عابدینی: یک دلال برانکو را نابود می کند

به گزارشافکارنیوز،لیگ برتر با توجه به صحبت‌های مسئولان سازمان لیگ که اعلام کرده بودند در صورت عدم پرداخت بدهی باشگاه‌ها این باشگاه‌ها اجازه حضور در رقابت‌‌های لیگ برتر را ندارند در حالت تعلیق قرار گرفته است.

امیر عابدینی خیلی از این اتفاق نگرانی ندارد و معتقد است این موضوع حل خواهد شد. وی درباره پرسپولیس هم صحبت کرد و یک ایجنت را متهم کرد.

اظهارات عابدینی را در ادامه می خوانید:

* لیگ امسال با توجه به این‌که خیلی از باشگاه‌ها هنوز بازیکن نگرفتند و سازمان لیگ هم اعلام کرده باشگاه‌های بدهکار اجازه حضور در رقابت‌ها را ندارند فکر می‌کنید چگونه برگزار شود؟


- نگران نباشید درست می‌شود. یک مقدار مسایلی هست که باید حل و فصل شود. متاسفانه تصمیماتی گرفته می‌شود که فوتبالی نیست و بیشتر احساسی است. باید سریعا یک جلسه بگذاریم و قضایا را حل کنیم. این نمی‌شود که آقایان فتوا دهند ۱۱ تیم نمی‌توانند در لیگ شرکت کنند.

* این مساله تعلیق باشگاه‌های بدهکار هم مانند اجازه ندادن دوربین‌های صداوسیماست؟


- این موضوع هم مثل خیلی موضوعات دیگر است. متاسفانه بعضی‌ها در فوتبال آمده‌اند که آثار تخریبی‌شان ادامه دارد. همین موضوع پیکان و راه‌آهن شر عجیبی بود و یک جور تخریب. چطور می‌شود راه‌آهن را به لیگ یک انداخت.

* در موضوع راه‌آهن به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال به جای آنکه کارمند متخلفش را تنبیه کند یک باشگاه را قربانی کرد.


- اگر کسرایی خلاف کرده یا نکرده باید بررسی شود و اعلام کنند. فدراسیون می‌تواند یک باشگاه را بابت حضور بازیکنان غیرمجاز تنبیه و جریمه کند اما نمی‌تواند یک باشگاه را از حیز انتفاع خارج کند. اگر ایرادی هم بوده باید بازیکن تعلیق شود نه این‌که مثل خیلی از بازیکنان دیگر ۱۰ بازی انجام دهد بعد در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

* با این اوصاف لیگ برتر پیش‌رو را چطور می‌بینید؟


- هواداران فوتبال نگران نباشند. لیگ امسال از پارسال بهتر انجام می‌شود.

* قلعه‌‌نویی و دایی هم تیم گرفتند، فکر می‌کنید صبای دایی مثل پرسپولیس فصل پیش شود؟


- مبارک آقایان باشد. درباره صبا باید بگویم این باشگاه از نظر مالی مشکل دارد. اگر بتوانند چند بازیکن بگیرند علی دایی می‌تواند این تیم را جمع کند.

* یکی از اتفاقات جالب لیگ امسال قرارداد بستن نکونام با سایپا بود در حالی که هیات‌رییسه فدراسیون و کی‌روش او را به عنوان دستیار برای تیم ملی معرفی کرده بودند.


- کی‌روش تا حالا ۷،۸ بازیکن را به عنوان دستیار کنارش گذاشته اما همه آنها را بعد از مدتی رد کرده است. وقتی در فوتبال ما کسی مثل کریم باقری را داریم که جزو اسطوره‌های این فوتبال است و سابقه خوبی هم دارد نمی‌دانم چرا کسی از او نمی‌خواهد به تیم ملی کمک کند.

* البته در این باره مقصر کی‌روش نیست بلکه خود نکونام خواسته با سایپا قرارداد ببندد.


- جواد این کار را کرده چون از نظر خودش و خیلی‌ها او هنوز یک بازیکن است. نکونام می‌تواند یکی از بهترین هافبک‌های لیگ باشد. برای جواد زود بود که دستیار شود.

