سوشا مکانی: از این به بعد همه جا ۶ را نمایش می‌دهم

به گزارش افکارنیوز، در حالی که رضا عنایتی و میلاد فخرالدینی کلی کری خواندند و عدد ۴ را هم نمایش دادند، سوشا مکانی رو به حمید علی‌عسگری کرد و گفت: «حمید عدد ۶ را تو نشان بده تا هواداران استقلال در استادیوم شرمنده‌ات کنند!»

اما همین دروازه‌بان بعد از پایان دربی روز جمعه که با برتری یک بر صفر پرسپولیس به اتمام رسید به سمت تماشاگران استقلال عدد ۶ را نشان داد تا به درگیری با حنیف عمران‌زاده منجر شود. در همین ارتباط با سوشا مکانی یکی از بهترین‌های دربی ۸۰ پایتخت دقایقی گپ زدیم که به اعتقاد خودمان مصاحبه بدی نشد البته تا نظر شما خواننده گرامی چه باشد!

از عملکرد خودت در دربی اخیر راضی هستی؟
این اولین بازی من در دربی تهران بود و قبل از بازی هم گفته بودم کری‌ خواندن قبل از مسابقه را بلد نیستم.

(به شوخی) کری‌خوانی پس از دربی را که خوب بلدی!
(باخنده) شما نمی‌دانید هواداران استقلال چقدر به من در طول بازی فحاشی کردند. بعد از اتمام مسابقه هم دیدم دارند باز فحش می‌دهند. من به آنها بی‌احترامی نکردم و فقط عدد ۶ را نشان دادم. شما دیدید ما رفتیم کرج، میلاد میداودی عدد ۴ را به طرفداران پرسپولیس نشان داد. همین حنیف عمران‌زاده رکورددار نمایش دادن عدد ۴ است. در اینستاگرام و پست‌هایشان همیشه عدد خیالی ۴ را می‌گذارند. من از این کارها بلد نبودم ولی از این به بعد همین کار را تکرار کرده و عدد ۶ را نشان می‌دهم.

با حنیف عمران‌زاده مشکل قبلی نداشتی؟
نه به خدا، من و حنیف از بچگی و از تیم ملی جوانان همبازی بودیم. در پاس همدان و تیم امید هم کنار هم بودیم و هیچ مشکلی با یکدیگر نداریم.
عکس‌های به جای مانده از دربی نشان می‌دهد که حنیف عمران‌زاده به صورت تو مشت زده است؟!
نه بابا! مشت‌هایی حواله شد که البته به صورت‌مان نخورد!

حالا با عمران‌زاده آشتی می‌کنی؟
اصلاً بحثقهر و آشتی نیست. حنیف و سایر استقلالی‌ها را درک می‌کنم. او دوست من است و اگر کس دیگری بود این حرف را نمی‌زدم. ۲ سال با حنیف نان و نمک خوردم اما… بگذریم!

انتظار داشتی آن مشت را سمت تو پرت کند یا اینکه شوکه شدی؟
نمی‌دانم چرا آن حرکت را انجام داد. من عدد ۶ را نشان دادم و اگر استقلالی‌ها این عدد را بی‌احترامی می‌دانند مشکل خودشان است. برای ما پرسپولیسی‌ها عدد مقدسی است. ۶ نماد پرسپولیس است و هواداران ما این عدد را دوست دارند. قصد دارم از این به بعد هرجایی که می‌توانم عدد ۶ را به استقلالی‌ها یادآوری کنم!

یک مقدار بیش از حد خوشحالی نکردی؟
نه، این فقط یک نوع خوشحالی بود.

اما طرفداران پرسپولیس را هم بعد از پایان مسابقه تهییج کردی!
صددرصد، باید این کار را می‌کردیم. رقیب سنتی و قدیمی خودمان را بردیم و این پیروزی خیلی به دل هواداران چسبید. می‌خواستم خوشحالی‌ام را با آنها تقسیم کنم؛ ضمن آنکه ما در زمین فوتبال‌ کری خواندیم و استقلالی‌ها همیشه بیرون زمین این کار را می‌کردند اما تصمیم گرفتم از این به بعد مثل خود آقایان باشم.

راستی خبر داری که سیدمهدی رحمتی با لباس سراسر قرمزرنگ درون دروازه پیکان در بازی با استقلال خوزستان ایستاد تا شایعه پرسپولیسی شدن او در فصل آینده به گوش برسد؟
اصلاً برایم مهم نیست که رحمتی یا هر گلر دیگری پرسپولیسی شود. من یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و به این قرارداد هم پایبندم. از همه چیز هم برایم مهم‌تر راضی کردن مربیان و هواداران است و هرکسی هم به پرسپولیس بیاید قدمش روی چشم!

حتی سیدمهدی رحمتی؟!
بله، قدم سیدمهدی رحمتی یا هر کس دیگری روی چشم من! همه گلرهای لیگ برای من قابل احترام هستند و از این عادت‌ها هم ندارم که بگویم فلانی بیاید من نیستم یا بهمانی پرسپولیسی شود، می‌روم. تا زمانی که مرا بخواهند در پرسپولیس می‌مانم و هر وقت هم که نخواهند دوستانه جدا می‌شوم و همین‌‌جا اعلام می‌کنم تا آخر عمر پرسپولیسی خواهم ماند.

یعنی امکان ندارد روزی استقلالی شوی؟
هرگز! من همان‌طور که گفتم پرسپولیسی هستم و ضمن احترام به باشگاه استقلال و طرفدارانش به هیچ عنوان به این تیم فکر نمی‌کنم.

قبل از دربی قول داده بودی که اشتباه مهلکی مرتکب نشوی!
وقتی سرمربی تیم به تو اعتماد می‌کند و می‌گوید با خیال راحت از دروازه‌ بیرون بیا و نگران خروج‌هایت نباش یک نوع اعتماد به نفس داده می‌شود. آقای برانکو چنین خواسته‌ای داشته و دارد و من هم سعی می‌کنم به نحو احسن آن را انجام بدهم.

به نکته خوبی اشاره کردی؛ در دربی خیلی خروج داشتی.
این خواست تاکتیکی سرمربی تیم بود ضمن آنکه خودم هم از گلر روی خط خوشم نمی‌آید. به نظرم دروازه‌بانی که همه مسئولیت‌ها را به خط دفاعی و سایر بازیکنان می‌سپارد و خودش داخل دروازه می‌ایستد، گلر نیست. من عاشق مانوئل نویر گلر بایرن‌مونیخ هستم.

با همین روحیه خوب قرار است به مصاف الهلال بروید؟
صددرصد، پیروزی در دربی روحیه ما را خیلی بالا برد و از هر نظر آماده شکست دادن الهلال عربستان هستیم.

کتک‌کاری سوشا و حنیف در پایان دربی ۸۰
دربي ۸۰ كه آرام و بيسر و صدا آغاز شده بود، با يك كتككاري به پايان رسيد. بعد از سوت پايان بازي، سوشا مكاني عدد ۶ را به طرفداران ناراحت استقلال نشان داد كه اين حركت با اعتراض حنيف عمرانزاده روبهرو شد. حنيف به سوشا پرخاش كرد و مكاني هم با مشت به صورت عمرانزاده كوبيد و در مقابل حنيف نيز با چند ضربه مشت، سر و صورت سوشا را نوازش كرد كه خوشبختانه بازيكنان دو تيم سر رسيدند و سوشا و حنيف را از هم جدا كردند. كميته انضباطي در حال بررسي عوامل و دلايل درگيري اين دو بازيكن است...