قیمت بازیکنان ایرانی درقطر: ۳۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان

به گزارش افکارنیوز، قطعاً هر یک از این بازیکنان در ایران بازی می‌کردند، بالای ۲ میلیارد نمی‌گرفتند ولی حالا لیگی به نام قطر پیدا شده که به آنها دستمزدهایی به مراتب سنگین‌تر می‌دهد.

آنها روی هم رفته چه پولی می‌گیرند؟
دستمزد بازیکنان ایرانی شاغل در امارات رقمی نزدیک به ۳۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است. بی‌شک این بازیکنان به هیچ‌وجه نمی‌توانستند در ایران یا هر جای دیگر دنیا چنین پولی دریافت کنند.
رقم حدودی دستمزد بازیکنان ایرانی شاغل در قطر
اشکان دژاگه - ۲۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان
مجتبی جباری - حدود ۴ میلیارد تومان
پژمان منتظری - حدود ۴ میلیارد تومان
آندو - حدود ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان
مهرداد پولادی - حدود یک میلیارد تومان
محمد نوری‌ - حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان


دژاگه‌؛ گران‌ترین بازیکن تاریخ ایران
امروز اشکان دژاگه را باید گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران نامید. احتمالاً روی دست او نمی‌آید چون قطری‌ها حاضر شدند به خاطرش ۵ میلیون پوند بدهند. این روزها پوند ۴۹۹۰ تومان است و یک ضرب ساده نشان می‌دهد اشکان سالانه ۲۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد. تازه به این دستمزد، آپشن‌های قراردادش را هم اضافه کنید‌؛ مثل خانه، ماشین مدل بالا، پاداش پاس گل، گل، پاداش موفقیت تیم و… اشکان دژاگه کجای دنیا می‌توانست چنین پولی بگیرد؟ قطعاً هیچ‌ جا. به خاطر همین بود که قید بازی در انگلیس را زد و به حوزه خلیج فارس آمد. بیراه نبود که فاضلی مدیر برنامه‌های دژاگه مدام در مقابل انتقادها می‌گفت: «هیچ‌کس نمی‌داند چه قراردادی برای اشکان بسته‌ایم.»

آندو‌؛ ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان
بعد از آنها آندو در رده سوم قرار دارد؛ بازیکنی که می‌توانست در ایران نهایتاً ۲ میلیارد قرارداد ببندد و تازه مالیات سنگینی هم پرداخت کند، حالا به ‌ام‌صلال رفته است. او با قراردادی به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به این تیم رفته است. با توجه به قیمت ۳۲۴۴ هزار تومانی دلار، یعنی آندو رقمی نزدیک به ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد. تازه قیمت دلار پایین رفته و بی‌شک با هر یک ریالی که بالا برود، درآمد آندو هم افزایش پیدا می‌کند. او هم در قراردادش آپشن‌هایی دارد و می‌تواند با گل و پاس گل و یا هر بردی که تیم به‌ دست می‌آورد، پولی به جیب بزند.

نوری و پولادی در رده‌های بعدی
محمد نوری با قراردادی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار به المسیمیر ملحق شده است. یعنی رقم دستمزد این بازیکن با توجه به ارزش امروز دلار، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. مهرداد پولادی هم با قراردادی به ارزش ۳۰۰ هزار دلار ارزان‌ترین بازیکن ایرانی قطر به حساب می‌‌آید که البته در تیم دسته دومی الشحانیه بازی می‌کند. پولادی حدود یک میلیارد دستمزد می‌گیرد.

مجتبی جباری و پژمان منتظری ۸ میلیارد!
اين دو بازيكن هم با قراردادي نزديك به ۴ ميليارد تومان، جزو گرانترينها هستند. جباري در سال اول قراردادش رقمي به مراتب پايينتر بود اما توانست با عملكرد خوبش، رقم را بالاتر ببرد. پيشنهاد الاهلي به منتظري هم آنقدر خوب بود كه تصميم گرفت امصلال را ترك كند و به اين تيم ملحق شود. جباري و منتظري قطعاً در ايران نميتوانستند چنين پولي بگيرند اما در قطر به راحتي چنين دستمزدي دريافت ميكنند. آنها هم علاوه بر خانه و ماشين مدل بالا، پاداش برد، پاداش گلزني و پاس گل را هم در قراردادشان دارند. جباري كه در طول فصل هم گل ميزند و هم پاس گل ميدهد، قطعاً درآمد بيشتري خواهد داشت.