ماموریت بزرگ آندو در برابر استقلال

به گزارش افکارنیوز، ماموریتی به آندو داده شده که شاید در نهایت دوباره به سود پرسپولیس شود و عالی‌ترین پاسور آبی‌ها در فصل جاری را از بازی بزرگ هفته آخر آبی‌ها مقابل رقیب سنتی‌شان محروم کند…

رخ در رخ، چهره در چهره و پنجه در پنجه هم. استقلال در ایستگاه یکی مانده به آخر لیگ به نقطه‌ای رسیده که باید یکی از به یادماندنی‌ترین تقابل‌هایش را یادآور شد. استقلال یکشنبه‌ای که می‌آید، میزبان تراکتورسازی است.

حریفی که روزگاری امیر قلعه‌نویی را اول مرد نیمکت خود می‌دید. حالا اما چند سال این طرف‌تر، امیر در هیبت سرمربی استقلال روبروی تراکتورسازی قرار می‌گیرد. دیداری که برای هر دو سو یادآور خاطرات تلخ و شیرین است؛ چه برای تبریزی‌ها و چه برای امیر و شاگردانش. در ترکیب استقلال نیز مردانی را حی و حاضر می‌بینیم که در سبقه‌شان بازی در تراکتورسازی مشاهده می‌شود.

محسن فروزان، امیرحسین صادقی و کرارجاسم از آن جمله بازیکنانند که با تراکتور در لیگ دیده شده‌اند. در میان مردان کنونی تراکتورسازی به جز فردین عابدینی که دوباره با مصدومیت از ریل خارج شده است، آندرانیک تیموریان که همین نیم فصل گذشته در ترکیب استقلال بود را می‌بینیم. چند ماه بیشتر از جدایی آندو از استقلال نمی‌گذرد. دوری بحثبرانگیزی که برای دو طرف حاشیه‌های بسیاری را به بار آورد. حال فارغ از تمام این حاشیه‌ها باید باور کنیم که آندو دار و ندارش را برای پیروزی تراکتور در مهم‌ترین بازی فصل خواهد گذاشت. حتی اگر به بهای باخت محبوبش تمام شود…

شماره ۱۴ تراکتور درست همان جایی بازی می‌کند که استقلال از بهترین پاسورش انتظار گشایش و موقعیت‌سازی دارد. این بدان معنا است که کرارجاسم ۹۰ دقیقه باید در محلی اقدام به بازیسازی کند که تیموریان سخت می‌کوشد آن ناحیه را با یک بازی فیزیکی و درگیرانه به تملک خود درآورد.

چلنج کرار و آندو در میدان بزرگ یکشنبه بهترین هافبک دفاعی حال حاضر فوتبال ایران و یکی از عالی‌ترین بازیسازهای خارجی فوتبال ایران را به مقابله با هم می‌فرستد که این تقابل عمیقا بر جذابیت‌های بازی خواهد افزود. این رویارویی اما احتمال دارد تبعات گرانی برای استقلال به همراه داشته باشد. کرار یک کارت بیشتر تا محرومیت دوباره از دربی فاصله ندارد و این بازی آنقدر ممکن است پرزحمت و پرمشقت باشد که کرار بی‌اعصاب و کم طاقت به سبب درگیری‌های فیزیکی آن میانه زمین از دایره بازیکنانی که می‌توانند در دربی بازی کنند خارج شود. مانند همان اتفاقی که دربازی رفت رخ داد و جاسم در بازی با تراکتورسازی با کارت زرد داور مواجه شد و نتوانست در دربی هفتادونهم برای استقلال به میدان برود.

کرار راه چارهای هم ندارد. شکی نیست که تونی اولیویرا برای آنکه مغز متفکر استقلال را از کار بیندازد آندو را به مصاف کرار خواهد فرستاد. از این تقابل هیچ تردیدی به دل راه ندهید. یکشنبه آتی در ورزشگاه آزادی به آندو امر میشود که کرار را از کار بیندازد. این ماموریتی است که پیش از آخرین بازی تراکتور در آسیا به عهده شماره ۱۴ تراکتور گذاشته شده و حالا آندو در ذهن خود چگونگی خلع صلاح کردن کرار را مرور میکند و حتی عملیاتی که منجربه عصبی شدن این بازیکن و در نتیجه خروجش از دایره بازیکنان دربی شود را در ذهن مرور میکند.