محرمی: قلعه نویی پیر شده و توان مقابله با این بیمار را ندارد

به گزارش افکارنیوز، مجتبی محرمی در خصوص حضور پرقدرت تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، شرایط کلی این باشگاه، موضوع واگذاری امتیاز پرسپولیس به بخش خصوصی و همچنین بی اخلاقی های اخیر هافبک عراقی تیم استقلال و مقایسه آن با یاغی های فوتبال ایران صحبت کرد. متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید.

*بازی شب گذشته پرسپولیس تا چه اندازه رضایت بخش بود؟

قبل از هر چیز باید بگویم اینقدر فوتبال این روزهای پرسپولیس را دهه شصتی ننامید. بس کنید! فوتبال دهه ۶۰ متعلق به همان دهه بوده و جوانان و نوجوانان امروز چیزی از آن فوتبال به یاد ندارند که دائم از اصطلاح فوتبال دهه شصتی استفاده می کنند. درباره بازی دیشب فقط این را می گویم که حمید درخشان تیم لخویا را به خوبی آنالیز کرده بود و مردم هم انصافا سنگ تمام گذاشتند.

*چرا مخالف مقایسه فوتبال امروز پرسپولیس با دهه ۶۰ هستید؟

اینکه هر بار پرسپولیس خوب بازی می کند آن را فوتبال دهه شصتی می نامند و هر بار بعد بازی می کند می گویند فوتبال امروزی بین پیشکسوتان آن دهه و بازیکنان امروز فاصله می افتد، همانطور که در مصاحبه های آنها می بینیم یا می شنویم که یکسری از بچه های تیم در قبال فوتبال دهه ۶۰ جبهه گیری کرده اند. پس بهتر است اصلا از این حرف ها زده نشود.

*انتظار چنین نمایشی را از پرسپولیس داشتید؟

من و هواداران همیشه انتظار چنین بازی را می کشیم. اگر به این شکل بازی نکنند ناراحت می شویم. پرسپولیس همیشه باید به این شکل بازی کند. وقتی هوادار از روی سکو فریاد می زند و من پیشکسوت به حمید درخشان که رفیق صمیمی ام است انتقاد می کنم به همین خاطر است. پرسپولیس دیروز نشان داد که اگر بخواهد، می تواند به این خوبی بازی کند.

*بهترین بازیکن دیروز پرسپولیس از نظر شما چه کسی بود؟

همه خوب بودند. وقتی در یک تیم بی ستاره همه بازیکنان ۷۰ درصد توانایی هایشان را در زمین بگذارند تیم نتیجه می گیرد. این پرسپولیس یک پرسپولیس بی ستاره است ولی وقتی همه خوب بازی می کنند کل تیم می درخشد مثل دیشب. البته این را هم باید بگویم که محمد نوری خیلی خوب در میانه زمین و محوطه جریمه حریف تیم را جمع و جور می کرد و رهبر خوبی برای تیمش بود.

*چه توصیه ای برای پرسپولیس دارید؟

اگر آنها به همین شکل پیش بروند خیلی هم خوب است اما این را باید در نظر گرفت که دیگر تیم ها تا دیشب و قبل از بازی آنالیز دیگری از پرسپولیس داشتند و فکر می کردند چون این تیم در لیگ ما نتیجه نگرفته تیمی ضعیف است اما حالا یک حساب دیگری روی پرسپولیس باز کرده اند به همین خاطر بچه ها نباید در خواب این بازی بمانند. ما قطعا بازی سختی در ازبکستان داریم. از همین حالا باید حمایت از این تیم شروع شود تا بتواند نتیجه دلخواهش را در ازبکستان به دست آورد. البته فکر می کنم ادامه این مسیر به آنجا بینجامد که پرسپولیس با قدرت به لیگ برگردد.

*نژادفلاح هم از این کادر فنی حمایت کرد. در این باره چه نظری دارید؟

اگر از این کادر فنی حمایت نکند چه کار کند. نژادفلاح شانس آورده است که پرسپولیس دیشب برنده شد. البته حتما پاقدمش خوب بوده ولی در کل من مخالف این قبیل داستان های سرپرست بازی هستم.

*اما پرسپولیس مقابل صبای قم هم خیلی خوب بازی کرد، اینطور نیست؟

نه، پرسپولیس جلوی صبا خوب بود ولی دیشب خیلی خوب بود. پرسپولیس باید همیشه خیلی خوب باشد.

*چرا گفته می شود محرمی حامی حسین هدایتی است؟

حسین هدایتی نه پسرخاله من است و نه چیزی دیگر. همه من را می شناسند. من تا به حال در این فوتبال از یک نفر هزار تومان هم نگرفته ام. اما اگر از حسین هدایتی دفاع کردم و گفتم تیم را به او بدهند به این دلیل بود که این آدم که عرضه داشته و پول درآورده و من نداشتم و نتوانستم پول دربیاورم لااقل دل خرج کردنش را داشته و الان ۱۲ سال است که در این فوتبال هزینه می کند. به خدا قسم خیلی ها هستند که پولدارند ولی دلشان نمی آید یک ریالش را برای فوتبال هزینه کنند.

