کلاهبرداری میلیونی با رویای کار در ترکیه

به گزارشافکارنیوز،چندی پیش مرد می‌انسالی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۱۶ در شکایتی گفت: چندی پیش با مردی آشنا شدم که ادعا می‌کرد می‌تواند برایم ویزا تهیه کند و مرا برای کار به کشور ترکیه بفرستد.

شاکی ادامه داد: او گفت که یک شرکت دارد و من هم برای مطمئن شدن به شرکتش رفتم. این مرد گفت که در ترکیه یک تولیدی دارد و به کارگر نیاز دارد. پیشنهاد درآمد بالا و پول کمی که از من می‌گرفت باعثشد وسوسه شوم. برای همین همه زندگی‌ام فروختم و ۱۵ میلیون تومان پول به این مرد دادم. او هم ویزا را تهیه کرد و روز موعود به فرودگاه رفتیم. ولی در آنجا متوجه شدیم که ویزایمان جعلی است. وقتی به شرکت مراجعه کردیم آنجا خالی بود.

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و با آغاز تحقیقات مالباختگان دیگری هم به دادسرا مراجعه کردند و شکایت مشابهی را مطرح کردند.

با شکایت مالباختگان مشخص شد که مرد کلاهبردار از ۱۵ نفر با همین شیوه کلاهبرداری کرده است. بنابراین تحقیقات گسترده تری از سوی ماموران صورت گرفت و در ‌‌نهایت متهم شناسایی و بازداشت شد.

متهم بلافاصله تحت بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به جرم خود به ماموران گفت: یک شرکت تاسیس کردم و به بهانه اینکه آنجا در یک تولیدی نیاز به چند کارگر دارد، به آن‌ها گفتم مبلغی پول تهیه کنند و به من بدهند تا کار‌هایشان را انجام دهم و برای کار و در آمد بیشتر به ترکیه بفرستم. من به آن‌ها وعده کار و پول زیاد دادم و آن‌ها هم که هرکدامشان مشکلات مالی زیادی داشتند قبول کردند که در ازای پرداخت پول به ترکیه بروند. کار جعل را هم خودم انجام دادم.

با اعتراف متهم وی با قرار قانونی روانه بازداشتگاه شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.