آقای خاص: جریان ضد آبی پوشان در لیگ ادامه دارد

به گزارش افکارنیوز، تیم فوتبال چلسی شب گذشته(شنبه) در هفته بیست‌وششم لیگ برتر انگلیس در خانه‌اش مقابل برنلی به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت داد و پس از این بازی مورینیو ادعا کرد که تصمیمات اشتباه مارتین اتکینسون، داور بازی به بهای خارج شدن پیروزی و شاید حتی قهرمانی لیگ از چنگ مردان او تمام شده است. یکی از این تصمیمات اخراج نمانیا ماتیچ، هافبک صرب چلسی در دقیقه ۶۹ بود که باعثشد او بازی بعدی آبی‌پوشان لندن برابر تاتنهام در فینال جام اتحادیه انگلیس(یکشنبه هفته آینده) را از دست بدهد.

مورینیو معتقد بود که اشلی بارنز هم باید به خاطر حرکتی که ماتیچ را از کوره به در برد و باعثشد او مهاجم برنلی را هُل دهد، اخراج می‌شد و حتی قبل از آن هم به خاطر هُل دادن برانیسلاو ایوانوویچ، مدافع صرب چلسی مستحق دریافت کارت قرمز بوده است. مورینیو حتی معتقد بود که بی‌عدالتی در حق تیمش فراتر از اینها بوده است، چرا که اتکینسون دو پنالتی محرز را برای تیم او نگرفته است از جمله زمانی که مایکل کایتلی شوت ایوانوویچ را در دقیقه ۳۳ با دست مهار کرد و همچنین وقتی که جیسون شاکل، کاپیتان برنلی دیه‌گو کاستا، مهاجم اسپانیایی آبی‌پوشان لندن را لحظاتی پیش از پایان نیمه اول به زمین زد.

مورینیو که ماه گذشته به خاطر ادعای جنجالی‌اش(در خصوص وجود یک جریان ضد چلسی در لیگ برتر برای ناکام گذاشتن تیم او در کسب عنوان قهرمانی رقابت‌ها) ۲۵ هزار پوند جریمه شد، در گفت‌وگو با شبکه اسکای اسپورت اظهار داشت: فکر می‌کنم که بازی چهار صحنه داشت که با همان‌ها می‌شود داستان بازی را نوشت. دقیقه ۳۰، دقیقه ۳۳، دقیقه ۴۳ و دقیقه ۶۹. من دوباره برای شما تکرار می‌کنم تا کارتان آسان شود. دقایق ۳۰،۳۳، ۴۳ و ۶۹. بازی چهار صحنه داشت. دیگر از من سؤال نپرسید، چون جواب نخواهم داد.

مورینیو ادامه داد: من فقط می‌گویم که باور دارم با وجود برخی صحنه‌های کاملاً آشکار، شما پسرها(خبرنگاران) همگی انسان‌های راستگو و حرفه‌ای هستید و من معتقدم که گاهی اوقات برخی مسائل سبب می‌شود حقیقت کمی پوشانده شود اما من واقعاً باور دارم که همه شما افراد صادقی هستید. با چهار اتفاقی که در این بازی رخ داد من تعجب می‌کنم که ما سه امتیاز را از دست نداده‌ایم. من اصلاً در شرایطی نیستم که بخندم.

مهمترین صحنه‌ای که به نظر می‌رسید مورینیو به آن اعتراض دارد اخراج ماتیچ در دقیقه ۶۹ بود. این هافبک صرب با برخورد شدیدی از سوی مهاجم برنلی مواجه شد و واکنش شدیدی به آن نشان داد زمانی که بازیکن حریف را درست پیش چشم داور با یک هُل نقش بر زمین کرد.

مورینیو درباره این اتفاق گفت: آن اتفاق در دقیقه ۶۹ بود که البته رابطه مستقیمی با اتفاقی که در دقیقه ۳۰ رخ داد، داشت. طبیعی بود زمانی که آن بازیکن(مهاجم برنلی) البته اگر بشود اسمش را بازیکن گذاشت، در دقیقه ۳۰ حرکتی انجام داد که بابت آن مستحق بود یک دقیقه بعد زیر دوش باشد! اتفاقی که در دقیقه ۶۹ رخ داد، رخ نمی‌داد اگر فرد مذکورد در دقیقه ۳۰ کارش را دست انجام می‌داد.

آقای خاص در ادامه از اظهارنظر درباره عملکرد داور بازی خودداری کرد و دلیلش را اینگونه توضیح داد: نمی‌توانم این کار را انجام دهم، چون زمانی که به چنین چیزهایی اشاره می‌کنم، جریمه می‌شوم. من نمی‌خواهم که جریمه شوم.

با وجود تأکید سرمربی پرتغالی چلسی بر اینکه نمی‌خواهد حرفی بزند تا دوباره مجازات شود اما او باز هم نتوانست سکوت اختیار کند و برای اثبات ادعایش در خصوص وجود یک جریان علیه تیمش به اتفاقی اشاره داشت که دو ماه پیش رخ داد زمانی که در تساوی یک بر یک تیمش برابر ساوتهمپتون سرنگون شدن سسک فابرگاس در داخل محوطه جریمه حریف به چشم داور شیرجه‌ای بیش نبود.

آقای خاص تصریح کرد: رسانه‌ها، مفسران و دیگر مربیان همگی دارند تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا روی داوران فشار بیاورند. علیه چلسی یک جریان به راه افتاده است. نمی‌دانم دلیل به راه افتادن این جریان چیست و برایم اهمیتی هم ندارد. همه می‌دانند آن اتفاق یک پنالتی بود.

یکی از اتفاقات بازی چلسی و برنلی که مورینیو به آن اعتراض داشت، دقیقه ۳۳ بود زمانی که شوت ایوانوویچ در بین راه با دست مایکل کایتلی متوقف شد اما اتکینسون آن را پنالتی تشخیص نداد.

مورینیو در پاسخ به سؤالی درباره این اتفاق عنوان کرد: نمیخواهم توصیفش کنم. برای توصیف آن صحنه مجبورم از کلماتی استفاده کنم که نمیتوانم استفاده کنم. بهتر است همین جا همه چیز را تمام کنیم. شما هر کاری که میخواهید انجام میدهید و هرآنچه را که میخواهید، میگویید. شما هر حرفی بزنید مانند من جریمه نمیشوید. نمیخواهم پیش چشم شما یک احمق به نظر برسم اما باید تکرار کنم، ۳۰، ۳۳، ۴۳ و ۶۹. چیز بیشتری برای گفتن ندارم.