*یعنی مخالف دیگر گزینه ها هستید؟

به نظر من صاحب اصلی پرسپولیس همین مردم و پیشکسوتان هستند و هر کسی هم بیاید و این باشگاه را بگیرد باز هم دست آخر این مجموعه متعلق به مردم و پیشکسوتانش است پس چه بهتر کسی مالک آن شود که دلش برای فوتبال و این جماعتی که اسم بردم، می سوزد. کسی که برای آینده این باشگاه سرمایه گذاری کند. اینکه امروز نژادفلاح را سرپرست بگذارند، دو روز دیگر او را بردارند x را بگذارند و بعد دوباره x را بردارند و شخص دیگری را بیاورند این وقت تلف کردن است. باید کسی را بیاورند که جرات پول خرج کردن داشته باشد. آنهایی که می گویند مجتبی محرمی بنا بر دلایلی از هدایتی حمایت می کند بدانند اگر مجتبی می خواست خودش را بفروشد الان وضعش این نبود.

*شنیده اید که امیر عابدینی از ائتلاف هدایتی، رویانیان و پروین کناره گیری کرده است؟

اصلا از واژه ائتلاف استفاده نکنید. کسی بحثسهم خواهی ندارد. اینکه ۲۰ درصد را به پیشکسوتان مجانی می دهند یا از این قبیل حرف ها چیزی جز کوچک کردن پیشکسوتان نیست. بحثاین است که واقعا این باشگاه به آن قیمتی که گفته شده، نمی ارزد. رقمی را اعلام کنند که همین عزیزان باشگاه را بگیرند و به کسی بدهند که ۱۲ سال است برای این فوتبال هزینه می کند، نه اینکه یک نفر بیاید مقداری پول خرج کند بعد هم سر و کله اش از زندان اوین و این قبیل اماکن پیدا شود. روزهای حساسی پیش روی پرسپولیس است و هواداران باید حسابی به هوش باشند.

*آقای محرمی! به عنوان یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس از بی انضباطی ها و بی اخلاقی های کرار جاسم، هافبک عراقی استقلال، مطلع هستید، اینکه وی فدراسیون فوتبال ایران را مسخره خطاب کرده است؟

متاسفانه وقتی امثال این بازیکن را در فوتبال ما بت می کنند تا به فوتبالمان چنین حرف هایی را بزند باید هم تاوانش را پس بدهند. جواب این سوالات را امیر قلعه نویی باید بدهد. البته امیر رفیق قدیمی من است اما وقتی چنین بازیکنی را می آورند باید طرز برخورد با او را هم بدانند. من در این بازیکن هیچ طول موجی نمی بینم که به فوتبال ما بخورد. از این قبیل بازیکنان در تیم محله ما هم حضور دارند اما با دو تا تشر زدن مراقب رفتارشان می شوند.

*آیا فوتبال ما آنقدر خوار شده که یک عراقی این حرف ها را درباره اش بزند؟

این بازیکن بیمار است. وقتی در تراکتور بود هم چنین رفتارهایی را انجام می داد. چرا او را در باشگاه های کشورش جذب نمی کنند چون می دانند بیمار است. از امیر قلعه نویی بعید است که چرا با چنین بازیکنی برخورد نمی کند.

*گفته می شود استقلال به دلیل نداشتن بازیکن همتراز کرار در خط هافبک با او بیش از حد مماشت کرده است. آیا این رویه را تایید می کنید؟

من در کنار تیم استقلال نیستم که بخواهم در این باره اظهارنظر کنم، فقط چیزی که می دانم و شناختی که از قلعه نویی دارم این است که او شاخ بزرگتر از کرارها را کنده است اما ظاهرا امیر قلعه نویی هم پیر شده و دیگر تاب و توان مقابله با این قبیل بازیکنان را ندارد.

*این روزها در برخی رسانه ها به کرار لقب یاغی داده شده است. شما به عنوان یکی از فوتبالیست هایی که در دوره خودتان چنین لقبی از رسانه ها گرفته بودید می توانید کرار را یاغی خطاب کنید؟

یاغی؟ این بشر یاغی نیست. یاغی یک فلسفه ای دارد که متاسفانه بچه هایی که به تازگی دست به قلم شده اند ارزش هایش را نمی دانند. یاغی مهدی هاشمی نسب بود که پای کارش ایستاد و تصمیمش چه اشتباه یا درست آن را عملی کرد. کرار جاسم اگر یاغی است برای خودش و عراقی ها یاغی است نه برای ما.