اظهارات منصوریان بعد از برد استقلال

به گزارش افکارنیوز، علیرضا منصوریان در کنفرانس خبری پس از بازی استقلال و نفت تهران که با پیروزی یک بر صفر تیمش همراه بود، گفت: قبل از اینکه بازی آغاز شود با امیر قلعه‌نویی در خصوص هفته شهدا صحبت کردیم و فضای خوبی بود. این موضوع را وارد فضای فوتبالی نمی‌کنم. باید بگویم که اگر شهدا نبودند این خاک نبود. باید همین‌جا خانواده شهید سردار صفری سلامی عرض کنم که این خانواده عزیز را ما از بازی‌های جام حذفی‌مان شناختیم و همیشه به بازیکنان ما لطف دارند.

وی عنوان کرد: در خصوص بازی باید بگویم هر دو تیم پا به پای یکدیگر کار کردند اما به نظرم شرایط برای ما سخت‌تر بود. به نظرم هواداران استقلال و پرسپولیس را هیچ کجا ندارند و جوانان ما تحت فشار این تماشاگران بودند اما به خوبی توانستیم حریفمان را آنالیز کرده و نتیجه هم بگیریم.

سرمربی نفت تهران گفت: در ترکیب استقلال نفرات بسیار زبده‌ای را دیدم که ما را اذیت کردند. در نیمه اول بازی پایاپای بود و ما در نیمه دوم سعی داشتیم مالکیت توپ را به دست بگیریم و حواسمان به حملات استقلال باشد و بعد از فشاری که آنها به ما می‌آورند بتوانیم از ضدحملات استفاده کنیم. بازیکنان ما به صورت کامل دستورات تاکتیکی را اجرا کردند و موضوع مهمی که در این بازی وجود داشت این بود که توانستیم به خوبی به بازی برگردیم.

منصوریان اضافه کرد: به این دلیل می‌گویم به بازی برگشتیم که استقلال در ۱۵،۲۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم فشار زیادی روی ما آورد و به خوبی توانستیم با کم کردن این فشار بازی را به دست بگیریم. همانطور که در لیگ قهرمانان آسیا و ابتدای فصل فشار تحمل کردیم در این بازی هم همینگونه بود. باز هم می‌گویم داشتن این هواداران یک نعمت بزرگ است. تیم‌هایی مانند ما که مقابل این تماشاگران بازی می‌کنند مجبور هستند زحمت بیشتری بکشند. اغلب بازیکنان ما ۲۲ و ۲۳ ساله هستند که به خاطر جوانی هواداران و جوی که در ورزشگاه ایجاد می‌شود فشار زیادی روی آنها وجود دارد.

وی افزود: زمانی که بازی یک بر صفر بود می‌توانست با تغییر نتیجه روبرو شود. استقلال حنیف عمران‌زاده را به خط حمله فرستاد تا به سرزنان این تیم اضافه شود اما ما هم خیلی زود امین حاج‌محمدی را به خط دفاعی اضافه کردیم به نظرم بازی بسیار خوب بود و در این خصوص کارشناسان به خوبی می‌توانند نظر بدهند.

سرمربی تیم نفت تهران یادآور شد: بازی مقابل استقلال یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی من بود چون عادت دارم در مربیگری مانند یک بازیکن فعالیت زیادی داشته باشم اما به احترام هوادارانی را که من را به فوتبال ایران معرفی کردند خیلی ساکت روی نیمکت نشستم. من هم مانند این هواداران در سال ۷۱ و ۷۲ روی سکوها بودم و استقلال را تشویق می‌کردم که بعدا این افتخار نصیب من شد که ۱۵ سال پیراهن آبی به تن کنم.

منصوریان گفت: خانه و خانواده خود را مدیون این پیراهن آبی و این هواداران هستم. در ابتدای بازی وظیفه داشتم به عنوان کوچکتر به سمت دوست و برادرم امیر قلعه‌نویی بروم و باید بگویم از او یک انرژی برادری و دوستی گرفتم.

وی افزود: درست است که استقلال در این بازی شکست خورد اما این جاده برای استقلال همچنان باز است و آنها می‌توانند به حرکت خود ادامه دهند. ما هم به قله رسیدیم اما ماندن در قله بسیار سخت است. این موضوع را مدیون حمایت مدیریت، کادر فنی و کادر پزشکی هستم که به خوبی بازیکنان را ریکاوری کردند و پشت سر من یک کادر ۱۵ نفره برای موفقیت نفت تلاش می‌کنند.

وی در مورد عدم حضورش روی نیمکت در بازی رفت اظهار داشت: می‌دانم این کارم حرفه‌ای نبود اما من با استقلال زندگی کردم. این کار را به احترام هوادارانی انجام دادم که وقتی در سال ۷۳ از پله‌های باشگاه بالا می‌رفتم به خاطر آنها از خوشحالی در پوست خودم نمی‌گنجیدم. به همین دلیل در بازی رفت در ورزشگاه تختی روی نیمکت ننشستم و امروز هم به اجبار روی نیمکت قرار گرفتم چرا که به تیم خودم اعتقاد قلبی دارم. می‌دانم کارم جزو اصول حرفه‌ای نیست اما اجازه دهید احساسم به من غلبه کند.

منصوریان در باره کم بودن تعداد تماشاگران هم گفت: این موضوع دلایل مختلفی دارد. اگر ما فوتبال‌کشی نکنیم و این رشته را مقابل ورزش‌های دیگر و مردم نگذاریم هواداران به ورزشگاه خواهند آمد. استقلال، پرسپولیس یا تراکتورسازی همه هواداران خود را دارند و در آسیا هم قطعا این هواداران از این تیم‌ها حمایت خواهند کرد.

وی گفت: در شهرستان‌ها هواداران خوبی می‌آیند. در مسجدسلیمان هوادار زیادی برای بازی ما آمده بود و در بازی مقابل پیکان هم ۱۲ هزار تماشاگر حضور داشتند. فکر کنم این اتفاق تنها در ورزشگاه آزادی رخ داده و هواداران پرسپولیس و استقلال را دلزده کرده‌ایم.

سرمربی تیم نفت تهران در پاسخ به سوالی درباره استفاده از دستگاه جی‌پی‌اس اظهار داشت: این یک اشتباه فردی بود. ما ۲۵ بازی قبل از آن استفاده کرده بودیم و بحثقانون‌شکنی نبود چرا که ما با استفاده از این دستگاه می‌توانیم وقتی روز بعد از ۱۰ صبح تا ۶ عصر به محل تمرین می‌رویم شرایط بازیکنان را به خوبی تحلیل کنیم.

منصوریان خاطرنشان کرد: امیرحسین صادقی به دلیل اینکه بازیکن تیم ملی است این موضوع را فهمید. این دستگاه را قطبی به ایران آورد و کی‌روش هم از آن استفاده کرد. مصطفوی دستیار والتر زنگا هم از امارات این وسیله را برای ما فرستاد. توصیه می‌کنم سایر باشگاه‌ها هم از آن استفاده کنند.

وی افزود: از هیئت فوتبال خواستیم قانونی بودن استفاده از این وسیله را بررسی کند تا اگر امکانش باشد در بازیهای بعدی هم از آن بهره ببریم.