استقلالی سابق: به جای یک مربی موفق میخواهم بیزینس‌من موفقی باشم

به گزارش افکارخبر، فابیو که به تازگی صاحب یک فرزند پسر شده، برای برناردو هم آرزوهای فوتبالی بزرگی دارد از جمله اینکه بتواند از او فوتبالیست بزرگتری شود.

فابیو هنوز هم طرفداران استقلال به نیکی از تو یاد می‌کنند و معتقدند باشگاه بازیکنی در سطح تو پیدا نکرده است؟
طرفداران استقلال همواره به من لطف داشتند. شاید باور نکنید هر لحظه به فکر آنها هستم و با خاطرات خوشی که با آنها داشتم، زندگی می‌کنم و هنوز هم لباس‌های استقلال را می‌پوشم و ورزش می‌کنم.

پس اخبار این تیم را هم پیگیری می‌کنی؟
بله هم از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری، هم از طریق دوستانم در ایران پیگیر نتایج و اخبار استقلال در لیگ ایران و آسیا هستم. الان هم خوشحالم که استقلال خاطرات تلخ دو سال گذشته را تا حدود زیادی فراموش کرده و توانسته شروع خوبی داشته باشد تا مدعی قهرمانی باشد.

پارسال شایعات زیادی در خصوص بازگشت تو به استقلال و فوتبال حرفه‌ای بود. واقعاً چنین تصمیمی داشتی؟
من می‌توانستم بعد از بهبودی مصدومیت شدیدم دوباره بازی کنم اما وقتی شرایطم را با خانواده و دوستانم بررسی کردیم، به این نتیجه رسیدم که قید فوتبال حرفه‌ای را بزنم. دروغ چرا پالس‌های مثبتی برای بازگشت دریافت کردم به خصوص از ایران و استقلال اما نتوانستم ریسک این موضوع را به جان بخرم چون همواره دوست داشتم نام جان‌واریو نزد طرفداران و فوتبال‌دوستان ایران به نیکی برده شود نه…

الان که رسماً از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کردی، قصد نداری مربیگری را تجربه کنی؟
نه، نه اصلاً به آن فکر هم نکردم چون با روحیاتم سازگار نیست که بخواهم استرس و دردسرهای مربیگری را به جان بخرم، به همین خاطر اصلاً در کلاس‌های مربیگری هم شرکت نکردم.

اما تجربه نشان داده هافبک‌های خلاقی مثل تو می‌توانند مربیان موفقی هم از کار دربیایند؟
واقعیتش این است که ترجیح می‌دهم به جای یک مربی موفق از فابیو جان‌واریو به عنوان یک بیزینس‌من موفق نام ببرند.(با خنده)

پس پول را بیشتر دوست داری؟
نه اصلاً منظورم این نبود بلکه می‌خواهم بگویم که دوست دارم از هوش و ذکاوتی که شما حرفش را زدید، در راه موفقیت در شغلی که در پیش گرفتم، سود ببرم. در فوتبال به اندازه کافی خاطرات تلخ و شیرین داشتم، به همین خاطر چالش در موارد دیگر را بیشتر می‌پسندم و از این پس تنها یک هوادار دو‌آتشه فوتبال می‌مانم تا جزئی از آن.

برای دومین بار پدر شدی و خداوند این بار پسر به تو اعطا کرد؟
بله خداوند دومین هدیه‌‌اش را تقدیم من و همسرم کرد. برناردو آمد و خانواده ما را گرم‌تر و شلوغ‌تر از همیشه کرد.

به پسرت اجازه می‌دهی فوتبالیست شود؟
صددرصد. مگر می‌شود یک پسربچه برزیلی را از توپ و فوتبال جدا کرد که من بخواهم این کار را با پسرم بکنم. اتفاقاً برای برناردو آرزوهای بزرگی در سر دارم و می‌خواهم در کنار درس خواندن، کاری کنم که برناردو فوتبالیستی بزرگتر از پدرش شود.(با خنده) خدا را چه دیدید شاید یک روز طرفداران استقلال با دیدن پسر فابیو جان‌واریو در تیم محبوب‌شان سورپرایز شوند.

فابیو تو مثل بقیه هموطنانت از استقلال به فیفا شکایت نکردی که حق و حقوق خودت را بگیری؟
نه من هيچوقت اين كار را نميكنم چون باشگاه استقلال مثل خانواده دوم من است و آبرويش، آبروي جانواريو هم قلمداد ميشود. ضمن اينكه من در تمام سالهاي همكاري با اين باشگاه نهايت همكاري و احترام متقابل را ديدم و مشكلي نداشتم اما به هر حال به همه فوتباليستهاي ديگر هم حق ميدهم كه براي گرفتن حق و حقوقشان تلاش كنند. كاش طوري ميشد كه كار به شكايت و شكايتبازي كشيده نميشد تا در اين بين طرفداران بيشترين ضربه را نخورند.