تا آخر عمرم فراموش نمی کنم

به گزارش افکارنیوز، محمد نوری امسال یکی از بهترین بازی های خود را برای پرسپولیس انجام داد. تیم فوتبال پرسپولیس امسال در شرایطی در رقابت های لیگ، جام حذفی و جام باشگاه های آسیا شرکت کرد که از لحاظ مدیریتی و کادر فنی هرگز به ثبات نرسید و بارها دچار تغییرات شد.

وی در خصوص شرایط این فصل سرخپوشان گفت و گو کرد که در زیر می خوانید:

*در خصوص بازی الهلال صحبت کن.

به هر حال ما آنها را در تهران شکست داده بودیم و به عربستان رفتیم تا از گل زده مان حفاظت کنیم که متاسفانه روی یک غافلگیری گل اول را خوردیم و یک مقدار این برد کار را برای ما سخت کرد و گل دوم همه دیدند به هیچ عنوان پنالتی نبود اما داور بازی با فشار هواداران و بازیکنان الهلال به اشتباه آن را پنالتی اعلام کرد. بعد از گل دوم بسیار خوب کار کردیم و ۴ موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادیم و در دقیقه ۹۴ روی یک ضدحمله گل سوم را دریافت کردیم اما چیزی که مشخص بود تیم الهلال بسیار قوی و خوب بود.

*اما کسی فکر نمی کرد پرسپولیس با وجود باخت مقابل الهلال حتی تا این مرحله برسد.

کاملا با شما موافق هستم. بازیکنان برای اینکه بتوانند به این مرحله برسند واقعا با تمام وجود بازی کردند و حتی توانستیم جزو ۱۶ تیم برتر آسیا شویم و با وجود این همه تغییرات مدیریتی و مربیگری فکر می کنم بچه ها نشان دادند خیلی غیرت دارند و خیلی به پیراهن پرسپولیس تعصب دارند. به آنها خسته نباشید می گویم. هر چه بود تمام شد. نیم فصل به هیچ عنوان فصل خوبی نبود و امیدوارم فصل آینده پرسپولیس بتواند یک تیم خیلی خوب را جمع کند چون برای هر بازی اش ۱۲۰ تماشاگر می آیند و این نشان داد پرسپولیس چه پتانسیل زیادی دارد.

*پرسپولیس در بازی مقابل الهلال بعد از خوردن گل دوم خیلی خوب بازی کرد. چرا از همان ابتدای بازی این اتفاق نیفتاد و فقط پرسپولیس به دفاع صرف پرداخت؟

سیستم ما را برانکو تغییر داد و بعد از گل دوم تیم هجومی تر شد. به هر حال این شرایط بازی بود و بعد از خوردن گل دوم چند موقعیت مسلم داشتیم که متاسفانه از آنها استفاده نکردیم و نتیجه را با این اختلاف واگذار کردیم.

*با این همه تغییرات این فصل چگونه برای محمد نوری گذشت؟

من ۶ سال است در پرسپولیس حضور دارم و فکر می کنم سخت ترین فصل ورزشی تیم ما این فصل بود. این همه مدیرعامل و مربی عوض کردن واقعا تمرکز را از تمام بچه ها گرفت. من که این همه تجربه داشتم تمرکزم را از دست داده بودم چه برسد به بازیکنان جوان تیم و این کار را برای ما خیلی سخت کرده بود. امیدوارم سال بعد دیگر این اتفاقات نیفتد. چون تنها چیزی که می تواند پرسپولیس را به جایگاه اصلی اش برساند ثبات است. چه در مدیریت، چه در مربیگری و چه در بازیکنان.

*این ثبات از کجا باید برسد؟

بگذارید برایتان مثالی بزنم. من جلوی الهلال ۵ سال پیش بازی کردم. دقیقا همان بازیکنان که ۵ سال قبل جلوی ما بازی کردند روز سه شنبه مقابل ما ظاهر شدند و فقط تجربه شان بیشتر شده بود و تنها سه بازیکن خارجی آنها تغییر کرده بود. آنها چشم بسته هم در زمین همدیگر را پیدا می کردند و به نظرم به همین خاطر است که در حال حاضر قوی ترین تیم آسیا تیم الهلال است و این تنها به خاطر ثباتی است که دارند. امیدوارم پرسپولیس هم یک زمانی اینقدر به این ثبابت برسد که بتواند مانند الهلال اینگونه باشد.

