صحبت های کی روش قبل از بازی با گوام

به گزارش افکارخبر، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار فردا پنجشنبه ایران و گوام در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات اظهار داشت: ابتدا به همه اصحاب رسانه خوش‌آمد می‌گویم و بسیار خوشحال هستم که در خدمت شما هستم، امیدوارم با تمرکز بالا بتوانیم نتیجه لازم را مقابل گوام کسب کنیم.

وی درباره میزان شناختش از تیم گوام و بازی فردا خاطرنشان کرد: شاید گوام برای شما ناشناخته باشد، اما برای آنهایی که درگیر فوتبال هستند، شناخت لازم از این تیم وجود دارد و آنها می‌دانند که گوام صدرنشین گروه ماست. به خاطر اینکه مدت زمان این مسابقات(انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا) کوتاه است، باید اشراف کامل را نسبت به این تیم داشته باشیم. گوام تیمی است که دو بازی اول خود در این رقابت‌ها را در خانه با پیروزی پشت سر گذاشته و شش امتیاز کسب کرده است. به همین دلیل ما هم باید به آنها احترام بگذاریم، چون گوام تیم صدرنشین گروه ماست.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه «فراموش نکنید ما تیم خوبی را در اختیار داریم»، روی شانه سردار آزمون زد و گفت: بهترین بازیکنان ایران را اکنون در اختیار داریم و به همین منظور باید با نگاه و نگرشی محکم پیش برویم، در این مدت نیز سعی کردیم از نظر روحی و روانی با تیم‌مان کار کنیم و تلاش‌مان این بوده که بار دیگر به تیم ملی طراوت بدهیم. سعی کردیم تیم ملی از نظر روحی و روانی به همان روحیه‌ای برسد که قبل از جام جهانی برزیل و جام ملت‌های آسیا داشت و امیدوارم در این شرایط هواداران پرشور هم که از بهترین‌ها هستند از تیم ملی حمایت کنند.

کی‌روش در واکنش به صحبت خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه گویا برخی از مصاحبه روز گذشته او با خبرگزاری تسنیم که از علی کفاشیان و فدراسیون فوتبال ایران حمایت کرده بود، ناراحت شده‌اند و به نظرش دلیل این ناراحتی چیست، اظهار داشت: فکر می‌کنم امروز زمان این است که خودمان را برای بازی با گوام آماده کنیم و برای صحبت کردن در خصوص این مسائل زمان زیادی داریم، اما می‌دانم که شما از یکسری مطالب باخبر هستید. متأسفانه برخی از افراد دوست ندارند حقایق را بشنوند، فراتر از آنکه می‌خواهم از رئیس فدراسیون فوتبال حمایت کنم در حقیقت مخالف اشخاصی هستم که می‌خواهند تیم ملی را از بین ببرند. هیچ شک و شبهه‌ای نداشته باشید که اگر چنین افرادی با چنین نگاهی بخواهند به تیم ملی نزدیک شوند آنها را ترک خواهم کرد، چون نمی‌خواهم با این افراد که در گذشته هم هیچ کمکی به تیم ملی نکردند، کار کنم.

وی همچنین تأکید کرد: تعهدم به فدراسیون فوتبال و علی کفاشیان پابرجاست و فراتر از آن تعهدم به این پسرهای فوق‌العاده(با اشاره به سردار آزمون به بازیکنان تیم ملی اشاره کرد) است که با تمام وجود تلاش خود را برای تیم ملی انجام دادند. همچنین تعهد من به هواداران تیم ملی پابرجاست و این بسیار ساده و شفاف است. اکنون بیایید راجع به بازی فردا صحبت کنیم و مطلبی که بسیار حائز اهمیت است باید یک بار دیگر تلاش کنیم تا روحیه قبل از جام جهانی برزیل به تیم برگردد و من به همین دلیل اینجا هستم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه سرمربی گوام پیش از حضور در ایران اعلام کرده کار ایران برای صعود سخت‌تر از گوام است و به نوعی برای تیم ملی کشورمان کری خوانده است، گفت: من هیچ مشکلی با این صحبت‌ها ندارم، چون ما عاشق تحت فشار بودن هستیم و هر گاه تحت فشار بودیم عملکرد بهتری داشتیم. من همیشه این مثال را می‌زنم که اگر کسی با گرما مشکل داشته باشد و نتواند خود را با گرما وفق بدهد، نمی‌تواند در آشپزخانه کار کند. انگیزه ما برای بازی فردا زیاد است و با اتحاد و تمرکز به زمین می‌رویم، ضمن اینکه ما عاشق این مطلب هستیم.

کی‌روش در خصوص اینکه چرا او، سردار آزمون و آرین قاسمی با شال‌های پرچم ایران که به گردن داشتند به نشست خبری آمدند، تأکید کرد: شالی که به گردن ماست، پیامی دارد و آن این است که ما در کنار هم همان روحیه تیم ملی در جام جهانی را داریم و یکپارچه هستیم شاید بعضی‌ها این مطلب را دوست ندارند، اما ما این شال‌ها را آوردیم تا نشان دهیم اتحاد دارم. این شال‌ها نمایانگر اتحاد ماست. آن افتخار، لذت و غرور تیم ملی در تیم ما وجود دارد و بازیکنان آماده این هستند تا این مسئله را حتماً نشان بدهند.

پس از پایان نشست خبری کیروش شالی که به همراه داشت را به یکی از دوربینهای صداوسیما گره زد و خطاب به دوربین گفت: ما فردا منتظر تماشاگران هستیم.