برانکو: در ایران هرگز یک گروگان نبودم

به گزارش افکارنیوز، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی فردا مقابل سپاهان گفت: باید بگویم خیلی هیجان‌زده هستم. بعد از ۱۰ سال با حسین فرکی رفیق و همکارم دیدار کردم، به همین دلیل بسیار هیجان‌زده هستم.

وی افزود: خودتان می‌دانید در چهار سال گذشته فرکی خیلی از مسائل را پشت سر گذاشته و من در مدت همکاری‌مان لحظات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم که سرشار از خاطرات خوب و بد بود. این مسائل همیشه بین ما باقی خواهد ماند. این زیباترین مسئله بین من و فرکی است.
سرمربی پرسپولیس ادامه داد: خیلی جالب است که اولین تجربه من روی نیمکت پرسپولیس مصادف شد با دربی پرسپولیس و سپاهان و رویارویی‌ام با فرکی. من می‌دانم بعد از بازی پرسپولیس و استقلال مهمترین بازی فوتبال ایران دربی پرسپولیس و سپاهان است.

برانکو افزود: نیازی نیست که من در خصوص این دو تیم صحبت کنم. در چهار پنج سال گذشته خودتان می‌دانید که سپاهان چه نتایجی را گرفته و چه شرایطی را پشت سر گذاشته است. سپاهانی‌ها با توجه به استقلالی که دارند از نظر حفظ جایگاه، نتایج و موفقیت‌ها روندی موفقیت‌آمیز همراه با استمرار را داشته‌اند و سپاهان تیمی است که از آن انتظار داریم. باز هم می‌گویم که این مسابقه سرشار از هیجان اما همراه با شرایطی مبهم است و مطمئناً مسابقه‌ای خواهد بود که همه از تماشای آن لذت خواهند برد.

وی که هیجان در چهره‌اش کاملاً نمایان بود، با لبخندی بر لب گفت: بسیار خوشحال و هیجان‌زده هستم و البته نمی‌خواهم بگویم که عصبانیت هم دارم. دوباره به ورزشگاه خودمان برگشته‌ام و بین تماشاگران خودمان که از نظر من بهترین تماشاگران دنیا هستند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: در خلال ۹ سال گذشته من به دفعات با فوتبال ایران و همچنین باشگاه پرسپولیس ارتباط داشتم. باید بگویم که فردا من ترکیب تیم را در زمین مشخص می‌کنم، چون در این زمان کوتاه تیم را شناخته‌ام همانطور که برای بازی با استقلال خوزستان هم من این کار را انجام دادم. البته ما برای بازی فردا امید عالیشاه را به علت محرومیت و محسن بنگر را به علت مصدومیت در اختیار نداریم.
برانکو در واکنش به اینکه پیام صادقیان هم به علت شکایت باشگاه ذوب‌آهن به خاطر حق رشد محروم است و اینکه چه جایگزینی برای او درنظر دارد، اظهار داشت: بالاخره برای این مشکل راه‌حل داریم اما اجازه دهید این مسئله جزو اسرار تیم ما باقی بماند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه بیشتر برنامه‌های باشگاه پرسپولیس برای همکاری با او مربوط به فصل آینده است، آیا قرار است در پایان این فصل جراحی بزرگی در پرسپولیس انجام دهد، گفت: باید بگویم ما چند هدف را در سر داریم. اول اینکه با آرامش بتوانیم امسال را پشت سر بگذاریم و دوم اینکه بتوانیم به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم. بعد از آن و در خلال فصل نقل‌وانتقالات انتخاب‌هایی را برای جذب بازیکن انجام خواهم داد. البته بازیکنان فعلی پرسپولیس هم باید خودشان را نشان دهند، به من تحمیل کنند و ثابت کنند که در اندازه بازیکن پرسپولیس هستند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: مشخص است که ما بازیکنان زیادی را در تیم‌مان داریم که می‌خواهیم ملاک‌ها و برنامه‌های ما را پیاده کرده و انتظارات را برآورده کنند. من از حالا کسی را از تیمم خط نخواهم زد و مطمئناً در زمان باقیمانده به همه شانس خواهم داد. این موضوع مسئولیت را بر گردن پرسپولیس سنگین می‌کند و ما با توجه به نتایجی که کسب خواهیم کرد تیم را دستخوش تغییر قرار نمی‌دهیم.