*فکر می کنی اگر کادر فنی و بازیکنان فصل پیش پرسپولیس مثل محسن مسلمان، سیدجلال حسینی، مهرداد پولادی و محمدرضا خلعتبری در فهرست حضور داشتند این تیم امسال در لیگ قهرمانان و لیگ برتر ایران چه جایگاهی پیدا می کرد؟

به نظر من تجربه آسیایی پرسپولیس امسال کم بود و شاید به جرات بگویم ۶۰ درصد بازیکنان تیم امسال اولین بازی آسیایی خود را تجربه کردند. اما با تمام وجود بازی کردند. نمی شود گفت حتما امسال با ثبات تیم سال گذشته جایگاه عالی به دست می آوردیم اما فقط این امید را داریم که تکلیف پرسپولیس مشخص شود تا بتوانیم در نقل و انتقالات آن بازیکنانی که مورد نظر برانکو هست را جذب کنیم.

*علی دایی، حمید درخشان، حسین عبدی و برانکو ایوانکوویچ؛ محمد نوری در سالی که گذشت با کدام یک از آنها راحت تر بود؟

به نظرم همه آنها برای تیم زحمت کشیدند و همه آنها از جان برای تیم مایه گذاشتند. دست همه آنها درد نکند. فقط به آنها خسته نباشید می گویم چون هر چه در توان داشتند برای تیم گذاشتند.

*امسال در پرسپولیس علاوه بر ثبات مدیریت و کادر فنی یک موضوع دیگر هم در ناکامی های این تیم نقش داشت و آن هم حواشی بسیار زیاد بود که این تیم داشت که حتی در یک برهه ای صبر محمد نوری هم لبریز شد و اعلام کردی حتی اگر من هم بی انضباطی کنم باشگاه باید با من برخورد کند. کمی درباره حواشی امسال صحبت کن.

وقتی مدیریت یک باشگاه ۶ بار عوض می شود دیگر از بازیکنان چه توقعی می شود داشت؟ به نظرم امسال اینقدر تغییرات زیاد بود که واقعا بازیکنان را عصبی کرد و باعثایجاد این حواشی شد. ولی خب چیزی که مشخص است امیدوارم سال بعد این حواشی در پرسپولیس وجود نداشته باشد و قطعا ندارد. امیدوارم آن بازیکنانی که برانکو مد نظر دارد حفظ شوند و بازیکنانی را که می خواهد باشگاه جذب کند. این پتانسیل هوادار را هیچ تیمی در آسیا ندارد. امیدوارم بتوانیم از این پتانسیل استفاده کنیم.

*رسانه هایی که در عربستان حضور داشتند خبر دادند که پیش از بازی با الهلال مدیرعامل باشگاه به همراه تعدادی از همکارانش به مکه رفتند. در این باره چه نظری داری؟

فصل تمام شده و ما اینقدر این فصل مشکلات داشتیم که اینها دیگر مشکلات ریز به حساب می آید. من فکر می کنم بازیکن تیم هستم و در جایگاهی نیستم که در این باره صحبت کنم. چیزی که مشخص است این تیم وقتی جزو ۱۶ تیم برتر آسیا قرار گرفت نیاز به یک حمایت خیلی قوی داشت که متاسفانه اینطور نشد. حالا این حمایت می تواند همه جانبه باشد اما واقعا هیچ حمایتی از این تیم نشد. این حمایت می توانست خیلی بهتر انجام شود تا تیم به این روز نیفتد که اتفاقاتی رخ دهد که شما همه دیدید مثل اینکه تیم در هتل تمرین کند یا یکسری مسائل که نمی خواهم باز شود.

*فکر نمی کنی کسی به عنوان مدیرعامل باید باشد که اشراف کاملی بر تیم داشته باشد؟

به هر حال من اعتقاد دارم حالا که بحثخصوصی سازی منتفی شده و همه می دانند که این اتفاق بعید است تیم را واقعا دست کسی بدهند تا پرسپولیس را از این وضعیت دربیاورد. بازیکنانی که قرارداد دارند نمی دانند در تیم هستند یا نه و بازیکنانی که قرارداد ندارند نمی دانند که با آنها تمدید می شود یا خیر و فهرست خریدی که نمی دانم برانکو داده یا نه چه زمانی می خواهند با بازیکنان مذاکره کنند و این باعثمی شود پرسپولیس مثل سال های قبل زمان را از دست بدهد و در آغاز لیگ همه می گویند چرا پرسپولیس ضعیف بسته شده است. به نظرم باید یک تصمیم جدی از بالا برای پرسپولیس گرفته شود.

