واکنش کریم آقا به دعوای کی روش با فدراسیون

به گزارش افکارنیوز، کریم باقری در خصوص اینکه چرا پرسپولیس در آسیا با پرسپولیس در لیگ برتر تفاوت زیادی دارد اظهار داشت: در فوتبال ایران تیم ها وقتی می خواهند به مصاف استقلال و پرسپولیس بروند سعی می کنند از تمام توان خود استفاده کنند. این بازی ها چه از نظر تلویزیونی و چه سایر رسانه ها پوشش تصویری وسیعی داشته و بازیکنان تیم ها نیز همانطور که در تیم ملی بازی هایشان به چشم می آید مقابل استقلال و پرسپولیس عملکردشان زیر ذره بین قرار می گیرد.

وی ادامه داد: زمانی که خود من در شهرستان بودم و در تراکتورسازی بازی می کردم چنین شرایطی را تجربه کردم. انگیزه و انرژی ما برای بازی مقابل استقلال و پرسپولیس نسبت به سایر دیدارها چندبرابر می شد که همین موضوع کار تیم های استقلال و پرسپولیس را سخت می کند.

باقری درباره اینکه برخی بازیکنان پرسپولیس می گویند دیگر به لیگ برتر فکر نمی کنند گفت: این کار درست نیست چون پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و توقعات از این تیم بالاست. بازیکنان باید بدانند که اگر پرسپولیس در پایان فصل دهم شود یا اینکه بتواند ششم شود خیلی تفاوت دارد و اینطور نیست که حالا که سهمیه نمی گیریم رتبه تیم در پایان فصل چندان اهمیتی ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که راهکارش برای حل این موضوع چیست، عنوان کرد: حل این موضوع فقط در اختیار خود بازیکنان است. آنها باید خود را پیدا کرده و به این خودباوری برسند که در پیراهن چه تیم بزرگی را بر تن کرده اند. بنابراین اگر هم نمی توانند سهمیه بگیرند اما برای هوادار خیلی فرق می کند که پرسپولیس در پایان لیگ پنجم یا ششم شود یا دهم یا سیزدهم، بازیکنان باید اهمیت و جایگاه نام پرسپولیس را در ورزش ایران درک کنند تا بتوانند برای ادامه بازی ها در لیگ برتر انگیزه داشته باشند. آنها نباید فراموش کنند که پرسپولیس و استقلال همیشه باید آن بالاها باشند. متاسفانه در این چند سال پرسپولیس شرایط خوبی نداشته و سال به سال شرایط بهتر که نمی شود هیچ بدتر هم می شود. شما خودتان می بینید که بازیکنان با چه کیفیتی می آیند و می روند که به تیم پرسپولیس لطمه زده است.

وی تصریح کرد: بازیکنان پرسپولیس باید چند سال در کنار یکدیگر در پرسپولیس حضور داشته و بازی کنند تا ارزش پیراهنی که پوشیده اند را بفهمند اما با توجه به اینکه طی سال های اخیر عمر مدیران این باشگاه کوتاه است این موضوع تحقق پیدا نمی کند و فقط یکسری بازیکن می آیند و می روند.

کاپیتان پیشین تیم پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس می تواند از گروه خود در آسیا صعود کند، بیان داشت: با پتانسیلی که در پرسپولیس می بینم این تیم توانایی صعود از مرحله گروهی را دارد اما کار در مراحل بالاتر سخت تر بوده و اگر تقویت نشود در آنجا به مشکلات زیادی برخواهد خورد.

باقری در خصوص وضعیت تیم امید و اینکه آیا این تیم می تواند به المپیک صعود کند، اذعان داشت: خوشبختانه تیم امید شکل و شمایل خوبی به خود گرفته است، ضمن اینکه از کادر فنی تماما ایرانی بهره می برد. در واقع این تیم کادر فنی و مدیریت خوبی دارد. امیدوارم بتواند انتظارات فوتبالدوستان را بیش از ۴۰ سال برآورده کند. به نظر من در این راه خاکپور کار سختی در پیش دارد و با وجود مشکلاتی که تیم امید دارد مسئولیت بزرگی را قبول کرده است.

وی ادامه داد: گروه فنی که در کنار خاکپور هستند تعامل خوبی با یکدیگر دارند و این موضوع می تواند نقطه قوت تیم امید باشد. به نظر من موفقیت کادر فنی جوان تیم امید می تواند محک خوبی برای سپردن کار در تیم های به مربیان ایرانی باشد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که به نظر شما در شرایط فعلی که تیم ملی دو بازی دوستانه دارد اولویت استفاده از جهانبخش و آزمون باید با این تیم باشد یا با تیم امید، یادآور شد: بودن جهانبخش و آزمون با توجه به تجربه حضور در باشگاه های اروپایی می تواند به تیم امید کمک زیادی کند. البته این موضوع به این معنی نیست که اگر آنها نباشند تیم امید به مشکل بخورد و بازیکنان جانشین خوبی نداشته باشد. اگر جهانبخش و آزمون در بازی های دوستانه تیم ملی حضور نداشته باشند اتفاق خاصی نمی افتد و اگر اولویت با تیم امید باشد به نظرم بهتر است.

باقری در پاسخ به این پرسش که آیا کی روش باید به عنوان سرمربی تیم ملی به فعالیت خود ادامه دهد یا اینکه او برای فوتبال ایران دستاوردی نداشته، گفت: به نظر من هر کسی می تواند درباره کی روش نظر خود را بدهد و قابل احترام است اما در شرایط فعلی فدراسیون فوتبال، کمیته فنی خوبی دارد که افراد موجهی در آن حضور دارند که درباره کی روش نظر داده و تصمیم گیری می کنند. نباید به این شکل باشد که هر کس نظری می دهد درباره تصمیم گیری در خصوص ادامه فعالیت کی روش، لحاظ شود چون اگر نظرات کمیته فنی در این خصوص لحاظ شود بسیار بهتر است.

وی در خصوص اختلافی که بین کی روش و دبیرکل فدراسیون فوتبال به وجود آمده، عنوان کرد: به هر حال مشکلاتی وجود دارد اما به نظر من این دو می توانند با برقراری تعامل با یکدیگر این مشکل را حل کنند و طوری نشود که این مشکلات بخواهد به ضرر فوتبال ما شود.