به تیموریان گفتم نیازی نیست پاسخ کسی را بدهی

به گزارش افکارنیوز، رسول خطیبی درباره حواشی به وجود آمده در بازی تراکتورسازی مقابل ملوان اظهار داشت: پیش از بازی به عوامل باشگاه گفته بودم بیشتر بازی های تراکتورسازی در انزلی حواشی در پی داشته است و متاسفانه این بازی هم شرایط مشابهی پیدا کرد. از دقیقه ۱۰ فحاشی ها شروع شد. اول به شاهین ثاقبی توهین کردند. شاهین بعد از بازی مثل ابر بهار گریه می کرد. او خیلی ناراحت بود که به مادرش توهین شده است. بعد هم به تیم و هواداران ما اهانت شد. واقعا در این بازی مظلوم واقع شدیم. ما هم تعصب داریم غیرت و ناموس داریم. شاید هواداران ملوان یادشان رفته بود که در تبریز چه استقبال گرمی از آنها کردیم.

وی درباره اینکه ملوانی ها معتقدند در بازی رفت به اسطوره هایشان توهین شده است گفت: کدام توهین؟ این حرف ها چیست؟ اگر راست می گویند مدرک رو کنند. باشگاه ملوان برای توجیه بی اخلاقی هوادارانش این مسائل را مطرح می کند. یک بار در تبریز، هواداران مان به بازیکن پیکان اعتراض کردند و بعد کمیته انضباطی هواداران ما را محروم کرد. چرا در مسابقه فولاد در اهواز که آن همه به ما توهین شد کمیته انضباطی ساکت بود؟ در بازی ملوان در انزلی، کل فوتبال آذربایجان شنیدند که هواداران میزبان چه الفاظی را نسبت به تراکتورسازی و هوادارانش بیان کردند. من اطمینان دارم جلال مرادی توهین های صورت گرفته را گزارش داده است. اگر این کار صورت نگیرد و کمیته انضباطی واکنش نشان ندهد، مشخص می شود گیر کار آقایان فقط تراکتور و فوتبال تبریز است. از حسن زاده به عنوان رییس کمیته انضباطی که ترکی بلد است انتظار دارم به گزارش هایی که دستش می رسد توجه کند. روز سیاه فوتبال ما جمعه در انزلی رقم خورد.

خطیبی افزود: من دنبال این نیستم که هواداران ملوان محروم شوند بلکه هدفم این است که از این پس شاهد فضای آرام در ورزشگاهها باشیم. مردم آذربایجان از رفتارهای رخ داده در روز جمعه به شدت مکدر هستند. روابط عمومی باشگاه هم کل اتفاقات بازی ملوان را تصویربرداری کرده و به کمیته انضباطی ارائه می دهیم.

سرمربی تراکتورسازی درباره اینکه آیا انتظار نداشت فیروز کریمی به عنوان سرمربی ملوان هواداران انزلی چی را آرام کند اظهار داشت: وظیفه کنترل سکوها با سرمربی یک تیم نیست. خود هواداران باید فرهنگ حرفه ای داشته باشند و هر باشگاهی باید کانون هواداران داشته باشد تا از طریق آنها سکوها را کنترل کند. من از نیروی انتظامی انزلی تشکر می کنم که تا بیرون شهر ما را اسکورت کرد تا خدای ناکرده اتفاق بدی برای ما رخ ندهد. اگر هواداران ملوان انرژی که روی تیم های دیگر می گذارند روی تیم خودشان می گذاشتند الان ته جدول نبودند.

وی درباره کیفیت بازی تراکتورسازی مقابل ملوان گفت: این بازی نخستین دیدار رسمی ما پس از ۵۰ روز بود. ملوان هم متحول شده بود. سیستم و تفکرات فیروز کریمی با خیلی مربیان دیگر فرق دارد. ما هم در دقایق اول بازی دنبال آنالیز حریف بودیم. البته در نیمه دوم بهتر شدیم و موقعیت های بیشتری به دست آوردیم که اگر گل می شد به پیروزی می رسیدیم. ضمن اینکه برخی بازیکنان کلیدی مان نظیر: ایران پوریان، شفیعی و نریمان جهان را هم نداشتیم. به هر حال بازی اول پس از ۵۰ روز برای هر دو تیم سخت بود. هواداران تراکتورسازی اطمینان داشته باشند که برای بازی پدیده به دنبال کسب پیروزی هستیم.

سرمربی تراکتورسازی تصریح کرد: در انزلی هر دو تیم به خاطر شرایط بد زمین، مجبور به ارائه بازی فیزیکی بودند. من از تلاش بازیکنان در این مسابقه راضی هستم اما از اینکه سه امتیاز را نگرفتیم ناراحتم.

وی درباره اینکه آیا از عملکرد ادینیو رضایت دارد یا نه گفت: ادینیو همیشه تلاش می کند موقعیت به دست آورد و گل بزند. البته چون آقای گل لیگ است تیم های حریف او را می بندند. این باعثمی شود سایر بازیکنان در موقعیت گلزنی قرار بگیرند. من همیشه از ادینیو رضایت دارم.

خطیبی درباره عملکرد عیسی اندوی در بازی با ملوان اظهار داشت: اندوی سال ها از لیگ ما دور بوده است. الان شرایط فرق کرده است و فکر می کنم تا دو بازی آینده به شرایط مدنظرما می رسد.

وی درباره اینکه گفته می شود از تیموریان خواسته که دیگر درباره استقلال و قلعه نویی حرفی نزد گفت:تیموریان یک بازیکن حرفه ای و باتجربه است.نیازی نیست من چنین چیزهایی را به آندو بگویم چون خودش از همه چیز مطلع است.البته با او صحبت کردم و گفتم فقط به تراکتور فکر کن و نیازی نیست پاسخ کسی را بدهی.دیدم خودش هم به این موضوع واقف است و در حال حاضر تمام تمرکزش را روی تراکتور قرار داده است.