سونامی ایرانی همه را نابود می کند

به گزارش افکارخبر،. فرزان عاشورزاده نماینده وزن ٥٨ - کیلوگرم در شیاپچانگ جایزه بزرگ روسیه نمایش فوق‌‌العاده‌ای داشت و با یک مدال طلای با ارزش، استارت توفانی ایران را در دور جدید جمع‌آوری امتیازات المپیکی زد.

عاشورزاده تکواندوکار وزن ۵۸ - کیلوگرم کشورمان پس از یک دور استراحت، به مصاف ویلتون تکستریا از برزیل، دارنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۵ رفت و در پایان راند دوم با نتیجه ۲۵ - ۴، حریفش را ۱۲ تایی کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

فرزان در دامه رودرروی تائی مون چا از کره‌جنوبی، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۳ قرار گرفت. این تکواندوکار کره‌ای که در دو مبارزه قبلی خود نمایندگان بلژیک و روسیه را با نتایج ۲۴ - ۱۰ و ۲۶ - ۹ از پیش ‌رو برداشته بود، مقابل سونامی تکواندوی ایران حرفی برای گفتن نداشت و در اواسط راند سوم ۱۲ تایی شد. تکواندوکار شایسته کشورمان با این پیروزی مقتدرانه مقابل کره‌جنوبی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و برای رسیدن به فینال این رقابت‌ها به مصاف لونت تونکات آلمانی رفت که ۱۰ - ۵ به پیروزی رسید. فرزان در ادامه و برای کسب مدال طلای این رقابت‌ها، با کارلوس ناواروی مکزیکی مبارزه کرد که در پایان با نتیجه ۸ - ۵ به برتری رسید و علاوه بر مدال طلای وزن اول جایزه نقدی ۵۰۰۰ دلاری را هم گرفت. در این وزن، تکواندوکاران کره‌جنوبی و آلمان مشترکاً بر سکوی سوم قرار گرفتند. عاشورزاده برای جایزه بزرگ روسیه نزدیک به ۱۰ کیلو وزن کم کرد و سختی زیادی را بابت همین مسئله متحمل شد اما او می‌گوید با این طلا حالا عطش زیادی برای رقابت‌های بعدی دارد: «ورزش حرفه‌ای سختی‌های خودش را دارد و برای رسیدن به بهترین نتایج باید آن را تحمل کرد. بعد از این مسابقات عطش من بیشتر شد.

امیدوارم باز هم خدا کمک کند تا بتوانم به همین روند ادامه دهم. من برای المپیک روزشماری می‌کنم.» فرزان که عطش مدال طلا دارد، معتقد است مسابقات گرندپریکس و سختی‌هایش درس‌های زیادی برای او دارد‌: «سال قبل در ۳ گرندپریکس شرکت کردم که حاصل ۳ مسابقه ۲ طلا و یک نقره بود. به همین دلیل خوشحالم از ۳ گرندپریکس که با حضور ستارگان ‌برتر جهان برگزار شد، ۳ بار فینالیست بودم و تجربیات خوبی به ‌دست ‌آوردم. حالا هم امیدوارم با تجربیات این میادین در مسابقات پیش ‌رو عملکرد خوبی بر جا بگذارم.» او درباره سطح کمی و کیفی مسابقات روسیه می‌گوید‌: «بازی‌های گرندپریکس با توجه به اینکه فقط ۳۱ تکواندوکار رنکینگ المپیکی‌ها در آن شرکت می‌کنند، بسیار سخت است و هر مسابقه حکم فینال را دارد.»
عاشورزاده به ایرانی بودنش افتخار می‌کند‌: «از اینکه مردم ایران با مدال طلای من احساس خوشحالی می‌کنند، خیلی خوشحالم و به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم.»

سونامی تکواندو درباره ۵ تکواندوکار دیگری که می‌توانند سهمیه بگیرند، می‌گوید‌: «کره‌جنوبی، مکزیک، پرتغال، آلمان و آرژانتین. البته شخصاً دوست دارم در ۳ گرندپریکس باقی‌مانده تا المپیک با حریفان سرسختی که تا به حال با آنها مبارزه نکرده‌ام، روبه‌رو شوم، به خصوص تکواندوکاران آرژانتین و استرالیا.»

هوگوپوش وزن دوم تیم ‌ملی که با اختلاف زیادی در صدر رنکینگ المپیکی‌های وزن ۵۸ - کیلوگرم قرار دارد، معتقد است هنوز هیچ چیز قطعی نیست و تا زمان اعلام اسامی نفرات کسب سهمیه المیپک ریو، برای هر مسابقه سرسختانه می‌جنگد: «شاید با توجه به امتیازاتم، روی کاغذ همه سهمیه المپیک را برای من بدانند اما تا آخرین لحظه و در هر مسابقه‌ای که حاضر شوم، هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهم. به غیر از نتیجه مطلوب فکر نمی‌کنم.»

عدد ۳ سونامی بعد از گرندپریکس!
فرزان عاشورزاده پس از كسب مدال طلاي مسابقات گرندپريكس روسيه، به نشانه كسب سومين طلاي خود در مسابقات گرندپريكس رو به دوربين عدد ۳ را نشان داد! فرزان در سال ۲۰۱۴ پس از كسب مدال نقره مسابقات گرندپريكس قزاقستان، در رقابتهاي منچستر مدال طلا گرفت، در فينال اين پيكارها هم كه با حضور ۸ تكواندوكار برتر جهان برگزار شد، طلايي شد و در دومين روز مسابقات مرحله اول گرندپريكس در سال ۲۰۱۵ طلاي سوم خود را دشت كرد.