*در خصوص یکسری حواشی صحبت کردی که نمی خواهی باز کنی. به عنوان کاپیتان تیم فکر می کنی چه زمانی باید حواشی بازگو شود تا جلویش گرفته شود؟

باید از بالا جلوی حاشیه گرفته شود. بزرگتر از ما هم صحبت کرده اما مشکلات برطرف نشده است چه برسد به ما که بازیکن تیم هستیم و نسبت به آن بزرگان تیم عددی نیستیم که صحبت کنیم و مطمئنا این حواشی با حرف های من درست نمی شود. امیدوارم پرسپولیس طوری بسته شود که مثل تیم هایی مثل بارسلونا و رئال شود که این همه طرفدار دارند چون بازیکنانی را جذب می کنند که شخصیت پوشیدن پیراهن تیم شان را دارند و می بینید روز به روز بر هواداران شان افزوده می شود اما پرسپولیس این چند مدت این موضوع را نداشته است. امیدوارم استارت کار از امسال شروع شود.

*امسال علاوه بر حواشی و مشکلات تیم اشتباهات فردی خیلی به تیم ضربه زد. آیا این را قبول داری؟

اشتباهات فردی جزیی از بازی است و تا اشتباه فردی رخ ندهد گلی هم زده نمی شود. اما درست است در تیم پرسپولیس این اشتباهات بیش از حد بود اما آن هم به دلیل عدم تمرکز و عصبی بودن بازیکنان بود. واقعا تمرکزی که باشگاه نتوانست برای بازیکنان فراهم کند و آنها را عصبی کرده بود. مشکلات بازیکنان اینقدر زیاد شده بود و باید هر سری بازیکنان مشکلات شان را به یک مدیرعامل می گفتند. حساب کنید مشکلات قراردادی و مالی را هر روز باید به یک مدیرعامل ثابت می کردیم و باید برای هر مدیرعامل یک بار مدرک می آوردیم و این باعثشد بچه ها از لحاظ روحی - روانی عصبی شوند. فکر می کنم این اشتباهات فردی به دلیل عدم تمرکز بازیکنان بود.

*محمد نوری با این شرایط برای فصل بعد با پرسپولیس تمدید خواهد کرد یا خیر؟

من همیشه گفته ام هر چه دارم از پرسپولیس است و عاشق این تیم هستم. واقعیت این است که یک پیشنهاد خوب از یکی از کشورهای عربی دارم که اسم آن تیم را نمی خواهم بگویم ولی اولویت اول و آخرم همیشه پرسپولیس بوده است و همیشه دوست دارم در این تیم بمانم. امیدوارم شرایط تیم بهتر شود. من مثل یک هوادار پرسپولیس دوست دارم این تیم همیشه موفق باشد چه با محمد نوری و چه بدون محمد نوری. من اعلام می کنم اولویت اول و آخرم پرسپولیس است و واقعا اگر این تیم به من پیشنهاد بدهد با تمام وجود می پذیرم.

*امسال یک فصل خیلی خوب با پرسپولیس داشتی. وقتی فهرست تیم ملی اعلام شد چه احساسی داشتی که در فهرست نبودی؟

به نظرم من آن زمان که جام ملت ها را از دست دادم واقعا حقم بود که در این جام حضور داشته باشم و می توانستم خیلی به تیم کمک کنم ولی خب کی روش صلاح دانست من حضور نداشته باشم و دیدید هیچ اعتراضی نکردم. این بار هم به نظرم حقم بود در تیم ملی حضور داشته باشم اما باز هم کی روش صلاح ندانست من حضور داشته باشم. همیشه در فوتبالم به سرمربی تیمم احترام گذاشته ام و چه بسا آن زمانی که در پرسپولیس بازی نکردم باز هم اعتراضی انجام ندادم. حتی شده بود دقیقه ۹۳ به میدان بروم اما فقط برای موفقیت تیمم دعا کردم. الان هم تیم ملی هم همین طور است و خیلی دوست دارم در خدمت تیم ملی باشم اما نظر کی روش چیز دیگری است و من هم احترام می گذارم و اگر لازم باشد قوی تر کار می کنم تا سال بعد به تیم ملی دعوت شوم و فقط برای موفقیت تیم ملی دعا می کنم.

*محمد نوری دلش از چه کسانی گرفته است؟

من چون خیلی زحمت کشیدم ناراحت این قضیه بودم که در جام جهانی حضور نداشتم. خیلی دوست داشتم در جام جهانی حضور داشته باشم. در جام ملت ها دو دوره حضور داشتم و گل هم زدم اما دوست داشتم در جام جهانی حضور پیدا کنم که نشد و تا عمر دارم این موضوع را فراموش نمی کنم که جام جهانی را از دست دادم. حالا اگر در جام جهانی بعدی بتوانم آمادگی بدنی ام را حفظ کنم تمام تلاشم را می کنم که در آنجا حضور داشته باشم و امیدوارم خدا به من کمک کند که بتوانم حداقل این یک آرزوی مهم زندگی ام را برآورده کنم.