جنگ اصلی در خط حمله ایران!

به گزارش افکارنیوز، انتقادی که همیشه منتقدان کروش به او وارد می‌کردند، در این یک جمله خلاصه می‌شد‌؛ «او در تیم‌ملی تغییر نسل ایجاد نمی‌کند.»

اما کروش در جام ملت‌ها با استفاده از جوان‌هایی چون رفیعی، پورعلی‌گنجی، آزمون، امیری و… نشان داد که می‌خواهد آرام‌آرام چهره‌های جدید را وارد ترکیب ایران کند. پروسه تغییر نسل قبل از جام ملت‌ها استارت خورد و این پروسه در آینده‌ای نزدیک به طور کامل چهره ایران را عوض می‌کند.

در حال حاضر تیم‌ملی ایران دو مهاجم فوق‌‌العاده خود یعنی قوچان‌نژاد و سردار آزمون را در اختیار دارد ولی این روزها مهاجم‌های جوان لیگ نیز پیشرفت فوق‌‌العاده‌ای داشته‌اند. بازیکنانی چون شریفی(سپاهان)، حسن‌زاده(ذوب‌آهن)، طارمی(پرسپولیس)، کاوه رضایی(ذوب‌آهن)، ارسلان مطهری(نفت تهران) و… از جمله مهاجم‌های آینده‌دار فوتبال ایران هستند. آنها می‌توانند ترافیک زیادی در خط حمله ایران ایجاد کنند و رقیب جدی برای قوچان‌نژاد و آزمون باشند.

اما بزرگترین نگرانی کروش، در خط دفاعی ایران است. دو مهره کلیدی خط دفاع یعنی منتظری و سیدجلال پا به سن گذاشته‌اند و شاید تا جام‌جهانی‌ آینده، چالاکی حال حاضر را نداشته باشند. پولادی هم در جناح چپ تا آن زمان شرایط فوق‌‌العاده امروزش را نخواهد داشت. بدین ترتیب کروش باید از همین حالا برای خط دفاع که از نظر او مهم‌ترین رکن در تیم‌ملی است، برنامه‌ریزی داشته باشد. این روزها جوانانی در لیگ ‌برتر بازی می‌کنند که هر کدام می‌توانند گزینه‌های آینده خط دفاعی باشند و کادرفنی وضعیت‌شان را زیر نظر گرفته است. مهرداد جماعتی(فولاد)، یعقوب کریمی(استقلال)، رامین رضائیان(راه‌آهن)، سیاوش یزدانی‌مقدم(پیکان)، مهدی‌نژاد(پدیده)، حسین کنعانی و فرید مختاری(ملوان) و… از جمله بازیکنانی هستند که قطعاً کادرفنی تیم‌ملی به آنها توجه ویژه‌ای برای خط دفاع خواهد داشت. سن و سال اکثر این بازیکنان پایین است و می‌توانند با مدیریت و برنامه‌ریزی درست، گزینه‌های خط دفاع ایران در آینده باشند.

با برنامهريزي كادرفني، تيمملي آرامآرام پوست مياندازد. در جام ملتها كروش با آوردن چند بازيكن جوان، در بعضي از پستها تغيير ايجاد كرد و قصد دارد در مقدماتي جامجهاني هم اين تغييرات را ادامه دهد. او خوب ميداند با اين تغييرات و آموزش بازيكنان جوان، ميتواند تيمي به مراتب قويتر از تيم ۲۰۱۴ در اختيار داشته باشد.