از برد استقلال ناراحتم

به گزارش افکارنیوز، ایمان مبعلی مثل همیشه در مورد دعوت نشدنش به تیم‌ملی ترجیح می‌ دهد سکوت کند. هر چند که معتقد است حداقل باید ۴ بازیکن از تیم صدرنشین در این لیست جای می‌ گرفت.
مبعلی در این خصوص و بازی اخیر تیمش مقابل استقلال اظهاراتی داشته که در زیر می خوانید:
* هیچ تیمی با جوانگرایی صرف نتیجه نمی‌ گیرد

به عقیده من یک بازیکن نمی‌ تواند در مورد میانگین سنی نفرات تیم‌ملی یا افراد دعوت شده به آن صحبت کند. اما اگر بخواهم نظر خودم را بگویم، هیچ تیمی با جوانگرایی صرف نتیجه نمی‌ گیرد و معمولا تیم هایی موفق می‌ شوند که بتوانند تلفیق درستی از جوان ها و باتجربه ها در کنار هم داشته باشند.



* نفت ثابت کرد تیم بزرگی است

در مورد بازی با استقلال باید بگویم از اینکه ما توانستیم ۳ امتیاز بازی را بگیریم واقعا خوشحالم. تیم ما در جریان بازی یک پنالتی از دست داد که این مساله کار ما را سخت کرد اما نفت باز هم نشان داد که تیم بزرگی است، زمانی که در مقابل تیم پرتماشاگر استقلال یک پنالتی را از دست داد باز هم توانست به جریان بازی برگردد و حتی ۳ امتیاز بازی را به دست بیاورد. این نشان می‌ دهد که نفت مربی بزرگ و بازیکنان خوبی دارد.



* ته دلم از باخت استقلال ناراحتم

من همیشه روبه‌روی استقلال انگیزه داشتم و خوشحالم که الان توانستیم ۶ امتیاز در بازی رفت‌وبرگشت از این تیم بگیریم اما این مساله چیزی از ارزش های استقلال کم نمی‌ کند. این تیم مربی بزرگ و بازیکنان خوبی دارد که هر زمان بخواهند می‌ توانند نتیجه را تغییر دهند. هر چند که من بازیکن نفت هستم و گرفتن ۳ امتیاز برایم خیلی دلچسب بود اما نگرانی هواداران استقلال و اینکه از ما می‌ پرسیدند چرا استقلال را بردید باعثمی‌ شد که ته دلمان ناراحت شویم.



* تراکتور خطرناک ترین رقیب ماست

من معتقدم که نفت شانس قهرمانی دارد اما هنوز خیلی زود است که بخواهیم این تیم را قهرمان بدانیم چون به عقیده من ۵،۶ تیم بالای جدول همه شانس قهرمانی دارند. شما ببینید تراکتورسازی چسبیده به ما حرکت می‌ کند و با یک امتیاز ممکن است جای ما را بگیرد. تیمی بزرگ و پرتماشاگر در مقابل معدود تماشاگر ما، کار نفت را سخت می‌ کند.



* راه صعود نفت شکست الشباب

به عقیده من در گروه آسیایی ما هر ۴ تیم به نحوی شانس صعود دارند. برای همین این کار را برای ما سخت می‌کند. نتیجه بازی ما در روز چهارشنبه مقابل الشباب بسیار تعیین کننده است، نفت در آسیا کم تجربه است و این تجربگی را حضور تماشاگران در استادیوم می‌ توانند جبران کنند. هر چند که من فکر می‌ کنم تا اینجای کار عملکرد نفت در ۲ بازی گروهی و پلی آف آسیا بسیار خوب بوده. سال گذشته در استقلال دو بار با الشباب بازی کردیم، حریف بسیار سختی است اما اگر بخواهیم صعود کنیم باید این تیم را شکست دهیم.



* فولاد ضربه نبود بازیکنانش را می‌ خورد

من فولاد را خیلی دوست دارم و زمانی هم که از امارات برگشتم دوست داشتم دوباره در اهواز بازی کنم. تمام نتایج این تیم را دنبال می‌کنم و آرزوی قلبی من موفقیت آنهاست. به عقیده من این تیم با اسکوچیچ در لیگ و آسیا تا جایی که می‌ توانست نتیجه گرفت، با توجه به اینکه فولاد بازیکنان زیادی را از دست داده به هر حال یک جا ضربه آن را می‌ خورد.



* شانس پرسپولیس و تراکتور برای صعود بیشتر است

به عقیده من در حال حاضر هر ۴ نماینده ایران برای صعود از گروه خودشان شانس دارند اما با توجه به اینکه پرسپولیس و تراکتورسازی توانسته اند حریفان خودشان را شکست بدهند، شانس آنها برای صعود بیشتر است.



* نفت می‌ توانست ۴ نماینده در تیم‌ملی داشته باشد

من مثل دفعات گذشته تمام تلاشم را کردم تا بتوانم به تیم‌ملی دعوت شوم و مثل گذشته در غیابم برای تیم‌ملی آرزوی موفقیت دارم. هدف من موفقیت در لیگ، جام باشگاه ها و جام‌حذفی است و روی کارم هم تمرکز دارم اما به نظر آقای کی‌روش احترام می‌ گذارم و از اینکه نفت ۲ نماینده در لیست تیم‌ملی دارد خوشحالم هر چند که فکر می‌ کنم تیم صدرنشین می‌ توانست حداقل ۴ نماینده داشته باشیم.



* در مورد میانگین سنی و افراد جا افتاده از لیست حرف نمی‌زنم

به گفته اصحاب رسانه همیشه از ۱۶ سال پیش که من در تیم‌ملی بودم جای یک عده خالی است من به عنوان یک بازیکن نمی‌ توانم در مورد افرادی که به تیم‌ملی دعوت می‌ شدند یا میانگین سنی حرفی بزنم اما همیشه این را می‌ دانم که تیم های جوان شاید مقطع نتیجه بگیرند اما تیم هایی موفق هستند که تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه باشند.



* تماشاگران روز چهارشنبه از نفت حمایت کنند

از هواداران استقلال، پرسپولیس و سایر تیم ها درخواست می کنم که در بازی روز چهارشنبه مقابل الشباب ما را تنها نگذارند و به نفت کمک کنند تا بتواند مسیر صعود را هموار کند، به هر حال این یک بازی ملی محسوب می شود.