صعود بارسا در شب انتقام‌گیری بیرحمانه بایرن مونیخ از پورتو

به گزارش افکارنیوز، دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ‌ سه‌شنبه شب با برگزاری دو دیدار آغاز شد که در پایان آنها تیم‌های بارسلونا و بایرن مونیخ جواز صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها را کسب کردند.

در ورزشگاه نیوکمپ، تیم فوتبال بارسلونا موفق شد میهمان فرانسوی خود، پاری‌سن‌ژرمن را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد که هر دو گل این بازی را نیمار در دقایق ۱۴ و ۳۴ به ثمر رساند. به این ترتیب بارسلونا در مجموع دو بازی رفت‌و‌برگشت با نتیجه ۵ بر یک موفق به شکست قهرمان دو فصل اخیر لوشامپیونه شد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

در آلمان و در ورزشگاه آلیانتس آره‌نای شهر مونیخ نیز بایرن در تقابل با پورتوی پرتغال جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرد. باواریایی‌ها که در دور رفت در خانه نماینده پرتغال تن به شکست غیرمنتظره ۳ بر یک داده بودند، در خانه انتقام سختی از شاگردان خولن لوپتگی گرفتند و این تیم را با نتیجه قاطع ۶ بر یک در هم کوبیدند.

تیاگو آلکانتارا در دقیقه ۱۴، ژروم بواتنگ در دقیقه ۲۲، روبرت لواندوفسکی دو بار در قایق ۲۷ و ۴۰ و توماس مولر در دقیقه ۳۶ گل‌های بایرن مونیخ را به ثمر رساندند تا در عرض ۲۶ دقیقه پنج بار دروازه نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر پرتغال باز شده باشد. ژابی آلونسو هم در دقیقه ۸۸ نام خود را در فهرست گلزنان بایرن مونیخ ثبت کرد. تنها گل پورتو را هم جکسون مارتینس در دقیقه ۷۳ زد. همچنین در دقیقه ۸۷ این بازی ایوان مارکانو از پورتو اخراج شد.

با این نتیجه، بایرن مونیخ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت پورتو را ۷بر۴ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهارشنبه) با برگزاری دو بازی دیگر از ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران به پایان میرسد که در مهمترین آنها، رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی رقابتها میزبان اتلتیکومادرید است و در بازی دیگر یوونتوس ایتالیا به خانه موناکوی فرانسه میرود.