پرسپولیس در بدترین روزهای تاریخ

به گزارشافکارنیوز،«…و پرسپولیس تحقیر شد»، انگار این تیم نشانی از آن پرسپولیس بزرگ ندارد و تو گویی از لیگ یک به لیگ برتر آمده و اوج تحقیرش آنجا بود که دروازه بدون دروازه‌بان ملوان را هم نتوانست از روی نقطه پنالتی باز کند.

این اتفاق باعثشد تا همه بیشتر بدانند که این تیم در اوج بحران تمام تاریخ خود به سر می‌برد، تیمی که تنها ۶ امتیاز با تیم قعرنشین جدولی، یعنی ملوان، فاصله دارد و اگر به این شکل راهش را ادامه دهد، شاید به لیگ پایین‌تر نیز سقوط کند.

پرسش اما اینست مگر توقع دیگری هم می‌توان از تیم بی‌مدیر پرسپولیس داشت؟ اتفاقا این شکست‌ها نقش مدیریت را در فوتبال مشخص می‌کند و ارزش وجود مدیر خوب را نشان می‌دهد، مدیری که کنترل کننده باشد، مدیری که تصمیم‌های درست بگیرد و البته مدام مربی عوض نکند.

پرسپولیس قربانی می‌گیرد

در واقع امروز می‌توان فهمید که برکناری علی دایی از سرمربیگری پرسپولیس یک اشتباه نابخشودنی بوده و به این نقطه که می‌رسید، تازه متوجه می‌شوید قرار نیست به حکم ثروت به کسی حکم مدیریت یک باشگاه تخصصی و بزرگ فوتبال را هم داد.

کاملا مشخص است تصمیم‌های غلط از راس هرم اتخاذ شده و درخشان و دایی و بازیکنان امروز پرسپولیس تنها قربانی آن تصمیم‌های اشتباه بوده‌اند که اگر مدیریت درستی در این مجموعه وجود داشت کار به اینجا نمی‌رسید که امروز رسیده است.

تصمیم‌های سیاسی برای فوتبال

اصالتا قرار نیست یک مدیر از راه برسد و بتواند کار تخصصی مدیریت در فوتبال را بر عهده بگیرد و نتیجه هم بگیرد. حالا خود حمیدرضا سیاسی که توسط وزارت ورزش به این نقطه گمارده شد، در زندان است، دایی برکنار شده و درخشان زیر فشار پرسپولیس در حال خرد شدن است. خود وزارت ورزش و جوانان هم تحت تاثیر این اشتباهات زیر فشار کمر شکن مردم قرار گرفته که چرا مسیر را اینهمه غلط طی کرد.

حالا پرسپولیس یکی دیگر از سرمایه‌های مربیگری خود را هم خرد شده می‌بیند و این اتفاق خوبی نیست و البته که خود درخشان در به وجود آمدن این شرایط برای خودش بسیار موثر بوده و آنقدر ضعیف با بی‌نظمی‌های تیمش برخورد کرده که شرایط بسیار بد شده تا جاییکه زمزمه جابه جایی سه باره مربی به گوش می‌رسد و می‌ گویند اینبار پای محمد مایلی کهن وسط است.

در هر حال بدون مدیریت درست محمد مایلیکهن هم نمیتواند سرمربی موفقی در پرسپولیس باشد و این بیمدیر بودن را باید خود وزارت پاسخگویش باشد، به ویژه اگر با دو شکست دیگر این تیم به تیمهای فانوس به دست تبدیل شود.