با خرید احتمالی پرسپولیس آشنا شوید

به گزارش افکارنیوز، جواهیر سوکای آلبانیایی پس از ۴ فصل حضور در اصفهان، پیراهن زرد سپاهان را از تنش بیرون می آورد و شاید با درخواست برانکو ایوانکوویچ کروات پرسپولیسی شود.

جواهیر ۲۷ ساله در مجموع بازیکن بدی نیست. این مهاجم در لیگ دوازدهم عملکردی قابل تقدیر داشت تا به اسلحه پنهان زلاتکو کرانچار سرمربی وقت سپاهان ملقب گردد.

سوکای در بهترین فصل لیگ برتری‌اش فقط ۱۴ مرتبه وارد ترکیب اصلی زردپوشان اصفهانی شد و ۱۸ بار به عنوان بازیکن ذخیره برای سپاهان به میدان آمد و جالب اینکه اکثر گل‌هایش را در بازی‌هایی زد که فیکس نبود.

با این حال عملکرد جواهر سپاهان در لیگ‌های ۱۳ و ۱۴ با آنچه پیش‌تر نشان داده بود، فرق داشت. سوکای اول لیگ سیزدهم رباط پاره کرد تا فقط ۶ بازی آخر فصل را نصف و نیمه تجربه کند.

مهاجمی که شاید پرسپولیسی شود، در لیگ چهاردهم، ۲۱ بار برای تیم حسین فرکی به میدان آمد اما دقایق تلاش او زیرنظر کادرفنی غیر کروات نصف جهانی‌ها از عدد ۴۳۰ هم نگذشت.

سپاهان فرکی در حضور مهدی شریفی با انگیزه، لوسیانو پریرای گلزن و محمدرضا خلعتبری تند و تیز نیاز چندانی به جواهر سابق کرانچار نداشت و این عاملی بود برای کنار ماندن سوکای از بیشتر دقایق بازی‌های فصل.

* طارمی که نباشد

با این حال در پرسپولیس " بدون مهدی طارمی " یک جواهیر آماده می‌تواند زیرنظر کادری متخصص و موقعیت‌شناس توانایی‌های خود را دوباره نشان دهد.

قرمزها اگر در پیشانی خط حمله خود پدیده لیگ چهاردهم‌شان را نداشته باشند، می‌توانند به توانایی‌های سوکای دل ببندند. شاید در این راه الگو گرفتن از کرانچار کمکی باشد برای برانکو تا از توانایی‌های این آلبانیایی بیشترین بهره را ببرد.

در لیگ دوازدهم زلاتکو روش استفاده از سوکای در اواسط نیمه دوم بازی‌ها را پیش گرفته بود و از قضا این راهکار جواب داد.

سوکای در هفته‌های دوم(مقابل فولاد) و هفتم(برابر فجر) فقط چند دقیقه پس از ورودش به زمین گل زد. این اتفاق در مصاف با نفت آبادان در ایستگاه نهم روی داد. جواهیر در دقیقه ۵۸ بازی با جنوبی‌ها جای میلاد زنیدپور وارد بازی شد و دقیقه ۵۹ گل یک امتیازی بازی را زد.

سوکای در دیدار حساس ذوب‌آهن برابر پرسپولیس(هفته نهم) یک بار دیگر ۴ دقیقه بعد از گرفتن جای احمد جمشیدیان(۷۲) دروازه نیلسون کوریای برزیلی را باز کرد.

جواهیر در ادامه راه به ملوان، نفت تهران، راه‌آهن، ذوب‌آهن(۲) گهر و صبا هم گل زد تا نشان دهد چارچوب دروازه رقبا را خوب می‌شناسد.

* اسلحه بین‌المللی

سوکای برای سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا ۱۹ بازی انجام داد و ۷ گل زد. این در شرایطی بود که تنها ۹۶۵ دقیقه فرصت بازی طی سه فصل نصیبش شد.

با این اوصاف می‌توان زدن یک گل در هر ۱۳۷ دقیقه و گرفتن ۶ امتیاز مستقیم از رقبای آسیایی را یک امتیاز مثبت در سنجش توانایی‌های بین‌المللی او به حساب آورد.

شاید مهمترین گل جواهیر در سال ۲۰۱۴ وارد دروازه تیمی شد که پرسپولیس را از فصل جاری لیگ قهرمانان حذف کرد. سوکای در دقیقه ۹۱ دیدار سپاهان و الهلال دروازه تیم سامی جابر را باز کرد تا گل ۳ امتیازیاش اندوختههای حریف را بر باد دهد.