کاپیتان پرسپولیس: شرایط ما بحرانی ست

به گزارش افکارخبر، هادی نوروزی در آستانه دیدار مقابل فولاد در اهواز، یک مصاحبه چالشی انجام داد.

دیگر می‌توانیم نام شرایط پرسپولیس را «بحرانی» بگذاریم؟
بله، تا وقتی هم به پیروزی نرسیم، این بحران ادامه خواهد داشت. ان‌شاءا… بتوانیم با کسب اولین پیروزی در اهواز، استارت خوبی بزنیم و شرایط‌مان را تغییر دهیم. یعنی چاره دیگری جز کسب برد نداریم. از هر کدام از بازیکنان هم بپرسید، همین را می‌گوید و از انگیزه تیم برای برد صحبت می‌کند.

در این روزها فقط بحثدر مورد داوری بود، دیگر این بحثتمام شده یا نه؟
هر کسی که کمی وجدان داشته باشد می‌داند داوری‌ها به ضررمان بود. اصلاً ما اشتباه کردیم، رئیس کمیته داوران، کارشناسان داوری و سایر پیشکسوتان ما هم دچار اشتباه شدند؟ اشتباه داوری وجود داشته و نباید کتمان کرد ولی ما هم نباید موقعیت‌های از دست رفته‌مان را نیز به گردن داوران بیندازیم. داوری‌ها به ضررمان بوده ولی از این به بعد طوری بازی می‌کنیم که هر قدر اشتباه علیه پرسپولیس داشته باشند هم در نتیجه خللی ایجاد نکند.

یدا… جهانبازی داور این بازی شده. او یک حساسیت خاصی روی بازی تو دارد و تقریباً هر بار که دیدار پرسپولیس را سوت می‌زند، به تو به خاطر دایوینگ، اخطار می‌دهد. قبول داری؟
اگر من دایوینگ می‌کنم و باید اخطار بگیرم پس بازیکنان حریف در ۴ بازی گذشته باید تا نیم‌فصل محروم شوند! به مهدی طارمی در میانه میدان اخطار می‌دهند اما پنالتی‌های ما می‌سوزد. همین آقای جهانبازی در بازی اول، دو پنالتی ما را سوت نزد. البته من امیدوارم این داور، با اشتباهات کمتری دیدار ما مقابل فولاد را سوت بزند چون تیم ما جوان است و با یک سوت اشتباه، به‌هم می‌ریزد اما از اول لیگ، نه تنها آقای جهانبازی بلکه ۳ داور دیگر نیز به ما ضربه زدند. به خدا با هر اشتباه داوری، روحیه‌مان را در زمین از دست می‌دهیم.

مهاجمان پرسپولیس هم گل نمی‌زنند. این به خاطر ناتوانی مهاجمان است یا استرس آنها؟
شما نمی‌توانید بگویید که بازیکنان ما در گلزنی ناتوان هستند چون همین حالا هم پرسپولیس یکی از بهترین آمار را در گلزنی دارد. همه گل‌های ما توسط مهاجمان رقم خورده و این، یک معنای مهم دارد. کلی موقعیت از دست داده‌ایم اما اگر نیمی از آنها به گل بدل می‌شد، همین الان حداقل ۱۰ امتیاز داشتیم. هر تیمی آرزو دارد مهاجمان ما را داشته باشد. خودتان بروید و از سایر مربیان لیگ بپرسید. ما یک تیم هماهنگ و یکدست هستیم که اگر در داوری‌ها عدالت حاکم شود و گل‌های بدی نخوریم، بار تیم را در خط حمله می‌کشیم.

شنیدی که علی کریمی از پرسپولیس تعریف کرده؟
بله و از ایشان بسیار ممنونم. کسانی که فوتبال را می‌فهمند، می‌دانند تیمی که این قدر زیبا بازی می‌کند، وقتی روی دور برد بیفتد، بهترین تیم لیگ می‌شود. قسم می‌خورم اگر بدشانسی‌ها کنار برود، بازیکنان‌مان استرس‌شان را کاهش دهند و داوری‌ها تأثیری بر عملکردمان نداشته باشد، تمام تعریف‌های علی کریمی درست از آب درمی‌‌آید.

