سربازان میلیاردی

به گزارش افکارنیوز، خیلی‌ها می‌گفتند این بازیکنان باید مثل همه اقشار عادی جوان‌ها به پادگان بروند و خدمت سربازی‌شان را مثل بقیه بگذرانند. با این دیدگاه‌ها کار داشت پیش می‌رفت که ملی‌پوش بودن بعضی از متخلفان خیلی مسائل را تغییر داد. در واقع به خاطر اینکه بازیکنان ملی‌پوش در خدمت تیم ملی کشورمان بودند قرار بود سختگیری‌ها کمتر شود. در نهایت هم سختگیری‌ها کم شد اما حساسیت‌ها همچنان ادامه داشت. به این ترتیب تصمیم گرفته شد بازیکنان سرباز ۵ ماه خدمت کنند و بعد از آن به تیم‌های نظامی بروند و فوتبال‌شان را بدون دردسر ادامه دهند. البته برای این کار هم قرار شد قرارداد مالی بسته نشود و به بازیکنان سرباز حقوق سربازی تعلق بگیرد.
این اتفاق برای تیم‌های نظامی مثل تراکتورسازی، ملوان بندرانزلی، فجرسپاسی، نیروی زمینی و… خیلی خوب بود اما انگار آنها برای رقابت با یکدیگر مجبور شدند یکسری قوانین را زیر پا بگذارند. مثلا در همین مدت اخیر خبر رسیده تراکتورسازی تبریز برای اینکه بتواند مهدی شریفی را برای فصل پانزدهم به خدمت بگیرد به او پیشنهادی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی داده تا این بازیکن را راضی کند از فصل پانزدهم خدمت سربازی‌اش را پشت سر بگذارد.
در واقع در حال حاضر مهدی شریفی مهاجم گلزن سپاهان مشغول به تحصیل است و ظاهرا ترم آخر خود را می‌گذراند اما تراکتوری‌ها برای اینکه زودتر این بازیکن را به خدمت بگیرند، به او پیشنهادی بالا دادند تا زودتر کارهای مربوط به خدمت سربازی‌اش را انجام دهد و سرباز تراکتورسازی شود. هنوز در رابطه با اینکه شریفی این پیشنهاد را قبول کرده یا نه خبری نرسیده اما هیچ بعید نیست با این پیشنهاد بالا و البته اینکه تراکتورسازی هم آسیایی است، شریفی راهی تبریز شود.
اما علاوه بر مهدی شریفی ظاهرا این شرایط برای علیرضا بیرانوند هم وجود دارد. به این ترتیب که تراکتوری‌ها چنین پیشنهاد میلیاردی هم به بیرانوند دادند و منتظر جواب او هستند. البته تراکتورسازی در پست دروازه‌بانی هم به دنبال مهدی رحمتی است و هم به دنبال بیرانوند.
پس اگر رحمتی به پیشنهاد تراکتوری‌ها جواب مثبت بدهد که هیچ اما اگر این اتفاق نیفتد و رحمتی به فکر رفتن به استقلال باشد، مطمئنا مسوولان این باشگاه تبریزی پیشنهاد بیرانوند را جدی‌تر از قبل پیگیری می‌کنند. بیرانوند هم یک ترم دیگر برای گرفتن مدارک دانشگاهی‌اش دارد و باید به زودی سرباز شود. البته برای اینکه امسال سرباز نشود بیرانوند می‌تواند واحدهای درسی خود را در ۲ ترم تقسیم کند و یا در نهایت خیلی زود به مقطع کارشناسی ارشد برود تا باز هم دانشجو شود و به راحتی فوتبالش را در هر تیمی که خواست ادامه دهد اما ظاهرا پیشنهاد مالی تراکتوری‌ها آنقدر وسوسه‌انگیز است که بعید نیست بیرانوند حتی قید مقام آوردن در آسیا با نفت تهران را بزند و به تراکتورسازی برود چرا که تراکتورسازی تبریز رقمی را پیشنهاد داده که تقریبا ۲ برابر مبلغ نفتی‌هاست.
به هر ترتیب اینکه تراکتورسازی به دنبال جذب بازیکنان سرباز و شاخص لیگ برتر باشد، عجیب نیست اما اینکه به این بازیکنان پیشنهادهای میلیاردی داده شد ظاهرا قانونی نیست و باید دید چه اتفاقی در این زمینه میافتد. به نظر میرسد سازمان نظام وظیفه با این رقمها مخالف است و اجازه نمیدهد بازیکنان سرباز بیش از حقوق سربازی خود، مبلغی دریافت کنند. پس با این تفاسیر باید دید تراکتوریها برای جذب بازیکنان به چه ترفندهایی روی میآورند.