به گزارش افکارنیوز، با ۳۹۲ گل زده در رده ملی بهترین گلزن تاریخ فوتسال جهان است و در حال حاضر نیز در سن ۳۹ سالگی همچنان به عنوان بازیکن – مربی به فعالیت خود ادامه می دهد. وحید شمسایی سرمربی - بازیکن تیم فوتسال تاسیسات دریایی که با این تیم هم قهرمان شد و برای دومین سال پیاپی و با ۲ تیم متفاوت جام قهرمانی را به‌عنوان سرمربی - بازیکن بالای سر برد، در مورد موفقیت‌هایش و آرزوهایی که برای سال ۹۴ دارد سخن می گوید. گفتگوی آقای گل فوتسال جهان با خبرنگار «فردا» را در ادامه بخوانید:


- ارزیابی شما از روند فوتسال در ۹۳ چیست؟

سال ۹۳ سال پرفراز و نشیبی برای فوتسال ایران بود. چراکه ۲ تورنمنت آسیایی را که همواره تیم های ایرانی در آن سرآمد بودند را از دست دادیم. اولی نائب قهرمانی ایران در رقابت های جام ملت های آسیا بود و دیگری هم در رده باشگاهی بود که نماینده ایران در لیگ قهرمانان فوتسال آسیا به مقام سوم دست پیدا کرد. این در شرایطی بود که ما همواره در این رقابت ها مدعی اول قهرمانی بوده و هستیم و انتظار این است که جز مقام اول، رتبه دیگری کسب نکنیم. اما در روزهای پایانی سال چند بازی تدارکاتی برای تیم ملی فوتسال تدارک دیده شد که پیروزی بر اسلونی در خاک این کشور و برتری برابر کرواسی در کرواسی، نقطه عطفی بود که ما را به آینده امیدوار کرد.

- از لحاظ باشگاهی فوتسال ایران در سال ۹۳ را چگونه ارزیابی می کنید؟

فوتسال در زمینه باشگاهی امسال سال موفقی را پشت سر گذاشت. لیگ سال گذشته تنها سالی بود که ۶ یا ۷ تیم شانس قهرمانی در رقابت ها را داشتند و همه آنها نیز تا آخرین لحظه برای قهرمانی جنگیدند. یکی دیگر از نقاط مثبت فوتسال در سال ۹۳ نیز بازیکنان جوان و آینده داری بود که تحویل جامعه فوتسال شد. این چشم انداز خوبی برای آینده این ورزش است که می تواند باعثپیشرفت فوتسال شود.

- و به نظر شما فوتسال در سال ۹۴ چه روندی را باید طی کند؟

سال ۹۴ سال خوبی برای فوتسال خواهد بود. در رده باشگاهی که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت. رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا نیز در بهمن ماه برای ایران حائز اهمیت است. مسابقات جایزه بزرگ و تورنمنت پرتغال نیز کمک خواهد کرد تا تیم ملی فوتسال محکی جدی خورده و بازی با تیم های بزرگ اروپایی را بار دیگر تجربه کند. ماحصل این اتفاقات نیز کسب سهمیه جام جهانی است که دور از دسترس نیست، هم اینکه باید تلاش کنیم تا قهرمانی جام ملت ها و قهرمانی در جام باشگاه ها را نیز دوباره باز پس گیریم. در مجموع سال سختی برای فوتسال انتظار می رود و امید داریم اهالی فوتسال بالاخره مانند یک خانواده کنار هم قرار گیرند.

- نظر شما در خصوص حرف هایی که درباره لیگ فوتسال زده می شود چیست؟

اینکه می‌گویند لیگ ما پاک نبود، خیلی حرف مسخره‌ای است. همه افرادی که در لیگ حاضر بودند افرادی برجسته بودند و اگر من بخواهم بازیکنی را بخرم باید به باشگاه تاسیسات نامه بزنم و بگویم که به ما پول بدهند و چنین اتفاقی هیچ وقت رخ نمی‌دهد.

- در طول سال های گذشته اختلافاتی را به حسین شمس داشته اید. فکر نمی کنید وقت پایان یافتن این مسائل رسیده است؟

حسین شمس استاد من است و فوتبالی ملی‌ام را مدیون او هستم و من هم حق شاگردی را بجا آورده‌ام. من صاحب فرزند و خانواده هستم و اجازه نمی‌دهم کسی به من توهین کند و تا جایی که بشود از حقم دفاع می‌کنم.

- برنامه شخص وحید شمسایی برای سال ۹۴ چیست؟

قرارداد من با باشگاه تاسیسات ۲ ساله است و امسال هم در رقابت های آسیایی حضور خواهیم یافت. برای سال جدید به دنبال هدف گزاری در تیم تاسیسات هستم و به قهرمانی در آسیا با این تیم فکر می کنم. در این مسیر اگر امکانات مورد نیاز برای قرار گرفتن در مسیر قهرمانی آسیا مهیا شود، این عنوان دور از دسترس نیست. ما طبق برنامه‌ای که داشتیم یک سال زودتر قهرمان ایران شدیم و استارت قهرمانی در آسیا را خواهیم زد. درست است که این کار سخت است ولی دور از دسترس نیست. روز اولی که وارد مجموعه شدیم یک ماه تمامی عوامل را بررسی کردیم تا ببینیم چه رتبه‌ای را به دست می‌آوریم و در نهایت هم به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم چهارم شویم. به ما گفتند بازیکنانی که جذب کردید تمام شدند ولی ما به بازیکنان اعتقاد داشتیم و خداوند لطف کرد و بیش از حد توان تلاش کردیم و اول شدیم.

- برنامه ای برای حضور در تیم ملی ندارید؟

برای چه سمتی؟

- سرمربیگری تیم ملی.

من معتقدم که وحید شمسایی باید آنقدر خوب و قوی کار کند که دنبال او بیایند. من نمی توانم در این زمینه تصمیم گیرنده باشم اما می توانم با عملکردم خودم را ثابت کنم. در این باره اما باید ببینیم که خدا چه می خواهد. در دوره بازیگری هر اعتباری که کسب کردم به خاطر تیم ملی بود. الان هم که در جایگاه مربیگری قرار دارم همه تلاشم را انجام می دهم تا بتوانم در بالاترین سطح در تیم ملی حضور پیدا کنم.

- بهترین و بدترین خاطره شما در سال ۹۳ چه بود؟

سال ۹۳ سال پرفراز و نشیبی برای من بود. روزهای سختی که پدرم روی تخت بیمارستان بود برای من بدترین خاطره و قهرمانی در لیگ با تیم تاسیسات بهترین خاطره سال ۹۳ بود.

- بهترین اتفاقی که دوست دارید در سال ۹۴ برای شما رخ دهد چیست؟

قهرمانی در باشگاه های آسیا با تیم تاسیسات دریایی. در این مسیر روزهای سخت در انتظار ماست و باید برای آن تلاش کرد.

- در لحظه سال تحویل چه دعایی کردید؟

اللهم عجل لولیک الفرج. انشالله که آقا امام زمان(عج) زودتر ظهور کنند تا همه در خوشی و سلامت باشند.