مزایده پرسپولیس و استقلال حتما برنده دارد

به گزارش افکارنیوز، عبدالله علی‌اشرف پوری حسینی، در مورد آخرین وضعیت مزایده چهارم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که قرار است ۲۹ اردیبهشت برگزار شود، گفت: امیدواریم این بار همه شرکت کنندگان در مزایده چهارم از جمله شرکت استیل آذین ایرانیان و شرکت بهنام پیشروی کیش مشکلات خود را برطرف کرده و به موقع در مزایده شرکت کنند تا دیگر در مزایده چهارم شاگرد تنبل نداشته باشیم.

وی افزود: اگر شرکت استیل آذین ایرانیان ایرادهایی که هیئت واگذاری در مزایده سوم به آنها وارد دانسته را برطرف نکند از مزایده چهارم کنار خواهد گذاشت. مطمئن باشید نه من بلکه همه اعضای هیئت واگذاری با هیچ‌کس از جمله هدایتی مشکلی نداریم و فقط خواستار اجرای دقیق قانون هستیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که این روزها بحثی که مطرح است این است که سازمان خصوصی سازی به نحوی عمل کند که هیچ فرد یا گروهی برنده مزایده چهارم نشوند و در نهایت از طریق مذاکره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به خودروسازان واگذار کنند، تاکید کرد: خیلی خیلی بعید است مزایده چهارم برنده نداشته باشد و احتمالش خیلی ضعیف است. آنچه ما تا امروز شنیده‌ایم همه اظهار نظرهای شخصی بوده و قانونی نیست.

پوری حسینی تصریح کرد: نباید فراموش کنید قانون می‌گوید اگر سازمان خصوصی سازی تشخیص دهد هزار بار می‌تواند مزایده را انجام دهد و از مزایده دوم به بعد نیز حق مذاکره برای سازمان خصوصی سازی محفوظ است. از کجا می‌دانید قرار است خودروسازان در مزایده چهارم شرکت نکنند؟ به هر حال ۲۹ اردیبهشت مشخص می‌شود که یا آنها می آیند یا نمی‌آیند. مطمئن باشید تعداد شرکت کنندگان در مزایده چهارم بیشتر از سوم هستند.

وی در مورد اظهار نظر برخی از نمایندگان مجلس که اعلام می‌کنند موافق این نحوه واگذاری نیستند، گفت: نمایندگان مجلس حق دارند در این خصوص اظهار نظر کنند. ما مخالف اظهار عقاید آنها نیستیم اما شاید بخشی از اظهار نظر آنها منطبق بر قانون نباشد. در مجموع قانون می‌گوید ما می‌توانیم از همه روش‌ها برای واگذاری دو باشگاه استفاده کنیم حتی از روش مذاکره.

پوری‌حسینی افزود: از مزایده سوم و حتی دوم به بعد می‌توانستیم از طریق مذاکره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را واگذار کنیم اما تشخیص دادیم از این روش استفاده نکنیم. از این پس هم می‌توانیم مذاکره استفاده کنیم اما نخواهیم کرد و ترجیح می‌دهیم از بهترین و شفاف‌ترین روش استفاده کنیم و قانون در این خصوص دست ما را باز گذاشته است.

وی در مورد اظهار نظر نجف‌نژاد که با جمع کردن ۱۰۰ امضا و ارائه یک طرح دو فوریتی مانع از برگزاری مزایده چهارم خواهد شد، گفت: نجف‌نژاد نماینده مجلس است و ما مخلص ایشان هستیم. این حق یک نماینده مجلس است که امضا جمع‌کرده و طرح دو فوریتی بدهد. من نمی‌توانم در مورد صحبت‌های وی اظهار نظر کنم، به هر حال نمایندگان مجلس حق دارند در مورد هرچیزی اظهار نظر کنند و نظر آنها محترم است.

رئیس سازمان خصوصی سازی عنوان کرد: وقتی مجلس هفت سال است پافشاری میکند این دو باشگاه به فروش بروند و بعد هم به وزیر میگویند اگر به فروش نرود استیضاحت میکنیم. آیا در چنین فضایی احتمال میدهید همین مجلس اعلام کند دو باشگاه را نفروشید؟ اگر ۱۰۰ نماینده راضی شدند به صورت دو فوریتی امضا کنند و طرح شد و رای آورد این موضوع حق آنهاست اما بعید میدانم این اتفاق بیفتد.