مظلو می ارزان‌تر از همه نفرات اصلی استقلال

به گزارشافکارخبر،البته این ارقام، در واقع رقم‌های ثبت شده است و اگر مدیران بخواهند از سر دوستی و لطف! مبالغ دیگری را هم به بازیکنان‌شان بدهند، کاملاً بدیهی است که در لیست فوق ثبت نمی‌شود! البته نکته حائز اهمیت در مورد همین فهرست، ارزان‌تر بودن پرویز مظلومی در قیاس با همه مهره‌های کلیدی استقلال است. ارزش قرارداد مظلومی طبق اعلام سازمان لیگ ۷۰۰ میلیون تومان قید شده(البته او بالغ بر ۳۰۰ میلیون هم از فصول قبلی طلب دارد) این یعنی رقمی به مراتب کمتر از نفراتی همچون رحمتی، حیدری، پروپییچ، کرار و حتی برهانی.

ارزان‌تر از همه اصلی‌ها

نکته بسیار حائز اهمیت در مورد قرارداد مظلومی، ارزان‌تر بودن او در قیاس با همه نفرات فیکس استقلال است. از رحمتی گرفته، فخرالدینی، حاج‌محمدی، عمران‌زاده، حیدری، ابراهیمی، پروپییچ، کرار، انصاری و شهباززاده همگی در یک نکته اشتراک دارند و آن گران‌تر بودن رقم قراردادشان در قیاس با سرمربی استقلال است.

تازه اگر مبلغی که برای رضایت‌نامه میثم مجیدی پرداخت شده را هم به اصل مبلغ قراردادش اضافه کنیم(اصل رقم ۴۰۰ میلیون و پول رضایت‌نامه هم ۳۵۰ میلیون) آن‌گاه مشخص می‌شود که مجیدی هم برای استقلال گران‌تر از پرویزخان درآمده است. تازه فراموش نکنیم که حتی مهره‌ای همچون آرش برهانی که در این فصل هم تاکنون ناموفق بوده، بیشتر از مظلومی قرارداد بسته است! البته در همه جای دنیا مرسوم است که قرارداد ستارگان بالاتر از مربیان باشد و حتی مربیان بزرگی همچون فرگوسن، کاپلو، گواردیولا، آنچلوتی، مورینیو و… نیز به رغم کسب افتخارات فراوان، کمتر از شاگردان خودشان دریافتی دارند اما اینکه یک سرمربی حداقل از ۱۱ نفر کمتر پول بگیرد، اتفاق عجیبی تلقی می‌شود و نمی‌توان از کنارش با بی‌تفاوتی عبور کرد.

نصف قلعه‌نویی

اگر بخواهیم در مقام مقایسه با فصل قبل برآییم، مظلومی نصف امیر قلعه‌نویی هم پول نمی‌گیرد. قلعه‌نویی لیگ گذشته به عبارتی ۵/۱ میلیارد و به عبارتی دیگر ۷/۱ میلیارد تومان با استقلال قرارداد داشت که هر دو رقم فوق بالغ بر ۲ برابر پولی است که این فصل گیر مظلومی می‌آید. البته فراموش نکنیم که به هر حال سرمربی کنونی استقلال در حالی به این تیم برگشت که طی دو سال گذشته کارنامه موفقی نداشت و بدیهی بود که برای حضور دوباره در جمع آبی‌پوشان مسائل مالی برایش اولویت بسیار کمتری داشته باشد.

نقطه مقابل

استقلال و پرسپولیس همواره با هم رقابت دارند اما در عرصه رقم مربیان‌شان اصلاً با هم قابل رقابت نیستند چون برانکو ایوانکوویچ برخلاف پرویز مظلومی قرارداد گرانی بسته و رقم قراردادش از گران‌قیمت‌ترین بازیکن پرسپولیس هم ۷۰۰ میلیون تومان بیشتر است.
تازه به اين پول بايد بدهي مالياتي معوقه برانكو را هم افزود كه بايد پرداخت شود و علاوه بر آن باشگاه متعهد است كه برايش منزل هم تهيه كند و خود همين موارد بر ميزان هزينهاي كه براي پروفسور كروات ميشود، خواهد افزود.