* این روزها درباره دوران پس از تحریم صحبت می‌شود. فکر می‌کنید فوتبال ما بعد از توافق هسته‌ای دچار تحول شود؟


- اگر فوتبال را در قالب صنعت ببینید و در چرخه تولید از فوتبال استفاده کنیم فوتبال هم مانند اقتصاد شکوفا می‌شود. وقتی اقتصاد ما از قالب تک‌محصولی در بیاید و واردات در ایران رقابتی شود دیگر کسی دنبال جنس چینی بنجل نمی‌رود و آن وقت می‌توانیم در این اقتصاد شکوفا شده رقابت کنیم. وقتی بتوانیم به جای فروش نفت فرآورده‌های نفتی را بفروشیم می‌توانیم از فوتبال به عنوان یکی از محصولات و تولیدات داخلی در عرصه بین‌المللی استفاده کنیم. اما اگر نگاه دولت به اقتصاد باری به هرجهت باشد آثار آن این می‌شود که هنوز پیکان ۵۳ ساله پیکان است! هنوز هم پیکان مظهر تولید داخل است. در حالی که از پیکان به سایپا رسیدن یعنی از صفر به سوی صفر حرکت کردن است. اقتصاد ایران به گونه‌ای است که می‌تواند به اقتصاد دنیا طعنه بزند. با ایجاد اشتغال و بزرگ دیدن صنعت مطمئن باشید که فوتبال ما هم بزرگ می‌شود و شکل می‌گیرد. ولی اگر چرخه اقتصادی کند حرکت کند فوتبال هم تغییری نمی‌کند. اما اگر به فوتبال هم به عنوان یک منبع بزرگ اقتصادی نگاه کنیم فوتبال هم رونق می‌گیرد.

* بحثما خیلی اقتصادی شد، فکر می‌کنید پرسپولیس فصل را چگونه آغاز کند؟


- درباره پرسپولیس باید بگویم که یک دلال نامی به نام آقای " الف. س " همه‌کاره پرسپولیس شده و اگر دستش را از پرسپولیس قطع نکنند برانکو را هم در جیبش می‌گذارد و نابود می‌کند. این دلال که می‌داند با چه کسانی ببندد و چطور در پرسپولیس نفوذ کند مثل یک اختاپوس روی فوتبال ایران و پرسپولیس افتاده به نظر من این آقا همه‌کاره باشگاه شده است.

* پس این‌که برانکو گفته بود دلال‌ها امانش را بریده‌اند و بعد هم تکذیب کرد به نوعی مورد تایید شماست.


- دقیقا همین‌طور است. آقایان طوری در پرسپولیس عمل کردند که بدبیاری‌های این تیم تمامی ندارد. پرسپولیس را مردم‌گریز کرده‌اند و هر روز این تیم در حال ضربه خورد و دور شدن از مردم است. طوری عمل کرده‌اند که هواداران دیگر روحیه‌ای برای حمایت از پرسپولیس ندارند و پرسپولیس دچار افسردگی هواداری شده است. هویت و بازار اخلاقی و فنی این تیم روبه افول است.

* فکر می‌کنید کریم باقری هم چنین مسایلی را دیده که همراه تیم به ترکیه نرفته است؟


- باقری شأنیت دارد و تا جایی که من می‌دانم اعلام کرده باید در سطح پرسپولیس بازیکن بگیرند. او با جذب این بازیکنان مخالف بوده اما هیات‌مدیره گفته که با نظر برانکو این کار را کرده است و من می‌دانم که باقری درخواست جلسه رودررو با برانکو را داشته اما تا این لحظه مدیریت باشگاه چنین جلسه‌ای را برگزار نکرده است.

* پس باید انتظار یک پرسپولیس شکست خورده را از ابتدای فصل داشته باشیم.


- فقط می‌دانم پرسپولیس مدیریتش از پارسال هم بدتر است. اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس است حتی اگر با عصا راه برود. واقعا نمی‌دانم به چه گناهی می‌خواهند کمر این باشگاه را بشکنند.