کفاشیان: رقص برره‌ای بلد نیستم!

به گزارش افکارنیوز، علی کفاشیان پس از جلسه با کی‌روش سرمربی تیم ملی در نشست خبری گفت: با توجه به اینکه قرعه کشی جام جهانی انجام شد برنامه‌های مربوط به تیم ملی را بررسی کردیم.

وی در مورد علت کوتاه بودن جلسه با کی‌روش، گفت: یکی از مواردی که مطرح شد بحث‌هایی مربوط به ادامه کار او برای کار در تیم ملی بود و نحوه انجام کار را با ایشان صحبت کردیم که او بدون دغدغه کارش را انجام بدهد و قرار شد پیشنهادهایش را بدهد با پیشنهادهای ما تلفیق شود تا کار راحت پیش برود. برنامه‌ ۲ ساله داریم و او برنامه ۲ ساله داده است تا تیم ملی بدون هیچ دغدغه‌ای کارش را انجام بدهد.

کفاشیان در مورد عمل نشدن به قول‌ها که کی روش گفته بود، گفت: به کی‌روش هم گفتم که نمی‌توانم معجزه کنم و او شناحت کامل از ما و فدراسیون دارد و در ۴ سال گذشته همه امکانات را برای تیم ملی فراهم کردیم و از ایشان خواستم که به ما کمک کند تا کار را پیش ببریم و باید با دار و ندار هم بسازیم وکار را پیش ببریم.

کفاشیان ادامه داد: کیروش برنامه‌هایی برای تیم ملی دارد مثل زمین چمن و اینکه امکانات کامل مهیا باشد و نماینده وزارت ورزش هم در جلسه بود و قول داد که این حمایت‌ها از تیم ملی صورت بگیرد.

وی در مورد اینکه چند درصد احتمال ادامه کار با کی‌روش وجود دارد، گفت: آنقدر درصدها بالا پایین شده که بهتر است دیگر درصد نگویم، او سرمربی تیم ملی است و تقاضاهای منطقی دارد که باید انجام بدهیم. ابهاماتی هم داشت که شاید برخی از داخل فدراسیون نمی‌خواهند که او کارش را ادامه بدهد اما به او گفتیم که هیأت رئیسه می‌خواهد که او بماند و کار کند و اینکه دغدغه وزارت ورزش و فدراسیون را نداشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته شده وزارت ورزش قول کمک ۴ میلیارد تومانی برای برپایی اردوها و بازی‌های تیم ملی را داده و او از وزارت ورزش تضمین خواسته است، گفت: من که جرأت تضمین خواستن ندارم، وزارت ورزش به ما قول داده که ما را حمایت کند، مبلغ برپایی اردوهای تیم ملی هم خیلی بیشتر از این مبالغ است. وزارت ورزش قول داده که بخشی از هزینه‌های تیم ملی را تقبل کند و بخشی را هم خودمان تأمین کنیم، هزینه اردوهای تیم ملی در دو سال خیلی بیشتر از این مبالغ است.

کفاشیان در مورد تحمیل دستیار به کی‌روش گفت: من که هنوز کسی را معرفی نکرده‌ام که بخوهم دستیاری تحمیل کنم، در قرارداد ۴ سال گذشته و قرارداد جدید کی‌روش آمده است که او با هر مربی ایرانی که خودش تفاهم دارد، کار کند. ما هنوز به ایشان کسی را معرفی نکرده‌ایم، او معتقد است که باید یکسری افراد دیگر به کادر فنی اضافه شوند حالا داخلی و خارجی‌اش مهم نیست و می‌گوید باید قوی‌تر از گذشته حرکت کنیم زیرا معتقد است حضور برای این دوره مقدماتی جام جهانی سخت‌تر از دوره‌های قبل است، همه رقبا می‌خواهند به جام جهانی بروند و ما هم باید یک قدم قوی‌تر از گذشته برداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه کی‌روش خودش را گروگان نامیده، گفت: او حق دارد عصبانی باشد چون قرار بود مشکل مالیاتی‌اش را حل کنیم و نتوانسته‌ بودیم این کار را انجام دهیم اما امروز من با معاون وزیر دارایی صحبت کردم و مشکل مالیاتی کی‌روش حل شد.

کفاشیان در مورد قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی و اینکه نظر کی‌روش در مورد حریفان چیست، گفت: باید تدارک خوبی برای تیم ملی ببینیم و کی‌روش هم از فدراسیون خواسته که هتل، بلیط و همه این مسائل را هماهنگ کنیم و یک دپارتمان برای تیم ملی داشته باشیم.

وی در مورد اینکه هوشنگ مقدس سرپرست تیم ملی بود و گفته می‌شود سرپرست باید به تائید وزارت ورزش برسد، گفت: مقدس فردی بود که در کنار تیم ملی حضور داشت و کارها را هماهنگ می‌کرد، در اساسنامه‌های فدراسیون‌ها هم آمده است که برای مشاغل حساس باید افراد تائید شوند، یکی از مشاغل حساس سرپرست تیم ملی و کمیته‌هاست که وزارت ورزش باید او را تائید کند و سرپرست تیم ملی باید به تائید وزارت ورزش برسد.

کفاشیان در مورد اینکه حسنی‌خو در جلسه مدیران باشگاه‌ها با سازمان لیگ هم حضور داشت، گفت: سازمان لیگ او را دعوت کرده ضمن اینکه حسنی‌خو نماینده وزارت ورزش است در بحثمسائل امنیتی هم در باشگاه‌ها و AFC حضور دارد.

وی در مورد اینکه اسدی قرار است سرپرست تیم ملی شود، گفت: نخیر ایشان نمی‌تواند آنقدر مشغله دارد که به سرپرستی نمی‌رسد.

کفاشیان در مورد بازی دوستانه با ژاپن گفت: با ژاپن صحبت کردیم و گفتیم با توجه به اینکه در این مقطع باید به ترکمنستان برویم، نمی‌توانیم با آنها بازی کنیم و در مقطعی دیگر با آنها بازی خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آنالیزور تیم ملی او و وزیر ورزش را با شخصیتهای سریال برره مقایسه کرده است و کفاشیان را شیرفرهاد عنوان کرده، گفت: شیرفرهاد کدام یکی است؟ این را هم بگویم من رقص بررهای بلد نیستم.