ تلفنی هم جواب ندادند.

عذرخواهی بوسنیچ از خبرورزشی
طبق قول و قرار قبلی قرار بود پیش از ظهر دیروز مارک بوسنیچ میزبان نمایندگان خبرورزشی باشد و گفت‌وگویی اختصاصی با آنها داشته باشد اما او دیروز عذرخواهی کرد و گفت چون کارشناس شبکه فاکس اسپور۴ استرالیا است و باید ۳ ساعت قبل از بازی باید در استودیوی این شبکه حضور داشته باشد، نمی‌تواند میزبان ما باشد. البته او تأکید کرد اگر نمایندگان ایران در استرالیا بمانند، ظرف روزهای آتی پذیرای آنها خواهد بود.

المپیک‌پارک بسته شد
۲ ساعت قبل از شروع دیدار پایانی جام ملت‌ها، پلیس منطقه المپیک‌پارک که به ورزشگاه محل برگزاری مسابقه منتهی می‌شود را بست و تمام هوادارانی که قصد داشتند وارد ورزشگاه شوند، مسافت ۲ کیلومتری پارکینگ تا ورزشگاه را پیاده طی کردند.

رصد با هلی‌کوپتر
پلیس‌های ویژه با هلی‌کوپتر همه چیز را زیر نظر داشتند تا کوچکترین مشکلی برای برگزاری دیدار پایانی جام به وجود نیاید.

دوستی کره‌های‌ها و استرالیایی‌ها
برخلاف بازی‌های ایران که معمولاً هواداران کشورمان کری شدیدی با هواداران حریف داشتند، طرفداران کره و استرالیا به صورت دوستانه و حتی در برخی موارد دست در دست هم وارد ورزشگاه می‌شدند.

ایرانی‌ها، طرفدار استرالیا
نزدیک به ۳۰ طرفدار ایرانی هم با لباس و پرچم ایران در ورزشگاه حاضر شده بودند. آنها البته به خاطر اقامت در کشور استرالیا، طرفدار میزبان بودند و با حضور در میان تماشاگران استرالیایی به تشویق میزبان پرداختند.

تشکر شیخ‌سلمان
شیخ‌سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از شروع مسابقه با هیأتی از مسئولان این کنفدراسیون وارد زمین شد و با دست دادن با بازیکنان دو تیم و داوران ایرانی فینال، از آنها برای تلاش برای رسیدن به دیدار پایانی بازی‌ها تشکر کرد.

میزبان، مبهوت صدای کره‌ای‌ها
با اینکه هواداران کره‌ای خیلی کمتر از هواداران میزبان بودند ولی سروصدای زیادی داشتند و در اکثر اوقات بازی، تماشاگران میزبان مبهوت صدای کره‌ای‌ها بودند و با تعجب آنها را نگاه می‌کردند.

فغانی هو شد
در دقیقه ۵ بازی علیرضا فغانی خطای واضح بازیکن استرالیا را به سود کره سوت زد که تماشاگران او را هو کردند ولی در بقیه صحنه‌ها تیم داوری بارها از سوی هواداران میزبان مورد تشویق قرار گرفت.

موج مکزیکی خراب شد
کره‌ای‌ها در طول بازی موج مکزیکی استرالیایی‌ها را خراب می‌کردند و همین موضوع باعثناراحتی و عصبانیت طرفداران میزبان شده بود.

پوستکگلو می‌ماند
بین دو نیمه مسابقه و در حالی که استرالیا با یک گل از کره جلو بود، رئیس فدراسیون فوتبال استرالیا تأکید کرد قرارداد سرمربی یونانی تیم‌ملی این کشور ۵ ساله است و پوستکگلو تا پایان قراردادش سرمربی این تیم می‌ماند حتی اگر نتواند استرالیا را قهرمان کند.

۱۵ دقیقه ایستاده
استرالیایی‌ها ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم بازی را به صورت ایستاده دیدند و دل توی دل‌شان نبود و نمی‌توانستند بنشینند.

اسپایدرکم ساندویچ‌خور
مسئول کنترل اسپایدرکم در دو نوبت و با توجه به کشیده شدن بازی به وقت‌های اضافه، دو مرتبه ساندویچ خورد و جالب اینکه در همان حالت خوردن ساندویچ اسپایدرکم را هم هدایت می‌کرد.

اعتراض به تعویض کاهیل
وقتی کره توانست در دقیقه ۹۰ گل تساوی را وارد دروازه استرالیا کند، کل ورزشگاه به سرمربی استرالیا بابت تعویض تیم کاهیل در دقیقه ۶۳ معترض شدند و معتقد بودند تیم‌شان حالا از نبود این بازیکن باتجربه متضرر می‌شود و بازی را به کره می‌بازد.

