رویایی سه گانه گواردیلا از دست رفت

به گزارش افکارنیوز، در این دیدار دو تیم در وقت های قانونی و اضافی به تساوی ۱-۱ رسیدند و در ضربات پنالتی، این دورتموند بود که با پیروزی ۲-۰، راهی دیدار نهایی شد.

در ابتدای بازی بایرنی‌ها توپ و میدان را در اختیار داشتند و درست در دقیقه ۳ بازی روی حرکت مولر و وایزر صاحب یک ضربه کرنر شدند. آلونسو این توپ را ارسال کرد، مولر روی هوا بلند شد و با ضربه سر روی توپ اثر گذاشت اما اسون بندر خطر را دفع کرد.
بعد از این ضربه دورتموندی‌ها تلاش می‌کردند آلونسو را در زمین از کار بیندازند. خوان برنات در کارهای هجومی به لواندوفسکی کمک می‌کرد، لام هم در اکثر صحنه‌ها حضور فعال داشت. بازیکنان بایرن به راحتی توپ را از بین دورتموندی‌ها عبور می‌دادند. بایرن در دقیقه ۱۴ به کرنر دوم خود رسید. باز هم مولر پرید و با سر به توپ ضربه زد، این بار خطرناک‌تر از دفعه قبل، اما در نهایت توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۸ وایزر که به سمت دروازه میچ لانگراک حرکت کرده بود در محوطه جریمه دورتموند روی زمین افتاد، اما داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد.
بالاخره آوبامیانگ حرکتی را به سمت دروازه بایرن آغاز کرد اما با دیوار دفاعی این تیم مواجه شد و نتوانست از آنها عبور کند.
با گذشت نیمی از چهل و پنج دقیقه اول بایرن تیم برتر میدان بود، اما فرصت جدی و خطرناکی را روی دروازه حریف ایجا نکرد. تا اینکه بالاخره دقیقه ۳۰ روبرت لواندوفسکی روی حرکت بن‌عطیه که توپ را از چنگ کاگاوا در آورد راهی محوطه جریمه دورتموند شد و در حالیکه که هوملس و سوکراتیس تمرکزشان را روی میانه میدان گذاشته بودند، بدون مزاحمت دروازه لانگراک را باز کرد. نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید.



سه دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که وایزر و مولر حرکتی جدی را ترتیب دادند، مولر توپ را شوت کرد اما لانگراک مانع باز شدن دروازه‌اش شد و توپ را به کرنر فرستاد. در جهت مقابل نویر بدون سختی و استرس به تماشای بازی یارانش ادامه می‌داد. دقیقه ۵۶ لواندوفسکی و برنات به سمت زمین دورتموند یورش بردند و توپ را به مولر رساندند؛ هنگامی که مولر قصد داشت در محوطه جریمه از مارسل اشملتسر عبور کند، وی با دست روی توپ اثر گذاشت و حرکت بایرنی‌ها را ناکام کرد، اما داور این خطا را پنالتی تشخیص نداد.
دقیقه ۶۸ آرین روبن درمیان تشویق‌های گرم هواداران بعد از چند هفته مصدومیت وارد زمین شد و جای تیاگو را گرفت. بالاخره دقیقه ۷۳ آوبامیانگ می‌رفت که با سر ضربه آزاد ارسال شده توسط هم‌تیمی‌هایش را وارد دروازه بایرن کند، اما نویر توپ را گرفت.
با این حال دو دقیقه بعد همین بازیکن روی پاس بلاژیکوفسکی و میخیتاریان گل مساوی را برای دورتموند به ثمر رساند.



بعد از این گل شاگردان کلوپ بهتر کار کردند و حتی دقیقه ۸۰ می‌توانستند گل برتری را توسط میخیتاریان به ثمر برسانند، اما نویر با خوش‌شانسی روی این توپ اثر گذاشت و آن را راهی کرنر کرد. بعد از آن نوبت مارکو رویس شد که نویر را به دردسر بیندازد.
در این دقایق روبن بدون اینکه بازیکنان دورتموند روی وی خطایی مرتکب شوند، مصدوم شد و جای خودش را به ماریو گوتسه داد. نود دقیقه با نتیجه یک یک مساوی به پایان رسید و بازی وارد ۱۲۰ دقیقه وقت اضافی شد.

در پانزده دقیقه اول دو تیم فقط محتاطانه کار می‌کرد و به همین علت تلاش بازیکنان حفظ توپ بود. تنها اتفاق مهم در این دقایق اخراج کوین کمپل در دقیقه ۱۰۸ بود. او با خطایی که روی باستین شواین‌اشتایگر مرتکب شد، کارت زرد دوم را از داور مسابقه دریافت و از زمین اخراج شد.
با پایان ۱۲۰ دقیقه وقت اضافی و تداوم نتیجه مساوی ۱-۱ کار به ضربات پنالتی کشید تا ضیافت پنالتی‌ها تعیین‌کننده فینالیست شود.



فیلیپ لام و ژابی آلونسو دو پنالتی زن نخست بایرن توپ را به بیرون زدند. ماریو گوتسه در مصاف با لانگراک شکست خورد و مانوئل نویر هم چهارمین ضربه پنالتی بایرن را از دست داد.
در مقابل ایلکای گوندوگان و سباستین کل پنالتیهای خود را تبدیل به گل کردند و فقط متس هوملس در برابر نویر مغلوب شد. با این حال این دورتموند بود که در ضربات پنالتی از سد بایرن گذشت و به فینال صعود کرد.