سجادی فوتبال را بهتر ازخادم می‌شناسد

به گزارش افکارنیوز، علی فتح الله‌زاده در مورد کنار رفتن امیر‌ رضا خادم از راس تصمیم‌گیری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: امیدوارم خادم امروز متوجه شده باشد که کار کردن در این دو تیم تا چه حد استرس و مشکل دارد. من واقعا متاثر و متاسف هستم که این تجربه آقای خادم منجر به دریافت لطمات جبران‌ناپذیری از سوی استقلال و پرسپولیس شد و دلخوری میلیونها هوادار این دو تیم را در پی‌داشت.

وی در ادامه افزود: الان دیگر گذشته اما اگر نصف آن بیست میلیاردی را که به استقلال و پرسپولیس دادند، به خود مدیران این دو تیم داده بودند، مطمئن باشید که شرایط بسیار بهتر از این بود که امروز هست.

فتح‌الله‌زاده در ادامه تاکید کرد: تیم‌هایی اینگونه مردمی و به نوعی ملی جای تجربه کسب کردن نبود و نیست و مستقیما با سود و زیان و ایجاد ناهنجاری در جامعه مرتبط است، اگر هم کسی می‌خواهد فوتبال را تجربه کند، به نظرم باید از تیم‌هایی غیرحساس‌تر و کم هوادار تر شروع کند.

مدیر عامل پیشین باشگاه استقلال افزود: بحثمن البته با خادم نیست، من از رئیس جمهور محترم می خواهم که نگاه ویژه‌ای به تیم های مردمی داشته باشند، این هواداران تیم‌هایشان را دوست دارند. با این‌حال خوشحالم که آقای سجادی مامور رسیدگی به این دو تیم شده‌اند و به فوتبال نزدیکتر هستند و امیدوارم فکری به حال این دو تیم کند. او هم باتجربه تر است، هم آگاه تر به امور.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا پیشنهادی برای سجادی دارد یا خیر، گفت: ایشان خودشان به فوتبال مشرف هستند، من فقط پیشنهاد می‌کنم اگر ایده‌ای دارند در آن تردید نکنند و سریع آن را به اجرا بگذارند چون همین حالا هم استقلال و پرسپولیس از رقبای خود عقب مانده‌اند.

فتح‌الله‌زاده در ادامه در مورد سیستم انتخاب مربی استقلال در شرایط کنونی، گفت: این سیستم انتخاب مربی هم خودش یک بازی بود، در جایی که هیات مدیره و مدیران نمی‌دانند که تا کی هستند و کدامشان هستند، چگونه می‌توانند مربی برای استقلال انتخاب کنند؟

وی تاکید کرد: حتی اگر قرارداد هم بسته می‌شد در صورت تغییر هیات مدیره ممکن بود آن مربی مورد تایید اعضای جدید نباشد و این درست نیست همین حالا هم درست نیست که می خواهند سرمربی را معرفی کنند، چون ممکن است آقای سجادی اعضای هیات مدیره را عوض کند.

عضو پیشین هیات مدیره باشگاه استقلال تاکید کرد: انتخاب سرمربی تا نود درصد در اختیار و تصمیم مدیرعامل است که با مشورت کمیته فنی مربی را انتخاب می‌کند، نه همه اعضای هیات مدیره، به نظرم بهتر است کمی حرفه ای تر فکر کنیم.

وی در مورد دو شغله شدن و اصرار بر ماندن در هر دو شغل توسط افشارزاده گفت: این ممکن است که ایشان هم مدیرعامل باشگاه استقلال باشند و هم سرپرست حوزه وزارت ورزش و حتی هم در مجلس باشند و هم در حوزه شهرستانها و ... اما نتیجه این چند جا بودن با فشار بسیار سنگین باشگاه استقلال این می شود که تیمها ۶ و ۸ میزنند!