شادی عجیب استرالیایی‌ها
وقتی گل دوم استرالیا به‌ثمر رسید تماشاگران این تیم خوشحالی کردند که طبیعی بود. ولی وقتی تصویر آهسته این گل از اسکوربورد ورزشگاه پخش شد، آنها دوباره شادی کردند و جالب اینکه شادی دوم‌شان بیشتر از شادی بعد از به‌ثمر رسیدن گل بود!

مراسم قهرمانی خراب شد
در دقیقه ۸۶ مسئولان برگزاری جام در حال آماده کردن مراسم اهدای مدال‌ها به استرالیا بودند که چند دقیقه بعد کره گل مساوی را به‌ثمر رساند و آنها مجبور شدند سکوها را به پشت پیست تارتان انتقال دهند.

کانگوروی ۳۰ متری
وقتی استرالیا گل دوم را وارد دروازه کره کرد، کانگورویی ۳۰ متری روی سکوها توسط استرالیایی‌ها باز شد. این اتفاق در ایران و بین هواداران سرخابی با بازکردن پرچم‌های قرمز و آبی می‌افتد ولی در استرالیا، کانگورو باز کردند.

بازار شرط‌بندی داغ بود
بازار شرط‌بندی در بیرون ورزشگاه داغ بود و حتی بعد از پایان ۹۰ دقیقه هواداران برای شرط‌بندی نتیجه بازی و اینکه به پنالتی می‌کشد یا نه، به شرط‌بندها مراجعه کردند.

بهیچ با پای شکسته مدالش را گرفت
عزیز بهیچ، بازیکن شماره ۱۳ استرالیا در اواخر بازی از فغانی به دلیل تمارض کارت زرد گرفت. این درحالی بود که او با آمبولانس به کلینیک ویژه ورزشگاه منتقل شد و در پایان بازی هم با عصا و پای گچ گرفته روی سن آمد و مدالش را دریافت کرد.

کفاشیان برکنار شد!
وقتی فغانی سوت پایان ۹۰ دقیقه را به صدا درآورد و دو تیم آماده وقت‌های اضافه می‌شدند، خبرنگاران استرالیایی مدعی شدند علی کفاشیان از سمتش برکنار می‌شود و بعد از آن هم قرارداد کروش تمدید نمی‌شود! وقتی به آنها گفتیم هنوز رفتن کفاشیان قطعی نشده، با قاطعیت می‌گفتند این اتفاق افتاده و شما خبر ندارید!

تبریک دایی به قهرمان
علی دایی در پایان بازی درخصوص قهرمانی استرالیا در جام ملت‌ها در گفت‌وگویی کوتاه به خبرنگار خبرورزشی گفت: به میزبان بابت این قهرمانی تبریک می‌گویم. در کل، بازی و جام باکیفیتی را شاهد بودیم و خوشحالم که سطح کیفی جام ملت‌های آسیا پیشرفت کرده است.

تشکر بلاتر از فغانی
بلاتر و شیخ‌سلمان که برای اهدای مدال‌های جام ملت‌ها روی سن رفته بودند، از تیم داوری ایران تقدیر کردند. مدال فغانی و کمک‌هایش را رئیس فیفا اهدا کرد.

جشن و پایکوبی تا پاسی از شب
با توجه به این موضوع که استرالیا اولین قهرمانی‌‌اش را در جام ملت‌ها کسب کرده بود، هواداران این تیم بسیار خوشحال بودند و تا ساعاتی از شب به جشن و پایکوبی در خیابان‌های سیدنی پرداختند.

بازگشت دایی به ایران
علی دایی صبح امروز از سیدنی راهی امارات می‌شود تا از طریق دبی به تهران بازگردد. تمامی هزینه‌های سفر دایی به استرالیا به عهده کنفدراسیون فوتبال آسیا بود چون او مهمان ویژه این کنفدراسیون بود.

امارات، میزبان دوره بعدی
بعد از پایان مسابقه، خبرنگاران حاضر در مدیاسنتر مدعی بودند امارات میزبان دوره بعدی جام ملت‌ها شده و در رقابت با ایران برای کسب این میزبانی برنده شده است.

دایی، بلاتر و دل‌پیرو در سوئیت
علي دايي، الكس دلپيرو و سپ بلاتر كه با حضور در ورزشگاه از نزديك ديدار پاياني جام ملتها را تماشا كردند، در سوئيتهايي كه براي مهمانهاي ويژه در نظر گرفته شده بود، نشستند. در اين سوئيتها ۲ محافظ و ۲ خدمه از مهمانها پذيرايي و محافظت ميكردند. دايي در سوئيتي بود كه سامي الجابر هم در آن نشسته بود.