به گزارش افکارخبر، محمد رهبری در خصوص شرایط تیم ملی شمشیربازی و آمادگی این تیم برای حضور در مسابقات جهانی اظهار داشت: بعد از پایان مسابقات قهرمانی جهان یک ماه برای ریکاوری اردوها تعطیل است و از دو هفته دیگر اردوهای خود را به طور منظم آغاز می‌کنیم. ما ۶ دوره مسابقات یعنی هر ماه یک مسابقه برای کسب امتیاز ورودی المپیک لندن در پیش داریم.

وی افزود: رئیس فدراسیون شمشیربازی گفته در تمام مسابقاتی که امتیاز المپیک در آن وجود دارد، افرادی که در بخش انفرادی شانس دارند اعزام و در مسابقاتی هم که تیمی است، کل تیم اعزام می‌شود.

عضو تیم ملی شمشیربازی درباره زمان آغاز لیگ گفت: لیگ شمشیربازی از مهرماه شروع می‌شود اما من هنوز قراردادی با تیم باشگاهی ندارم. در این فصل فقط تیم دانشگاه آزاد از بخش خصوصی آمده و دو نفر از ملی‌پوشان را در اختیار گرفته است و مابقی بدون تیم مانده‌اند. به احتمال زیاد باید از تیم هیئت ها وارد لیگ شوم که البته آنها هم پولی نمی‌دهند. من سال گذشته در تیم استقلال بودم و تنها ۲ میلیون تومان از قرارداد خود را دریافت کردم.

رهبری در خصوص درآمد ملی‌پوشان از لیگ شمشیربازی عنوان کرد: اگر عضو تیمی در لیگ نباشیم در بحثدرآمدزایی ما هم مشکل ایجاد می‌شود. اگر به تیمی ملحق شویم حداقل هزینه رفت و آمد خود را تامین می‌کنیم، در غیر این‌صورت باید هزینه‌ها را از جیب خودمان پرداخت کنیم. البته در این زمینه فدراسیون حمایت‌های خوبی انجام داده است و برای ملی‌پوشان حقوق ماهیانه در نظر گرفته‌اند و این پول کمک هزینه‌ای برای ملی‌پوشان است.

وی در پایان گفت: ما از لیگ درآمدی نداشتیم و حقوق فدراسیون و جوایز حاصل از مدال‌ها را فقط داریم و اگر در لیگ درآمد داشتیم شرایط بهتر بود. متأسفانه تیم‌ها از لیگ شمشیربازی استقبال نمی‌کنند. ما انتظار زیادی از تیم‌ها نداریم و با حداقل‌ها هم حاضریم در تیم‌های باشگاهی حضور پیدا کنیم.