برانکو در خصوص شناختش از تیم سپاهان گفت: قبل از آغاز کنفرانس گفتم که این تیم در چهار پنج سال گذشته در کسب موفقیت‌ها استمرار داشته و سپاهان بسیار کیفیت بالایی دارد که شیوه بازی‌اش را از مربیان کروات که لوکا بوناچیچ و زلاتکو کرانچار بوده‌اند، گرفته است. بر هیچکس پنهان نیست که حسین فرکی بنای خود را روی این فوندانسیون می‌چیند و من سپاهان را تیمی بسیار خوب می‌دانم که طرز و شیوه بازی آنها با همه تیم‌های ایرانی فرق دارد.

وی با اشاره به بازیکنان حاضر در سپاهان یادآور شد: سپاهان دو بازیکن ملی‌پوش بسیار خوب دارد و دو جوان بسیار خوب هم در این تیم هستند. هنوز هم بازیکن عزیز من محرم نویدکیا در این تیم بار اصلی بازی‌ها را روی دوش می‌کشد و بعد از این بازیکن نیز هادی عقیلی کاملاً در تیم مسلط است. سپاهانی‌ها در تمام نقاط‌شان بازیکنان خوبی دارند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که با توجه به حضور دو ساله رضا چلنگر در باشگاه سپاهان به عنوان مترجم کرانچار آیا از تفکرات او در بازی فردا استفاده خواهد کرد یا نه، اظهار داشت: من حرفه‌ای هستم و فقط به توصیه‌های فنی می‌پردازم و از چلنگر در تمرین یا مربیگری استفاده نمی‌کنم. من از خدمات چلنگر فقط در ترجمه فارسی استفاده می‌کنم.

برانکو درباره اینکه آیا مربی ایرانی دیگری به کادر فنی پرسپولیس اضافه خواهد شد یا نه، گفت: کریم باقری کنار ماست و در مدت زمان باقیمانده نیز برای اضافه شدن یک نفر دیگر به جمع‌بندی خواهیم رسید. برنامه ما بسیار فشرده است، به شکلی که هر سه روز یک بار باید مسابقه بدهیم و بعد از بازی فردا مقابل سپاهان نیز بلافاصله باید با لخویای قطر بازی کنیم. همین‌طور که زمان پیش می‌رود یکی‌یکی مشکلات و موانع را از راه‌مان برمی‌داریم و به خاطر اینکه زودتر به تیم مسلط شویم دو نفر از دستیاران سابق خودم را به ایران آوردم تا در بازی با النصر در ورزشگاه حضور داشته باشند و بلافاصله بعد از این بازی هدایت تیم را برعهده بگیرند که زمان را از دست ندهیم و تیم را آماده کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نبود محمدرضا خلعتبری در ترکیب سپاهان به نفع پرسپولیس است یا به ضرر این تیم، گفت: من زیاد به سایر تیم‌ها نمی‌پردازم و خودم را وابسته به تیم خودم می‌کنم. فقط این را می‌گویم که در مسابقه آخر سپاهان موفق شد تراکتورسازی را شکست بدهد، خلعتبری در ترکیب این تیم حضور نداشت.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این مسئله که شنیده می‌شود هدایتی از حضور در پرسپولیس منصرف شده و آیا این موضوع باعثنمی‌شود سرخپوشان به مشکل مالی بخورند، خاطرنشان کرد: این مسئله موضوعی نیست که در چارچوب کنفرانس خبری جا داشته باشد. فقط باید بگویم که پرسپولیس بزرگترین باشگاه آسیاست و قطعاً برای این مسئله هم راه‌حل پیدا می‌کند.
* حسین خبیری مدیررسانه‌ای پرسپولیس در واکنش به موضوع هدایتی اعلام کرد که او از خرید پرسپولیس انصراف نداده و قرار است در مزایده شرکت کند.
برانکو در پایان در واکنش به سؤال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا در مدت حضورش در تیم ملی احساس این را داشته که گروگان بوده چون کیروش چنین احساسی را دارد، تأکید کرد: من که نمیتوانم به افکار کیروش داخل شوم اما بعد از رفتنم از تیم ملی چه در ایران و چه در خارج از ایران بارها گفتم که پنج سال فوقالعاده شگفتانگیز در تیم ملی داشتم و مشکلی هم نداشتم. نمیدانم دیگری چه مشکلی داشته اما خودم به شخصه هرگز هیچ مشکلی در ایران نداشتم و هرگز هم احساس گروگان بودن نداشتم.