کم امتیازترین قهرمان تاریخ لیگ را بشناسید

به گزارش افکارنیوز، در حال حاضر در صدرجدول لیگ ۵ تیم داعیه قهرمانی دارند. نفت‌تهران ۳۹، تراکتورسازی، استقلال و سپاهان ۳۸ و فولاد ۳۷ امتیاز دارند و بعید است تیم دیگری به جمع این ۵ تیم برسد. اما در انتهای جدول راه‌آهن، گسترش فولاد، استقلال‌خوزستان و نفت‌مسجدسلیمان ۱۹ امتیاز دارند و دو تیم پیکان و ملوان با ۲۱ امتیاز این گروه ۶ تیمی را رهبری می‌ کنند. جالب اینکه فاصله تیمی مثل پدیده که ۲۴ امتیاز دارد، با این گروه چندان کم نیست.

خروجی این تقسیم بندی دوگانه این است که ۱۲ تیم برای قهرمانی و فرار از سقوط می‌ جنگند و احتمالا با این وضعیت قهرمان لیگ امسال با کمترین امتیاز ممکن معرفی خواهد شد. علیرضا منصوریان سرمربی تیم نفت اعتقاد دارد در لیگ امسال کسب ۵۷ امتیاز برای قهرمانی کافی است. این در حالی است که علیرضا مرزبان سرمربی پدیده کسب ۳۲ امتیاز را برای فرار از سقوط کافی می‌ داند. در این شرایط بد نیست نکات زیر را هم مدنظر داشته باشید:

* نفت‌تهران کمترین شکست را دارد، اما ۹ تساوی در کارنامه ذخیره کرده که برای یک صدرنشین کمی بیش از استاندارد است.

* تیم های مدعی تراکتورسازی، فولاد و استقلال جمعا ۱۶باخت در کارنامه دارند. کمتر لیگی در فوتبال دنیا پیدا می‌ کنید که یک تیم قهرمان در آن ۶ بار تن به شکست دهد.

* در بین تیم هایی که دغدغه سقوط دارند، سه تیم از مربیانی استفاده می‌ کنند که در فوتبال ایران به مربیان بحران مشهورند. فرهاد کاظمی(راه‌آهن)، فیروز کریمی(ملوان) و فراز کمالوند(گسترش فولاد) که هر سه تقریبا به یک سبک مربیگری و فوتبالی تعلق دارند. این سه مربی باتجربه و نتایج تیم هایشان در روزهای آینده لیگ بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

* در آلمان که ۲۲ هفته از رقابت های آن گذشته است صدرنشین ۵۵ امتیاز اندوخته. در انگلیس چلسی از ۲۶ بازی ۶۰ امتیاز و در اسپانیا رئال مادرید با ۲۳ بازی ۵۷ امتیاز دارد. امتیازاتی فراتر از تصور و رویای صدرنشین های ما.

* در قعر جدول لالیگا کوردوبا(از ۲۴ بازی) ۱۸ امتیاز دارد. این در حالی است که در بوندسلیگا اشتوتگارت از ۲۲ بازی ۱۸ امتیاز گرفته است و قعرنشین جدول انگلیس هم لستر است با ۱۸ امتیاز. همانطور که می‌ بینید قعرنشین های ما با بازی کمتر امتیاز بیشتری از همتایان خود در لیگ های معتبر اروپایی دارند.

نتیجه اینکه رقابت های امسال لیگبرتر اگرچه از نظر حساسیت در شرایط فوق العاده ای ادامه می یابد، اما مسلما روش های احتیاط آمیز و دوری از فوتبال تهاجمی در آن موج می زند. به همین دلیل است که در طول یک فصل کمتر به نتایج عجیب و پرگل برمی خورید. بد نیست دوستان ساکن در ساختمان سازمان لیگ این اعداد و ارقام را هم گوشه ذهن خود داشته باشند.