بعد از بازی با ذوب‌آهن، تو و سوشا مکانی با هم برخوردی داشتید؟
در ابتدا باید بگویم واقعاً متأسفم برای کسانی که این مسائل را درست می‌کنند. اصلاً معلوم نیست چنین داستان‌هایی از کجا درمی‌‌آید. من می‌گویم به خاطر جذب مخاطب، نباید هر مطلبی نوشته شود، این خوب نیست.

یعنی می‌گویی هیچ برخوردی بین تو و سوشا به وجود نیامد؟ همه چیز را تکذیب می‌کنی؟
بالاخره بعد از باخت یکسری اتفاقات در داخل رختکن رخ می‌دهد اما نه اینکه من به سوشا بی‌احترامی کنم و او جواب مرا بدهد. با هم صحبت کردیم و هر کسی تقصیر خودش در این شکست را پذیرفت ولی یک مسئله کوچک را تا این حد بزرگ کردند که انگار ما در رختکن به روی همدیگر هفت‌تیر کشیده‌ایم!

این بازی برای تو هم حاشیه‌هایی دارد. مثلاً همان ماجرای لگد زدن به در رختکن و در ورودی به راهرو!
به خدا قسم می‌خورم به جایی لگد نزدم. یک نفر می‌خواست خودش را در برنامه ۹۰ شیرین کند، آمد و حرف‌های دروغی به زبان آورد. متأسفانه برخی از آدم‌های چسبیده به فوتبال «عقده» دیده شدن دارند و بدون فکر، حرف می‌زنند. خبرنگارتان به اهواز آمده بود و می‌داند اگر من به در راهرو لگد می‌زدم، مچ تا زانویم می‌شکست. آن در، ۶ دهنه داشت و حداقل ۳۰۰ کیلوگرم بود منهای وزن شیشه‌هایش! چطور می‌توانستم به آن لگد بزنم؟ در رختکن هم یک دروغ بزرگ بود. ما هر سال که به اهواز می‌رویم، با این مسائل مواجه می‌شویم. به خدا من این شخصیت را ندارم که به جایی لگد بزنم یا به کسی توهین کنم. اخراج شدم، کارتی که به من داد هم درست بود. گرچه محسن ترکی به بازیکنان استقلال خوزستان در آن بازی کارت نداد اما اخراج من درست بود پس باید به چه چیزی اعتراض کنم؟ برنامه ۹۰ هم یک سوژه کوچک را بزرگنمایی می‌کند. در اهواز هم گفتم که به هیچ دری لگد نزدم و این کارها در شخصیت من نیست، باز هم می‌گویم. اصلاً به ورزشگاه که رفتیم، می‌روم آن فردی که گفته بود من به درهای رختکن و راهرو لگد زدم را پیدا می‌کنم تا چشم در چشم، به خودش هم این موضوع را بگویم.

پرسپولیس به لحاظ نتیجه‌‌گیری عملکرد بسیار ضعیفی داشته. در صورت شکست احتمالی به فولاد، باز هم باید از برانکو حمایت کرد؟
هواداران ما بهترين قاضي هستند و واقعيتهاي تيم را ميدانند. برانكو يك مربي بزرگ و باشخصيت است كه تمرينات بانشاطي در دستور كارش دارد. او واقعاً آدم بدشانسي است كه در ۴ هفته به اندازه دو فصل براي تيمش، اشتباهات داوري رخ داد. همچنين اشتباهات فرديمان هم زياد و غيرقابل باور بود. يك مهاجم يا يك مدافع چند بار بايد اشتباه كند؟ قسم ميخورم ما با دو برد، متحول ميشويم و تا قبل از نيمفصل به جمع مدعيان ميرسيم. تيممان خيلي خوب است، برانكو هم فقط از ما ميخواهد بهترين عملكردمان را داشته باشيم. همه بازيكنان براي برانكو جان ميدهند اما بدشانسي نميگذارد او نتيجه بگيرد. بايد همه ما از او حمايت كنيم چون تغييرات دوباره هيچ دردي را دوا نخواهد كرد و بر مشكلات تيم ميافزايد. فولاد را ببريم، همه اين حاشيهها جمع ميشود.